Na koncu šolskega leta, kako se zaključuje ocene, je pravilo za vso Slovenijo ali odvisno od učitelja? Se zaključi povprečje ocen, je pisna ocena več vredna?
Uredništvo
Katarina Šepetavc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen/a.
Govorila bom za osnovno šolo, ker za srednjo šolo premalo poznam zakonodajo.
V zakonodaji piše le minimalno število pridobljenih ocen za vsak šolski predmet, razmerje med ocenami, ki se pridobijo na pisni način in ostalimi ocenami ter da se znanje ocenjuje tekom celega šolskega leta oziroma kolikor časa pač traja določen predmet v šolskem letu. Pri oblikovanju zaključne ocene pri posameznem predmetu zakonodaja dopušča avtonomijo učitelja, torej lahko učitelj zaključi oceno tako, kot sam meni, da je pravilno zaključena. Nekateri se poslužujejo povprečja ocen, nekateri pregledajo načine ocenjevanja,....
Da odgovorim na tvoje vprašanje - v Sloveniji ni pravila o oblikovanju zaključne ocene, ta odločitev je prepuščena strokovni presoji učitelja.
Želim ti uspešen začetek šolskega leta.
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja