Pozdravljeni, sem 3. letnik gimnazije in zelo me skrbi da bom letos imela slab učni uspeh in s tem se ne morem nehati obremenjevati saj me zelo skrbi da potem ne bom mogla priti na tisti študij na katerega želim priti. Zanima me ali lahko pridem na večino študijev tudi če imam letos dober uspeh...predvsem razmišljam o študijih pedagogike. Trenutno imam zelo veliko ocenjevanj pa še poporaviti moram nekaj negativnih ocen in res obupujem. Zelo sem razočarna nad sabo saj sem pričakovala da mi bo letos bolše šlo zdaj pa sploh nimam več motivacije. Zaradi tega sem se odločila da si ustvarim rutino vendar ji zaradi preveč stvari težko sledim....vem da se nekateri lahko dolgo in veliko učijo v enem dnevu vendar jaz tega ne zmorem...zelo hitro izgubim koncentracijo in postanem utrujena. Včasih celo tesnobna ko vem da mi ne bo uspelo narediti vsega kar sem imela namen narediti. Ne vem kako premagati skrbi o uspehu in ocenah in kako naj ne razmišljam preveč o prihodnosti...zadnje čase res razmišljam samo še o tem kaj se lahko zgodi in kako mi ne bo uspelo.....zelo sem obupana in potrebovala bi nasvet kako naj se zberem in izboljšam ocene.
Hvala za pomoč
• Uredništvo
Helena Maher Resinovič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Gimnazijski program je najzahtevnejši srednješolski program in za dobrim uspehom se skriva veliko znanja. Šolo boš zaključila s splošno maturo, ki ti teoretično omogoča vpis na vse univerzitetne, visokošolske in višješolske programe. Res je, da imajo nekateri programi kar visoke omejitve, vendar pedagoške smeri niso med njimi. Potrebuješ pa zanje splošno maturo, zato je gimnazija neizogibna.
V Razpisu za vpis lahko preveriš, kako je bilo z omejitvami v preteklih letih. Če se ne boš znašla pri preračunavanju točk, pojdi k šolski svetovalni delavki in se dogovori za termin.
Zavedam se, da se primerjaš z učno uspešnejšimi dijaki v razredu, a vedi, da je gimnazija za večino dijakov zelo zahtevna, ker so visoki standardi na vseh področjih, ljudje pa večinoma nismo tako "narejeni". Ko boš našla svoje področje na študiju, boš tudi ti uspešna in samozavestnejša. Zdaj pa je treba zdržati, si dobro načrtovati delo in zaupati vase.
Verjamem, da ti bo uspelo. Če boš želela še kakšno konkretnejšo informacijo ali samo spodbudo, še kaj napiši.
Lepo te pozdravljam,
mag. Helena Maher Resinovič, univ. dipl. psihologinja