Pozdravljeni. Jaz ne vem kaj naj naredim zato sem vam prišla pisat za nasvet. Imam starše, ki mi ničesar ne pustijo. Popolnoma ničsar. Izbirajo mi oblačila, odločajo kako bo izgledalo moje življenje ampak to ni glavno tega pisma, ki vam ga pišem. Glavno je to, da so mi tako zbili upanje v mojih sanjah, da sem nad svem obupala. Neizmerno sem si želela psa, cele dneve prejokala za njim, zvečer sem jokala, ko sem pomislila na njega, ko sem videla psa kjer koli sem začela jokati zaradi take želje ampak, ker so mi govorili ne sanjaj, živi v realnem svetu, si v svojem svetu, ne moreš ga imeti, ne boš ga imela sem obupala. Pomislim na te dni, ko sem jokala za njim in si mislim kako sem si ga želela in jokala čemu so potem ti dnevi bili namenjeni. Vsaki dan bolj obupavam nad svojimi sanjami, ker mi ne dajejo upanja. Ker je v moji glavi neprestano misel neuspešna bom v življenju in nič mi ne bo uspelo in ko slišim za ljudi, ki hodijo an to srednjo šolo kamor bi jaz rada šla postanem nevoščljiva. Ne vem zakaj ampak vedno bolj postajam nevoščljiva ljudem, ki imajo to kar jaz nimam. Tistim, ki imajo hiše (še sorodnikom in družinskim prijateljem) pa ne vem kaj še vse. Mislim, da to ni ok in če bom pokazala to nevoščjivost bom izgubljala prijatelje. Ko si nekaj neizmerno želim in m starši vprašajo zakaj si to želim povem, da si ne želim čeprav si ne želim. Ne vem kam to vodi in kaj naj naredim.
• Uredništvo
Maja Krajnc

Odgovor svetovalke:
Draga mladenka,
naj začnem pri zadnjem delu tvojega pisanja. Ugotavljaš, da si nevoščljiva. Da zavidaš ljudem, ki imajo stvari, ki jih ti nimaš. Pravilno ugotoviš, da je to čustvo popolnoma zgrešeno. S tem najbolj škoduješ sama sebi in svojemu počutju. Ali si se kdaj vprašala, kaj so ljudje morali narediti in koliko, da so prišli do tega kar imajo? Veš, zelo malo je takšnih, ki bi jim vse tisto kar imajo, padlo v naročje. Večina se mora krepko truditi in delati.
Prav tako je s tvojo željo, da se vpišeš v želeno šolo. Če boš želela to uresničiti, se bo potrebno potruditi. Malo več učenja, pa bo šlo.
Enako je tudi s kužkom. Ali si staršem sploh omenila, kaj bi bila TI pripravljena narediti za kužka? Varčevati žepnino? Doma narediti nekaj, česar še nisi? Npr. vsak dan pomiti in pospraviti posodo, posesati, umiti okna, morda enkrat na teden pripraviti kosilo ali večerjo za vso družino. Če bi staršem omenila vsaj nekaj teh možnosti in jih seveda tudi uresničila, bi morda tudi onadva videla, da je tvoj želja po kužku res velika. Zgolj s solzami ti res nič v življenju ne bo uspelo. Za svoje sanje je treba garati. Vsak dan posebej in videla boš, da se splača. Lahko bodo tudi padci, ko ne bo šlo vse po načrtih. Toda pomembno je, da se po vsakem padcu ponovno poberemo in sledimo sanjam.
Zdaj pa veselo na delo, in morda si boš celo prislužila tako želenega kužka.
Prav prisrčno te pozdravljam in želim vse dobro.
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja