Pozdravljeni,
zadnje čase imam velike težave z živčnostjo, obupala sem nad vsem, iščem zaposlitev in je trenutno ne dobim, za povrh so me izbrisali iz evidenci brezposelnih - se zavedam da sem si kriva sama, ampak me vedno pestijo duševne težave -depresija, OKM in se tako težko sprostim in skoncentriram, imam tudi zelo nizko samozavest kar me še bolj oddaljuje od vsega, in zdaj se sekiram še zaradi finančnih težav, strah me je obremenjevati starše z mojimi stroški in sem obupala se sploh še truditi za kakšno stvar.
V frizerstvo (moj poklic) se ne upam poddati zaradi težav s kožo - atopijski dermatitis, ker se bi pomoje težave samo stopnjevale, saj je v frizerstvu veliko stika z agresivnimi snovmi, kar bi mi stanje kože poslabšalo. Ko sem imela prakso v salonu sem ugotavljala, da so mi določeni preparati povzročili alergijski odziv kože... Ne vem enostavno kaj naj naredim, veliko se sekiram tudi zaradi tega, ker nimam svoje sobe ali pa vsaj sobe s sestro, imamo skupaj s staršema eno sobo; ko grem od doma imam strah pred tem, da brskajo po mojih stvareh, ker moram imeti vse čisto (OKM) me to še toliko bolj stresira, se mi zdi da vsa ta stres še poslabšuje mojo bolezen.
Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Draga Life_u.
Hvala za tvoj zapis in nazoren opis situacije, ki res zveni zelo stresna in neprijetna. Kot da se ti vse samo nalaga, olajšanja ali rešitve pa kar ni in ni.
Vsekakor si se znašla v bolj zahtevnem položaju, a sem prepričana, da ni za obupat in da zmoreš najti izhod. Nisi sama in rešitve obstajajo. Ne pridejo pa vedno vse naenkrat (oz. se to zgodi bolj izjemoma). V prvi vrsti ti svetujem, da poskrbiš za najbolj nujno in najbolj pomembno. Na tej točki je to zavzeta in dosledna skrb za osnovne biološke potrebe. To pomeni, da se redno zavestno telesno sproščaš in gibaš, dovolj in redno spiš (v skrajni sili in za krajše obdobje tudi s pomočjo zdravil), dovolj in redno ješ ter da vsak dan (ali vsaj nekajkrat na teden) minimalno 10 do 20 minut počneš nekaj, v čemer uživaš.
Konkretno ti priporočam, da začneš delati kratke, a učinkovite vaje za umiritev in sprostitev telesne in psihične napetosti, ki jih najdeš tule. Ob vajah si lahko prebereš tudi več o pomenu samoumirjanja telesa in misli. Lahko se lotiš tudi delovne naloge pod naslednjim člankom.
Sledi izdelava načrta. Načrt naj bo postopen in realen. Če prav razumem, je zate prioriteta redna in zadovoljiva zaposlitev. Postavi si časovno čim bolj »prijazen« okvir, do kdaj se želiš zaposliti (npr. v pol leta ali v enem letu). Nerealen rok ali previsoki pogoji zaposlitve so lahko že sami po sebi vzrok za stres, ki se mu da izogniti.
Čeprav si do nadaljnjega izbrisana iz evidence na zavodu, to še ne pomeni, da ne moreš iskati službe. Lahko se tega lotiš sama preko oglasov, pošiljanja ponudb ali pa s pomočjo zaposlovalnih agencij. Tudi tveganje, ki ti ga predstavlja frizerski poklic, se mi ne zdi neobhodno. Sploh, če te frizerski poklic še vedno veseli. Zagotovo obstaja kakšen učinkovit način zaščite kože, ki bi ti olajšal delo, da ne bi prihajalo do vnetij. Si se glede tega že posvetovala s svojo zdravnico ali dermatologinjo? Če ne, ti priporočam tudi to.
Za konec pa bi ti svetovala, da se odločiš za eno od oblik pomoči pri obvladovanju svoje anksioznosti. Ni ti treba vsega sama in ni ti treba tako trpeti. V najbližjem ZD se lahko za začetek prijaviš na delavnico ali posvet s psihologinjo v Centru za krepitev zdravja oz. Zdravstveno vzgojnem centru. Tam ti bodo svetovali tudi, ali morda potrebuješ pomoč koga drugega. Lahko se obrneš tudi neposredno na najbližji Center za duševno zdravje odraslih. Vabim te, da si na sploh pogledaš mrežo virov pomoči v svoji regiji v interaktivnem delu zemljevida, kjer lahko sama izbereš kategorije, ki te zanimajo.
Če usmeriš misli in energijo predvsem v to, kar ti svetujem, in hkrati zavestno ustavljaš misli, ki te zelo izčrpavajo, ne vodijo pa k rešitvi (»Kaj če …?« ipd.), si že na pol poti!
In še: »vzemi« samo en dan na dan. Nekje sem prebrala lepo misel, da imamo za probleme, ki nas pestijo danes, zgolj današnjo energijo. Zato se nima smisla že danes lotevati jutrišnjih problemov. Za te bo namreč nova moč prišla – jutri. :)
Vse dobro ti želim!
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja