Pozdravljeni, rada bi vprasala nekaj predvsem glede solanja in sicer trenutno obiskujem 1 letnik srednje poklicne sole (predsolska) in sem z mojim psihicnim stanjem ze od 7 razreda na zelo slabem (samoposkodovanje, motnje hranjenja, depresivne epizode, dokaj huda anksioznost oz huda, zlo niska samopodoba ze od malega, za mano pa je ze 1 poskus samomora (2022) kar mi je dalo se travme (zaradi policije itd)... ze od vedno sovrazim solo ze hodit tja in bit obkrozena s tolilko ljudmi, kar me pa zares zre so ocenjevanja, nemorem res nemorem jaz memorem vec, zelim pustit solo pa mi starsa ne pustita ces da iz mene ne bo nikoli nic. pa me zanima ce bi si lahko zdaj pri 16 nasl kks o delo in kasneje kaksno sluzbo da bi se lahko prezivljala normalno, rabim neko konkretno ifejo oz plan da ga predstavim starsema saj sta namrec zelo stroga in nepupustjiva. mene pa sola ubija, jaz rres nemorem tega vec. v soli sem vsak teden mogoce 3 dni od 5 ce je res sreca niti en teden ne zdrzim vse ure ali vse dni. ne zmorem vec. zaradi tega konstantno spet razmisljam o samomoru. in imam tudi ze vse splanirano. res ne morem vec. prosim v solzah da mi daste predloge kak starsem to predstavit oz povedat. dovol mam tega da vsi mislijo ces da sem lena in kaj si pa jas mislim da sem, jaz sem pa par korakov vstran od smrti. prosim vas pomagajte mi res ne zmorem vec sole in zivljenja.
Uredništvo
Katarina Maučec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Maja!
Praviš, da si že kar nekaj časa v zelo slabem psihičnem stanju. Praviš, da se soočaš z motnjami hranjenja, samomorilnostjo, depresijo, anksioznostjo in nizko samopodobo. Glavni razlog za svoje počutje navajaš šolo, kjer se slabo počutiš. Prav tako te ocenjevanja zelo žrejo in imaš občutek, da ne zmoreš več. Najbolj te zanima, ali obstajajo kakšne možnosti zaposlitve, v primeru, da ne bi zaključila srednješolskega izobraževanja. Na Zavodu za zaposlovanje obstajajo službe, za katere je potrebna zgolj osnovnošolska izobrazba. Katere službe to so lahko preveriš na tej spletni strani. Na spletni strani uporabi filter raven izobrazbe. Bi pa te opozorila, da so to službe, ki so slabše plačane.
V zapisu si izpostavila veliko resnih težav. Še posebej resno je, da imaš za sabo že poskus samomora in da imaš načrt za ponovni poskus. Prosim, draga Maja, raje se obrni, na katerega izmed virov pomoči, kot pa da si kaj storiš. Tvoje težave so vsekakor obvladljive in rešljive. Ali si se poskusila o svojih težavah že s kom pogovoriti? S starši? S kom v šoli – svetovalno delavko ali učiteljico, ki ji zaupaš? Dobro bi bilo, da se o svojih težavah, o razlogih zakaj se v šoli ne počutiš dobro in zakaj ti ocenjevanja predstavljajo tak stres poskusiš z nekom pogovoriti, saj bi ti lahko potem pomagali najti rešitve, kako se s stresom v šoli soočati. Prav tako bi lahko naslovili zakaj ti je s sošolci neprijetno in kako ti omogočiti čim boljše funkcioniranje v razredu.
Če želiš, lahko tudi meni zaupaš, zakaj ne maraš biti obkrožena z ljudmi v šoli in kaj točno te v zvezi z ocenjevanjem tako muči. Slišim te, da ti je v šoli težko in da to v tebi povzroča veliko stisko. Verjamem, da nisi lena ampak, da ti je v šoli preprosto tako težko zaradi ocenjevanj in odnosov, da ne zdržiš. Ti pa vseeno želim povedati, kljub temu da si morda tega ne želiš slišati, da bi ti opravljena srednja šola lahko veliko pomaga pri iskanju zaposlitve. Z njo bi imela več kariernih možnosti in delo bi bilo bolje plačano. Misliš, da bi lahko poskusila v šoli vztrajati in se potruditi vsaj toliko, da jo končaš?
Razumem, da imaš stroge starše in da bodo težko sprejeli idejo, da bi šolanje opustila. Starši ti najverjetneje želijo le dobro. Verjetno tudi vedo, da zgolj z osnovnošolsko izobrazbo ni veliko možnosti in da te niso tako dobre. Spodbudila bi te, da razmisliš o tem, kako bi se lahko soočila s svojo stisko in poiskala pomoč, da bi uspela zaključiti srednjo šolo. Če pa bi res rada zaključila s šolanjem, pa lahko staršem poskusiš natančno razložiti zakaj v šoli ne moreš zdržati, zakaj se ob ljudeh slabo počutiš, zakaj ti ocenjevanja predstavljajo tak stres. Povej jim, da bi ti bilo veliko lažje in bi se počutila veliko bolje, če bi šolo zaključila in da si našla možne zaposlitve tudi samo z končano osnovno šolo. Vsekakor ta pogovor žal ne bo enostaven.
Želim ti vse dobro!
Katarina Maučec, mag. psihologije
ru
rumio
Malo podobno je bilo pri meni in sem sam hotel čimprej končati šolo in delat, ker doma je bilo vedno kaos in kreganje pač mira ni bilo. Na srečo sem hodil v srednjo šolo ki je bila lahka za naresti in je bilo samo 2 leti in pol. Ko končaš sredno imaš ta papir, diplomo potem pa čimprej najdeš službo ali preko zavoda ali pa sam napišeš prošnjo za delo. Je res da se vleče ta šola sploh, če ti ni do nje kot meni ni bilo v mislih sem imel samo to samo še en leto pa grem in mi je uspel nekak. Zdaj pa delam in v najemu živim in imam mir, enkrat ti bo uspel Maja sam zdržat je treba nekak pač psihično je res težka. Če misliš pustit šolo bo znalo biti še težje, da najdeš kakšno službo pač sfuraj to.