Je cena 3 je v OŠ ok ocena? Že res, da je dobro, ampak nekateri pravijo da za boljše srednje šole to ni dovolj dober temelj znanja?
Do vsi predmeti enakovredni med seboj? Formalno vem da so ampak pravijo da temeljno znanje so jeziki in matematika in da te ocene v bistvu največ štejejo?
Uredništvo
Dijana Kožar Tratnik

Odgovor svetovalca:
Draga Kayja.
Trojka je dobra ocena, pomeni, da imaš dobro znanje, snov razumeš, vendar delaš napake pri zahtevnejših logičnih povezavah.
Definicija boljših srednjih šol je široka in jo je težko opredeliti, saj kriteriji tega, da je neka šola dobra, pogosto niso jasni in enotni. Je dobra šola ta, kjer imajo dijaki boljše uspehe na maturi ali je boljše to, da se v šoli dobro počutijo, razvijajo svoje interese ter imajo dobre odnose s sošolci in profesorji, popoldne pa jim ostane še dovolj prostega časa?
Prav tako so si osnovne šole med seboj različne, čeprav bi morali veljati enaki standardi znanja za enake ocene, je to v praksi težko zagotoviti, saj je tudi ocenjevanje precej subjektivno in odvisno od več dejavnikov. Nekdo ima z oceno 3 na eni od šol lahko boljše znanje kot nekdo z oceno 4 ali 5 na drugi šoli.
Vse ocene pri obveznih predmetih za vpis štejejo enako. V srednji šoli, bolj kot ocene pri predmetih iz osnovne šole, šteje, koliko temeljnega znanja nekdo zares ima.
Če imaš še kakšno konkretno vprašanje, sem ti na voljo.
Lepo te pozdravljam.
Dijana Kožar Tratnik, univ. dipl. socialna pedagoginja