Zdravo,
Imam neizmerno nesreco v ljubezni. Stara sem 18 let in nisem se mela dobene zveze, nikoli in nigdar dobenemu nisem bila niti vsec. Noben me nikoli ni povabil ven. Sem nadpovprecno lepa, sama za sebe bi rekla da s svojim videzon nimam vecjih tezav (vsi imamo stvari ki bi jih na sebi spremenili vendar moje niso hude). Vendar tezko je imeni rad sam sebe, ko te doben drug nima. Ne dobivam niti dobenega attentiona od drugih. Potem se sprasujem kje je problem, je v meni, v moji osebnosti, nisem zanimiva, neznam se pogovarjati? Hodim dosti ven, a vec kot pijanega poljuba z neznancem v klubu se nisem dozivela. Res nevem kje je problem da me noben nikoli noce. Sem tako potrebna po nekomu ki bi me imel rad da se mi ze mesa. Nimam niti simpatije zadnji dve leti da bi lahko sanjarila o komu, nic. Nevem niti kje naj koga spoznam, v soli ni nikogar zame, ven pa hodim skoraj vsak vikend ze 3 leta in se vedno nisem dobenega spoznala, ki bi se zanimal zame.
hvala za pomoc ze v naprej in upam da imate pomoc na ta neresljiv odvovor (res sem obupana)
• Ma
Mark
Pozdravljena!
Prebral sem tvojo sporočilo in opazil ,da imava podobne težave. Mene tudi nobena nemara velikokrat ko mi je bila kakšna punca všeč sem poskušal da bi se povezala ampak je nakoncu vse splavalo po vodi. Svetujem ti da še ne obupaš da enostavno iščeš in iščeš. Trenutno ti nemorem dati drugega nasveta lahko pa ti kasneje sporočim. Drugače pa na duscordu že nekaj časa pomagam mladostnikom in če želiš ti ga lahko dam in ti tam lahko bolje pomagam.
Lp, mark
• Uredništvo
Zala Tacol

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Skoraj ni problema, ki bi bil popolnoma nerešljiv, tako da kar brez skrbi. Včasih je tisti »ključ do rešitve« lahko že to, da nekoliko spremenimo perspektivo, s katere gledamo na situacijo ali težavo.
Verjamem, da se ti zdi, da bi pri svojih osemnajstih letih že morala imeti izkušnje »dejtanja«. Če so tvoje prijateljice ali sošolke že imele/imajo fanta, ti to verjetno še toliko bolj vzbuja občutek, da nekaj zamujaš. To se bo verjetno slišalo zelo klišejsko, ampak leta res niso pomembna – ljudje svoje partnerje spoznamo v zelo različnih življenjskih obdobjih. Nekateri svojo boljšo polovico spoznajo že v prvem letniku srednje šole, drugi v času študija, tretji v svojih zrelih letih. So tudi primeri, ko se ljudje po ločitvi ponovno zaljubijo in nato šele ob novem partnerju/partnerki rečejo, da so našli pravo ljubezen. V nekaterih kulturah, kjer še vedno velja tradicija dogovorjenih porok, pa dekletom že v zelo zgodnjih letih oče izbere moža in je dekle kljub temu, da npr. šteje zgolj 15 let, že poročeno. Z leti se torej poskusi čim manj obremenjevati in, kot rečemo, pusti času čas.
Ker pa vem, da je težko kar odmisliti nekaj, po čemer tako hrepenimo, te povabim k razmišljanju ob naslednjih vprašanjih. Praviš, da nikoli nisi bila nikomur všeč in da ti nihče ne namenja pozornosti. Kaj prepoznavaš kot pozornost? Kako si predstavljaš, da bi se nekdo »moral« vesti do tebe, da bi ti tako izkazal pozornost ali simpatijo? Ljudje smo zelo različni in lahko se zgodi, da majhna dejanja, ki jih nekdo dojema kot jasno izkazovanje pozornosti, nekdo drug doživlja zgolj kot prijateljske geste ali prijaznost. Na kakšen način bi ti svoji simpatiji, če bi jo imela, izkazovala pozornost? Predlagam ti, da kot eksperiment poskusiš biti nekaj dni ali tednov pozorna na odnose med ljudmi – opazuj, kako se različni ljudje različno izražajo, vedejo, na kakšne načine izkazujejo pozornost drug drugemu. Poskusi gledati »mimo« klasičnih izrazov ljubezni, kot so objemi ter poljubi in se osredotoči na besede, poglede, kretnje rok.
Sprašuješ se, ali je problem v tebi, tvoji osebnosti. Prepričana sem, da nisi nezanimiva, predlagam pa ti, da »iskanja potencialnega fanta« ne postavljaš v vrh svojih prioritet. Ko greš ven, pojdi zato, da se boš zabavala s prijateljicami ali proslavila uspešno odpisan test v šoli, ne zato, da bi spoznala koga, ki bi se zanimal zate. Ko si v družbi, se trudi aktivno vključevati v pogovor z različnimi ljudmi, ne osredotočaj se le na fante, ki se ti zdijo simpatični. Lahko se na primer priključiš kakšni interesni dejavnosti ali si omisliš nov hobi, vendar ne z namenom, da bi spoznala fanta, temveč zato, da razvijaš svoje talente. »A watched pot never boils« ali voda v loncu ne bo nikoli zavrela, če jo gledaš, pravi angleški pregovor. Ljubezen se zgodi ob najbolj nepričakovanih trenutkih, zato je ne poskusi načrtovati ali načrtno iskati.
Z veseljem bi o zgoraj napisanem še debatirala s teboj, zato si lepo vabljena, da mi kaj napišeš v odziv, če želiš.
Vse dobro,
Zala Tacol, univ. dipl. socialna pedagoginja