pozdravljeni!
sem osmi razred. meni je osmi razred ful težek, sploh nimam motivacije za učenje. zdaj imam še sicer kar dobre ocene poleg matematike in fizike to imam 2. za oba predmeta sem vložila ogromno truda, še na inštrukcije sem hodila. druga pa imam 4,5. ta teden smo pisali fiziko in imam res slab občutek, učila sem se ogromno. ampak mislim da bo ocena negativna ker je bil test res težek. vem da bom še skozi šolanje dobila ogromno slabih ocen. meni ful nagaja stres. pred vsakim ocenjevanjem zbolim ker se tako sekiram kako bom pisala oziroma bila ocenjena. strah me je da nebom zadovoljila staršev. oni želijo samo to da bom na koncu leta prav dobra. res se slabo počutim v šoli, sploh mi ni več fajn tako kot mi je bilo. komaj sem čakala počitnice. a se bom med počitnicami morala ogromnoo učiti saj imamo ogromno, ogromno ocenjevanj. Jaz se ubistvu trudim samo zaradi staršev. Če onadva nebi želela in zahtevala da bom usaj prav dobra bi bila jaz tudi zadovoljna z dobrim uspehom. Imate mogoče kakšne ideje da se lažje spravim učiti? Kako zmanjšati stres? -
Uredništvo
Barbara Plazar

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
razumem, da si pod velikim stresom, saj imaš za pridobiti veliko ocen. Praviš, da ti matematika in fizika kljub inštrukcijam ne gresta preveč dobro. Si se o tem pogovorila tudi z učitelji, ki predmet učijo? Morda ti bodo oni znali svetovati od kje in kako bi se še lahko učila,da bi ti bilo lažje. Prav tako pa ti lahko kakšno snov še dodatno razložijo. Predvsem pri predmetih, ki so ti težki predlagam tudi, da se učiš sproti (vsak dan ponoviš snov, ki ste se jo učili). Tako bo veliko lažje predelati in razumeti snov pred testi in spraševanji. Ne obupaj!
Tvoji starši si zate želijo dobrih ocen, ker vejo, da ti bodo te prinesle tudi boljše možnosti za naprej. Če pa misliš, da nisi zmožna dobivati takšnih ocen, se pogovori s starši in tudi njim povej, kako se počutiš. Verjamem, da se trudiš po najboljših močeh in kot si rekla, imaš na splošno dobre ocene. Večkrat pa ti nagaja stres. Si kdaj poskusila kakšne vaje za sproščanje? Na voljo imaš različne stvari, na primer dihalne tehnike, vizualizacija, meditacija ipd. Morda malo razišči, kaj bi te zanimalo in poskusi. S tem se boš pred ocenjevanji nekoliko sprostila in ti bo lažje. Pomembno je tudi, da med učenjem delaš odmore, kjer si morda privošči kak sprehod, prigrizek, kratek pogovor s prijateljico ipd.
Nekaj nasvetov za učenje si lahko pogledaš tudi tukaj : https://www.tosemjaz.net/clanki/ucenje-3/Med počitnicami pa si vzemi tudi nekaj časa zase in za počitek. Naredi si načrt, kaj se moraš med počitnicami naučiti in si čas razporedi tako, da boš še vseeno lahko uživala med prazniki. Premisli, kdaj se lažje učiš - ali je to zjutraj ali zvečer. Če se vsak dan učiš po malo, boš še vedno imela dovolj prostega časa.
Želim ti vse dobro.
Barbara Plazar, mag. profesorica pedagogike