Pozdravljeni!
Letos zaključujem 9. razred osnovne šole. V tem šolskem letu sem pridobila dva zlata priznanja, kar pa kolikor vem pomeni, da bi lahko dobila Zoisovo štipendijo. Tukaj nastane manjši problem in sicer, da mora moje povprečje ocen biti 4,7 ali več...Torej bi lahko imela le tri predmete zaključene prav dobro (4). Ker sem se letos bolj posvetila tekmovanjem in raziskovalnim nalogam, tudi moje ocene niso več takšne, kot so bile na primer lani. Torej v primeru, da bi šlo vse narobe bi imela prav dobro (4) zaključenih 5 predmetov (fizika, matematika, kemija, športna vzgoja in biologija). Zanima me, če menite, da bi se dalo pristopiti do učiteljic ter jih prositi za zviševanje ocene? In, če ja, kako?
Lp
Uredništvo
Katarina Šepetavc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
pravilno predvidevaš - če imaš osvojena zlata priznanja v zadnjih dveh šolskih letih, lahko kandidiraš za Zoisovo štipendijo. Poleg priznanj pa moraš imeti izpolnjen pogoj tudi glede povprečja zaključenih ocen v 9. razredu, ki mora biti 4,7 ali več. Glede na to, da iz tvojega zapisa sklepam, da si delovna in pridna učenka, je seveda smiselno, da pristopiš do učiteljev in zaprosiš za možnost zviševanja ocene. To narediš čisto preprosto tako, kot si zapisala v svojem vprašanju - stopiš do posameznega učitelja pred ali po šolski uri, poveš, da si se letos bolj posvečala tekmovanjem, da bi pa vseeno prosila, če ti lahko dajo možnost zviševanja ocene zaradi pogojev za Zoisovo štipendijo. Potem pa ti bo že vsak učitelj posebej povedal, ali je to možno in na kakšne način.
Kar pogumno pristopi, večina učiteljev ima do tega veliko razumevanja.
Želim ti veliko uspeha in pogumen vstop v srednjo šolo. Vesela bom, če boš javila, kako si se dogovorila.
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja