Na zacetku leta sem imela trojke potem pa so padale slabe ocene nevem kaj naj naredim.
Preprosto se ne znam uciti.Probala sem se uciti a ne gre.Starsa pritiskata z ocenami.Zmeraj ko dobim slabo oceno se jezita.Strah me je povedati ocene.
Ta
Tadej
Mogoče je problem, da imaš preveč motečih dejavnikov. Ko je poleg nas telefon težko najdemo fokus za učenje. Ko je naša glava polna misli, se tudi ne moremo skoncentrirati. Pojdi v naravo / uleži se na travniku / poslušaj ptičke in okolico. Tako se bo tvoj um "resetiral"/ umiril in spet boš imela fokus.
Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Super, da iščeš načine, kako izboljšati svoj uspeh in da si odprta za pomoč.
Pri učenju je ključno, da najdeš pravi način, ki ti ustreza in ti prinese najboljše rezultate. Niso vsi načini primerni za vse ljudi. Lahko si pomagaš s kakšnim spletnim kvizom, kjer boš na podlagi vprašalnika ugotovila, kakšen zaznavni učni stil je tebi najbližji. V brskalnik vtipkaj vprašalnik zaznavni učni stili in ga izpolni. Dobila boš rezultat in nato razišči strategije za tvoj rezultat. Na primer če si vizualni tip, se najlažje učiš tako, da si snov oblikuješ v miselne vzorce oziroma na zapisih uporabiš različne barve. Če si slušni tip, si lahko snov posnameš in poslušaš posnetke. Če si bralni tip, čimveč beri. Če si gibalni (kinestetični tip), si zapomniš snov, ko si telesno aktivna. Ko dobiš rezultat prebrskaj različne strategije in preizkusi, kaj te pritegne.
Ne glede na to, katero strategijo izbereš, si moraš za učenje vzeti dovolj časa. Sem šteje organizacija učenja in snovi, samo učenje in utrjevanje. Pomembno je tudi, da imaš dovolj spanca, gibanja in uravnovešene prehrane. Pa tudi da imaš okoli sebe spodbudno okolje, da nisi v negativnih čustvih. Nenazadnje pa je pomembmo, da sama vase verjameš in tudi da se držiš svojega načrta.
Ti se učiš izključno zase. Tvoji starši pa te seveda spodbujajo, da dobiš čim boljše rezultate, saj ti privoščijo le najboljše. Glede na trenutno situacijo (padec ocen in skoraj konec šolskega leta) ti svetujem, da se s starši odkrito pomeniš. Povej, da se ti je malo zataknilo, da se ti je veliko stvari nabralo na kupu in da njihova slaba volja še toliko bolj vpliva na stres ter da se v takšni stiski ne moreš učit. Prosi jih za podporo, razumevanje in pomoč. Čisto malo je še do konca in zdaj ni časa za občutke razočaranja, ampak za spodbujanje in motivacijo. Seveda moraš tudi ti vložiti čas ter porabiti vse zaloge energije, da še stisneš do konca in uspešno zaključiš razred.
Super pa je že zgoraj Tadej odgovoril - telefon je velika distrakcija. Čimveč bodi v naravi, narava nas polni s pozitivno energijo.
Želim ti veliko uspeha!
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike