Pozdravljeni!
Kam vodi vsa tesnoba,,,kam vodi ranjeno srce in duša ,ko bolita iz dneva v dan,,,kam vse samomorilne misli,samopoškodovanje in izmučeno telo...vsi dpgodki pd 4 leta naprej so privreli globoko na dan...
Ne zmorem več ..
Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej hvala za tvoj pogum, da si svojo stisko delila na svetovalnici.
Pišeš o svoji nemoči zaradi dlje časa trajajočega spoprijemanja s stiskami. O bolečih spominih, ki sežejo daleč nazaj. Predstavljam si, da soočanje s tesnobo, samomorilnimi mislimi, samopoškodbenim vedenjem in dogodki iz preteklosti, vzbujajo številna neprijetna čustva in terjajo veliko moči ter energije. Čeprav se ob vsem tem počutiš izmučeno in imaš občutek, da ne zmoreš, sem zelo vesela, da si našla toliko moči, da si se obrnila na svetovalnico. Ni potrebno, da se s stisko spoprijemaš sama. Je v tvoji bližino kdo, na kogar se lahko obrneš? Morda kdo v tvoji družini, prijateljica ali prijatelj, kdo, ki živi v bližini, kakšen strokovni delavec v kolikor si v procesu šolanja?
Izpostavila si tudi samomorilne misli in samopoškodbeno vedenje. Vesela sem, da si bila o tem pripravljena napisati in sporočam ti, da smo na svetovalnici tukaj zate, da ti pomagamo pri iskanju ustrezne pomoči. Zato te prosim, da mi odgovoriš na moja vprašanja, ki ti jih v tem odgovoru zastavljam. Kako resno razmišljaš o samomoru? Imaš v povezavi s tem pripravljen že kakšen načrt? Je kdo, na kogar se lahko obrneš?
Predstavljam si, da se glede na tvoje doživljanje zdi situacija marsikdaj brezizhodna. Hkrati pa ti želim sporočiti, da si edinstvena, neponovljiva in vredna življenja. Zato te spodbujam, da si poiščeš strokovno pomoč - nekoga, ki bo skušal tvojo doživljanje razumeti, te bo brezpogojno sprejemal in ti pomagal pri spoprijemanju s stiskami, ki jih navajaš. Obrneš se lahko na Center za duševno zdravje odraslih, ki se nahaja v tvoji okolici (tim različnih strokovnjakov, tudi (kliničnih) psihologov in psihiatrov) oziroma na kliničnega psihologa ali psihiatra v tvoji bližini.
V kolikor bi bila stiska v času, ko se zopet slišiva prevelika in bi razmišljala o samomoru, te prosim, da se obrneš na katerega izmed naslednjih virov pomoči:
- Urgentna psihiatrična ambulanta Ljubljana (vsak dan med 8.15 in 14.45 uro), Njegoševa 4 (01/475 06 85),
- Dežurna psihiatrična služba Ljubljana – Center za mentalno zdravje (v popoldanskem in nočnem času), Zaloška 29 (01/5874 900),
- Psihiatrična urgentna ambulanta Maribor, UKC Maribor (od 8.00 do 8.00 naslednjega dne), Ob železnici 30 (02/321 11 33),
- Psihiatrična bolnišnica Vojnik, psihiatrična dežurna – urgentna ambulanta, (vsak dan 24 ur, od 8. do 8.ure), Celjska cesta 37 (03/780 01 00),
- Psihiatrična bolnišnica Ormož, Ambulanta za nujne prve preglede (pregleda dežurni zdravnik), vsak dan od 10.00 do 15.00 ure, Ptujska cesta 33, 2270 Ormož (02/741 51 00).
Na volja sta ti tudi zaupna telefona Samarijan in Sopotnik - 24 ur na dan na 116 123.
V primeru, da bi pri iskanju pomoči potrebovala podporo, nam lahko pišeš tudi na enaslov uredništva (tosemjaz@nijz.si).
Upam, da se kmalu spet slišiva. Lepo te pozdravljam,
Urška Pisar, mag. psihologije