Pozdravljeni, imam tezavo pa ne vem ali gre za resno stvar, ali se mi samo zdi tako.
Zadnje leto sem malo obsedena (ali pa ne) s tem, da mora biti vse tako in takrat kot si zamislim npr. Vstajati moram ob tocno tisti uri, ki si jo zamislim, jesti moram tocno takrat ko si zamislim, iti na trening teka takrat ko si zamislim, in podobne stvari. Bog ne daj, da se mi porusi ritem in da zamudim 10 minut. Sem slabe volje in vsa iz sebe. Sedaj se je to zacelo prenasati tudi na druge ljudi npr ko peljem babico v trgovino mora bit tocno takrat ko recem jaz, v nasprotnem primeru ratam zivcna, slabe volje, razdrazena. Pa se mi zdi da malo pretiravam no, ampak kaj naj? Se mi zdi kot, da moram imeti nek urnik, drugace se mi vse porusi. Tudi ce npr grem tect in ne morem ravno ob 18.uri, potem sem toliko slabo, da raje sploh ne grem. In sem potem slabo se ker nisem sla. Ne vem ce me razumete, upam da.
Uredništvo
Taja Širca

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Predstavljam si, da si v veliki stiski, če imaš zgoraj opisane težave. Veliko poguma je potrebnega, da si priznaš, da morda ni vse OK in to z nekom podeliš.
Praviš, da ne veš, če je tvoja težava resna, ampak mislim, da si si skozi poslano sporočilo odgovorila že sama. Pišeš, da se ti zdi, da gre za resno težavo in hkrati razlagaš, da se ne želiš več tako počutiti. Iščeš rešitve, ki bi ti pomagale in ta težava te omejuje, da bi lahko normalno funkcionirala. S tabo se strinjam in menim, da je to težavo potrebno vzeti resno, še sploh ker praviš, da se stopnjuje in ti povzroča veliko stisko.
Preden se dotaknem oblik pomoči, ki bi ti po mojem mnenju koristile, bi ti najprej povedala nekaj o obsesivno-kompulzivnem vedenju. To je vedenje, ki se ga ljudje (nekateri bolj nekateri manj) včasih poslužujemo za spoprijemanje s težavami in tesnobo. Gre za to, da se nam pojavi prisilna/vsiljiva misel (obsesija), kateri sledi prisilno dejanje (kompulzija). Osebe, ki se pogosto poslužujejo tega vedenja, lahko imajo pretirano potrebo po redu in strah pred napakami. Sklepam tudi, da ti rutina (torej, da vsako stvar opraviš ob določeni uri) omogoča občutek kontrole in miru. Če se ta rutina poruši (npr. ne moreš iti teči ob 18h), se pojavi občutek, da nad situacijo nimaš kontrole ter to sproža občutek tesnobe.
Glede na to, da si opazila, da se težava stopnjuje, bi ti svetovala, da si poiščeš ustrezno strokovno pomoč. Ne vem sicer koliko si stara, zato težko govorim o konkretnih rešitvah, ampak smiselno bi se bilo pogovoriti tudi s tvojim osebnim zdravnikom/pediatrom. On ti tudi lahko izda napotnico za psihologa ali kliničnega psihologa. Druga možnost, ki je sicer samoplačniška, pa je obisk psihoterapevta. Obstajajo različni psihoterapevti in če te o tem zanima kaj več, ti to lahko bolj podrobno pojasnim. Psihoterapija ti lahko pomaga tako, da razviješ določene strategije spoprijemanja s prisilnimi mislimi, dejanji in tesnobo.
Upam, da ti je moj odgovor vsaj malo koristil.
Želim ti vso srečo.
Taja Širca, dipl. biopsihologinja