Živjo,obiskujem 8 razred in se bo kmalu koncalo šolsko leto,a jaz pa imam željo zvišati pri dveh predmetov ocene,kljub temu da imam eno 3 pri teh predmetih.Kljub temu da imam dober ucni uspeh za to leto,kar mislim da bo odlicno,me je strah za srednjo solo,ker v 7 razredu sem bila povrsna,in sem dobila tri 3 in me je strah da bom imela premalo tock za vpis v zaželeno srednjo solo.Tudi ce bo dovolj,sem ljubosumna na nekatere ,ki bodo imeli vec kot 160 tock,jaz pa bom le imela okoli158,ce se naslednjo leto potrudim in dobim zazelene ocene.Počutim se slabo,ker se na zacetku nisem niti trudila dovolj in od vsega tega vec niti nimam moci ,da se učim.Rada bi nasvet kako naj neham o tem razmisljati?
Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš, da te mučijo ocene in s tem točke za srednjo šolo. Ker si leto začela nekoliko slabše, si zdaj popolnoma izgubila motivacijo za učenje, hkrati pa svoje ocene primerjaš z drugimi, kar te še dodatno bremeni.
Razumem tvoj strah. Ocene so še kako pomembne pri vpisu na želeno srednjo šolo, še posebej, če ima ta šola omejitev vpisa. Srečo imaš, da je pred teboj še eno celo šolsko leto.
Verjamem, da je tvoja volja do učenja nekoliko upadla, saj se zaradi nekoliko nižjih ocen morda počutiš, kot da se tvoje sanje, želje in cilji oddaljujejo. Pa vendar te spodbujam, da pomisliš, kaj lahko ti narediš, da se tem ponovno približaš. Omenjaš, da bi rada višala oceno pri dveh predmetih – to se mi zdi super prvi korak in te pri tem podpiram.
Predlagam ti, da si postaviš jasne cilje – kaj si želiš doseči, pogledaš okvirno koliko točk potrebuješ za želeno srednjo šolo in narediš plan, kako boš to dosegla. Ocene v 9. razredu so v tvojih rokah, zato pomisli, kako lahko svoje ocene v naslednjem šolskem letu morda izboljšaš. Kako se lahko lotiš učenja? Kaj lahko spremeniš? Kaj bi ti pomagalo? Tako namesto obremenjevanja s preteklostjo svojo energijo usmeriš v prihodnost in si oblikuješ nek smisel in jasno začrtano pot. Verjamem, da je to lažje reči, kot pa dejansko storiti, zato lahko pri tem za pomoč poprosiš koga od bližnjih ali pa se obrneš na šolsko svetovalno službo in skupaj pogledate, kako lahko optimiziraš svoje učenje in ocene.
Spodbujam te tudi k razmisleku o tem, na katere dejavnike nimaš vpliva in na katere ga imaš, ter svojo pozornost usmeriš k tem drugim. Eden od dejavnikov, na katerega nimaš vpliva so na primer ocene, ki si jih že pridobila in so morda že tudi zaključene. Po drugi strani imaš vpliv na tista dva predmeta, pri katerih lahko ocene višaš. Vpliv imaš tudi na ocene 9. razreda, zato je pred teboj dobra priložnost, da daš vse od sebe. Le od tebe je tako odvisno, ali se boš obremenjevala s preteklostjo in drugimi ter tako zamudila priložnost za dobre ocene vnaprej ali pa boš stvari vzela v svoje roke in naredila vse, kar je v tvoji moči.
Želim ti veliko uspeha ob koncu šolskega leta in čim več zagona v prihajajočem,
Amadeja Jurič, mag. psihologije