Pozdravljeni, na vas se obračam z upanjem, čeprav dvomim, da obstaja za to upanje in čudež. Oče je pijanec. Dobesedno. Meni se že meša in bom resnični znorela. Pije odkar se spomnim. Katastrota. Pit začne po službi in pije nekje 5 ur… potem si lahko predstavljate kakšen pride domov. Zdaj ga seveda ni, končal je že 11.30 in dvomim, da bo prišel danes pred 18.00 … Ne vem ali včasih vzame tudi kakšno prepovedano substanco ali kaj. Torej, ko pride domov ga itak seveda zanaša, komaj stoji in “pametuje”. Meni pametuje, mamo pa zmerja… Včasih jo je tudi tepel, zdaj tega nisem videla že nekaj let. Res je katastrofa. Ne vem kaj naj. Resnično mi je slabo, ko ga morem gledat in poslušat. Vsak dan jočem in trpim ter se seveda sprašujem zakaj. Pije vsak dan razen ob nedeljah, takrat lahko jaz tudi normalno diham in nisem živčna. Res me je tako zelo strah, ko vsak dan pomislim kaj bo, ko bo prišel domov. Zdaj je enako. Ko je bil lockdown si je po službi s sodelavci kupil veze piva in so pili. Včasih bi ga najraje prijavila. Seveda ga zdaj ne morem, ker ne pije v času dela. Ampak ne vem kaj naj. Če se obrnem na kakšno pomoč bo še samo huje, verjemite. Poznam ga. Zanimivo pa je, da je od decembra do marca bil čist in nič pil. Življenje je bilo tako lepo. Sem se že veselila, da se je spametoval pa nič iz tega ???? Kaj naj storim? Z njim se človek ne more pogovorit tako, da to odpade. Obupana sem. ????????????
Uredništvo
Jožica Barborič

Odgovor svetovalke:
Draga “Obupana”,
kaj bi storila, če bi se nekega jutra prebudila in bi v vaši dnevni sobi, v tvojem najljubšem fotelju sedel slon? Vsekakor bi bila začudena, osupla, presenečena, doživela bi pravi šok. Potem pa bi vsi družinski člani izbrali različna vedenja za ravnanje s tem slonom. Eni bi ga takoj poizkušali prepoditi, drugi bi mu ponudili hrano, ga poizkusili udomačiti, tretji bi ga prosili naj zapusti vašo dnevno sobo, četrti bi ga z dobrikanjem poizkusili premamiti, da bi se odpravil skozi vrata. Nekaj podobnega se dogaja tudi, ko se zavemo, da se je v našo družino prikradel alkoholizem, da imamo opravka s »slonom«, ki pa se ni pojavil kar čez noč, ampak se je v našo družino plazil počasi, a vztrajno in skoraj neopazno, ker smo se nanj sproti prilagajali, njegove izpade opravičevali in razvili visoko toleranco za njegovo vedenje pod vplivom alkohola. Za njegove agresivne izpade, zanemarjanje družinskih obveznosti, omalovaževanje naših čustev, pozabljene obljube… Alkohol in alkoholik (»slon«) postaneta osrednja tema vseh pogovorov.
Za preživetje v družbi tega »slona«, ki prevzema oblast v družini, okoli katerega se vrti vse dogajanje v družini, družinski člani oblikujejo tako imenovane preživetvene vloge. Verjamem, da se to dogaja tudi pri vas doma.
Prav imaš, ko razmišljaš, da boš sama težko našla rešitev. A problem ni nerešljiv.
Mama je tista, ki mora storiti odločne korake oz. ukrepati. Predvsem je pomembno, da poišče pomoč bodisi pri svojem zdravniku, bodisi pri kakšnem psihiatru. Vendar pa je pomembno, da s strokovnjakom spregovori odkrito, brez prikrivanja in olepševanja.
Včasih odvisniku pomaga (da se odloči za zdravljenje) družinski sestanek, da se torej vsi skupaj zberete, ko je oče trezen in mu vsi skupaj poveste, da vas zanj skrbi, da ga imate radi in mu boste pomagali, če se odloči za zdravljenje.
Veliko koristnih informacij o bolezni odvisnosti in zdravljenju lahko najdeš na spletni strani AA in Alanon. Odvisnost od alkohola je bolezen, ob ustrezni motivaciji za zdravljenje in sodelovanju v programu zdravljenja, so problemi v zvezi z odvisnostjo rešljivi.Želim ti vse dobro in veliko poguma pri reševanju družinske krize.
Jožica Barborič, univ. dipl. psihologinja, specialistka klinične psihologije in realitetna psihoterapevtka