Pozdravljeni,
Danes sem pri kemiji dobila negativno oceno. Učiteljica mi ne da priložnosti, da jo popravim. Medtem ko moja prijateljica iz sosednje šole lahko. Ali imam pravico do poprave ocene?
Uredništvo
Ana Boršič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
pišeš, da želiš popraviti negativno oceno. Ker sama nimaš te priložnosti, tvoja prijateljica pa te zanima, kakšna so pravila glede ocenjevanja. Žal na podlagi tvojega odgovora ne morem natančno reči, ali to pravico imaš ali ne. Zakaj? Učitelji si namreč pravil ne določajo sami, temveč sledijo krovnemu Pravilniku o preverjanju in ocenjevanju ter napredovanju učencev v osnovni šoli (2013). V tem dokumentu so zapisana jasna pravila, pravice in dolžnosti, ki usmerjajo strokovne delavce pri tej službeni obveznosti.
Med načine ocenjevanja sodijo ustni odgovori ter pisni, likovni, tehnični, praktični in drugi izdelki, projektno delo in nastopi učencev (prav tam). V nadaljevanju pa je za pisno ocenjevanje določeno sledeče: Če je tretjina ali več izdelkov učencev v oddelku ali učni skupini oziroma polovica ali več izdelkov učencev v manjši učni skupini ocenjenih negativno, se pisno ocenjevanje enkrat ponovi, razen za učence, ki so bili prvič ocenjeni s pozitivno oceno in pisnega ocenjevanja ne želijo ponoviti. Se pravi Pravilnik (2013) določa, da se pisno ocenjevanje pod posebnimi pogoji ponovi, za druge načine ocenjevanja pa ni posebej določeno. Torej, na kakšen način si dobila to negativno oceno? Je rezultat pisnega ocenjevanja ali česa drugega? Si o tej oceni govorila z učiteljico zakaj ti ne da priložnosti? Je to morda prva ocena, ali je pred le-to že kakšna v redovalnici? Zakaj misliš, da je prišlo do tega dogodka? Si se o možnostih popravljanja pogovorila s svojimi sošolci in sošolkami? Kaj pa s strokovnimi delavci v šolski svetovalni službi? Verjamem, da boš z natančnejšimi podatki prišla do pravega odgovora ter da bo pogovor s tvojimi bližnjimi in strokovnimi delavci rešil tvoj problem. Upam, da so ti informacije v pomoč, sicer pa ti z veseljem odgovorim na še kakšno vprašanje.
Lepo bodi in srečno.
Ana Boršič, mag. prof. pedagogike