Imam očeta, ki me že od malega zmerja ko delam napake. In ta človek namesto , da bi me podpiral in stal ob stran mi govori idiot, zelo me zaboli, ko mi to reče. Govori mi zelo neprimerne, rasistične in ošabne besede, ki full prizadanejo. Na vzven pa zgleda tak sladek, pa ni sladkor naenkrat izpuhti.
Uredništvo
Urška Horvat

Odgovor svetovalke:
Opisala si, da te tvoj oče že od otroštva kritizira in ti govori žaljive stvari, namesto da bi ti stal ob strani in te spodbujal. Njegove besede so pogosto neprimerne, včasih celo rasistične, kar te močno prizadene – še posebej, ker navzven deluje prijazen in topel. Predstavljam si, da ti je ob tem zelo težko in da te tak odnos globoko rani.
Morda bi se lahko s tem soočila z uporabo t. i. jaz-stavkov, ki ti lahko pomagajo vaditi asertivnost. To pomeni, da poveš, kaj te pri drugem moti, kako se ob tem počutiš in kakšne posledice ima to zate. Na primer:
"Ko mi rečeš, da sem idiot, se počutim ponižano in nevredno. Zaradi tega izgubljam samozavest in se zapiram vase. Želim si, da bi me podpiral in spoštoval, tudi kadar naredim napako."
Na koncu tako lahko dodaš tudi, kaj si v odnosu želiš – to pomaga sogovorniku razumeti, kako bi lahko ravnal drugače.
Seveda pa to ne pomeni, da se bo njegovo vedenje nujno spremenilo, zato je še toliko pomembneje, da imaš ob sebi nekoga, ki ti lahko nudi podporo in s katerim se lahko pogovoriš. Kakšen pa je tvoj odnos z mamo? Je ona morda oseba, ki ti v takih trenutkih lahko stoji ob strani?
Želim ti veliko poguma!
Urška Horvat, dipl. psihologinja (UN)