Sem eden izmed najbolj pametnih v razredu, lansko leto nisem imel niti ene 4ke.
Vsi me imajo za ta pametnega in vedno od mene pričakujejo le 5ke.
Moji starši me ne silijo v učenje, samo 2ke ali cveka ne smem dobit.
V šoli smo pisali spis in je 5ko dobila le ena punca. Jaz se dobil 4ko na srečo sem zbolel in me ni bilo v šoli, ampak mi je prijatelj povedal da sem dobil 4ko.
Kaj naj naredim? V šoli vsi od mene pričakujejo le 5ke.
Doma sem imel MANJŠI napad panike.
Uredništvo
Lea Prinčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Praviš, da od tebe vsi pričakujejo, da boš imel le odlične ocene. Tokrat si za spis dobil štirico. Imam občutek, da tudi sam od sebe zahtevaš, da boš imel le petke. Imam prav?
Poglej, tudi 3 in 4 sta oceni, ki kažeta na dobro oz. prav dobro znanje. Zato si želim, da bi učenci znali sprejeti tudi ocene, ki niso le petice. Zagotovo bo še kdaj prišla slabša ocena, a nič zato. Pomembno je, da slabo oceno sprejmeš in ugotoviš, na katerem področju se lahko še izboljšaš oz. katero snov bi se lahko naučil še bolje. Zavedati se moraš tudi tega, da imamo prav vsi ljudje močna in šibka področja, kar pomeni, da smo nekje bolj, nekje pa manj uspešni. In to je v redu.
Če se ti bo še kdaj zgodilo, da te bo zagrabila panika, pa ti svetujem, da se poskušaš pomiriti s počasnim in globokim dihanjem.
Vse dobro!
Lea Prinčič, mag. psihologije
Ma
Maksi
Živijo,
zadnje čase ne morem hodit v šolo, ker me je strah. Zjutraj bruham, boli me trebuh, če me starši prisilijo grem v šolo, samo ne k pouku. Letos nima samih 5, sem dobil tud 3 ko.
Vse je brezveze, ne morem poslušat, sovražim šolo. Ugotovili so, da sem sklabokrven. Jemljem železo, ponoči slabo spim, imam privide včasih.
Tudi na treninge več ne hodim.
Skoz sem v stresu in me je ful strah. Mami pravi, da imam tesnobo. Samo čez vikend sem ok.
Kaj naj naredim?
Maksi
Uredništvo
Lea Prinčič
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Najprej hvala, da si se oglasil. Naštel si težave, ki jih pripisuješ strahu pred šolo. Pojavljajo se bolečine v trebuhu, bruhanje. Omenjaš tudi slabokrvnost.
Zapisal si, da ne moreš hoditi v šolo, ker te je strah. Sprašujem se, česa te je strah? Je ta strah morda povezan z ocenami, ki jih omenjaš? Poglej, ocena 3 izraža, da je tvoje znanje dobro. To pomeni, da marsikaj že znaš, določene stvari pa moraš morda še utrditi. Trojka ni slaba ocena. Od sebe ne pričakuj le samih petic, saj smo vsi ljudje v nečem dobri, v nečem pa slabši. Zagtovo boš pri svojem šolskem delu še kdaj dobil slabšo oceno, a poskušaj to oceno sprejeti. Iz vsake napake se lahko kaj naučiš in kmalu ne bo več pomembno, ali si dobil oceno 3, 4 ali 5. Pomembno je le, da v delo za šolo vložiš potreben trud in tako poskrbiš, da pridobiš znanje, ki ga potrebuješ tudi za naprej.
Upam, da mi boš lahko zaupal, če te je strah še česa drugega. Sprašujem se tudi, kaj si treniral. Šport je lahko posredno koristen tudi za šolsko delo, saj ti omogoča nujno potrebno razgibivanje, slednje pa ti pomaga pri tem, da se lažje zbereš in tako tudi lažje učiš. Poskusi v svoj teden vseeno vnesti dovolj športne aktivnosti. Videl boš, da bo tudi delo za šolo potem lažje.
Želela bi si, da mi sporočiš, ali te v stres spravljajo ocene ali je še kaj drugega. Vsekakor ti svetujem, da se obrneš tudi na razrednika, učitelja, ki mu zaupaš ali na šolsko svetovalno službo. Poišči pomoč psihologa ali drugega svetovalnega delavca, ki te bo razumel in ti poskušal pomagati. Morda lahko skupaj oblikujete načrt, kako bi ti bilo lažje. Seveda pa si toplo dobrodošel, da tudi tukaj odgovoriš na moja vprašanja.
Lea Prinčič, mag. psihologije