Zivjo pisem vam ker bi rabla nujno vas navset. Uglavbem jaz bi se zlo rada druzla z dvema mojima prijatlejicma ki se ful postkeamo sam me je strah biti jaz jaz saj me je strah reakcije ali bi bile prijatlejice ce bi bila zmesana in use oz. Druga jaz oz prava jaz. Pac o tem sm se z njima ze pogovirila sam useeno me jese zdj strah biti jaz zatadi pretkelih izkusenj. Pac moja prektla izkusnja je da sem se zlo mela fajn z dvema kolegicama in pol sta zacele skupej drzat in sta mene odjeble in zdj nocm da se mi to se enrkrat zgodi in zdj bi rada uprasala kako naj se speostim ob njima da sem to kar sem.? Kako naj ne mecem osebe u isti kos oz. Da mislim da mi bodo usi naredili isto kukr so mi tiste prijatlejice prej? In ali je kaj z mano narobe ce se moja prijatljica oz. Bestika druzi z eno mojo sosolko ? Pac mevde sva sosolek in trkat ko je ena sosolka v soli je skus pr nejn in name pozabi hotla sam se z njo glede tega pogvoriti ampk je rekla da name ni pozabala sam vedno sedi pr nejn in ne vec pr men kaj nJ anredim?
• Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Pišeš, ker si želiš pred prijateljicama pokazati pravo sebe, vendar te je strah, da te ne bosta popolnoma sprejeli. Ta strah nekako izhaja iz preteklih slabih izkušenj. To hočeš premagati, vendar ne veš točno kako. Pri trenutnih prijateljicah te bega tudi to, da se ena druži s teboj le, ko ene izmed sošolk ni v razredu. Zanima te, če je to v redu.
Ne razumem čisto, kaj misliš s tem, da bi pokazala svojo pravo jaz oz. svojo »zmešanost«. Kakšno vedenje šteješ pod to? Ali je vedenje, ki ga opisuješ objektivno »nesprejemljivo« oz. »noro« ali pa ga le sama dojemaš kot nenavadno zaradi svojih preteklih slabih izkušenj? Ti je že kdo kdaj rekel, da katero izmed tvojih vedenj ni v redu? Zdi se mi super, da si se o tem že pogovorila s prijateljicama. In dejstvo je, da če sta pravi prijateljici, te bosta sprejeli tako kot si. Ni to nekako ravno bistvo pravega prijateljstva? Da se nam okoli prijateljev, ni potrebno pretvarjati, da smo nekdo, ki pravzaprav nismo?
Verjamem, da so omenjene slabe izkušnje lahko vplivale na to, kako hitro si se pripravljena odpreti drugim in da je lahko to kar strašno. Kako dolgo se že družiš z njima? Za sprostitev okoli novih oseb velikokrat potrebujemo nekaj časa, da se ob njih počutimo bolj domače. Potem velikokrat to pride kar samo od sebe. Ne obstaja pa nek »nasvet« kako to storiti, kot pa pač to, da bodi to, kar si. Tako bodo tudi pravi ljudje prišli v tvoje življenje.
S tem, da se tvoja prijateljica druži z drugimi, ni nič narobe. Je pa seveda nekoliko nenavadno, da se s teboj druži samo takrat, ko druge sošolke ni. Verjamem, da se lahko zaradi tega počutiš nekako odrinjeno. Ampak spet – sama boš najbolj vedla, če je to tvoja prava prijateljica. Torej razmisli, kako se počutiš v njeni družbi – ali upošteva tudi tvoje potrebe ali želje, ali je to morda nekoliko bolj enostransko? Nič pa ni narobe s tem, da morda tudi ti začneš kovati kakšne nove prijateljske stike. Normalno je seveda, da si želimo biti blizu in se družiti v večji meri s tistimi, s katerimi se zares razumemo . Vseeno pa nikoli ne veš, kakšna poznanstva ali prijateljstva te čakajo za vogalom.
Upam, da ti je bil moj odgovor vsaj nekoliko v pomoč.
Vse dobro,
Nika Koder, mag. psihologije