Zdravo,
v zadnjem času opažam, da sem velikokrat nesrečna, žalostna. Osredotočam se na nepomembne, neprijetne stvari, ki me spravljajo v slabo voljo, al pa preprosto za to ker se spomnim neprijetne izkušnje iz preteklosti. Tako bi zase rekla, da sem zagrenjena in oddajam negativno energijo, ki ne vpliva slabo samo name ampak tudi na druzino in prijatelje.
Zdi se mi, da se preveč primerjam z drugimi. Pa tudi občutek, da imam samo eno življenje, ki sem ga ze zasrala je kar neprijeten. Najbolj močno pa je občutje, da se v zadnjih nekaj mesecih samo preb8jam iz dneva v dan.
Nekako ne najdem časa za tisto, kar me osrečuje oz. sem po teh aktivnostih zelo izčrpana in potrebujem kakšen dan, da pridem "k sebi" (recimo oratorij, taborniki - navadno trajajo en teden). Te stvari so me kaksno leto nazaj zares osrečevale. Sedaj pa, ko pridem domov pozdravim domače, nato pa me premaga neprijeten občutek in se zjokam.
Tak "napad" jok se mi pojavi večkrat, mislim da zaradi stresa, obremenjenosti, včasih se je zgodilo zelo redko sedaj pa vse pogosteje; npr. enkrat po oratoriju na druzinskem kosilu, zaradi ciste malenkosti. in sploh me nihce ni uzalil ali mi rekel karkoli.
Pišem zato, ker se mi zdi, da me to ovira pri mojem delu in nasploh v vsakdanu. Obveznosti, ki jih imam navadno prelagam na zadnji dan, kar res ne pomaga. Nekako bi morala svoj prosti čas aktivno zapolniti, ampak nimam energije za to ali pa najdem izgovor, da ne morem.
Upam, da lahko vsaj malo razberete kaj se mi je tisti trenutek motalo po glavi. Hvala za odgovor in lep pozdrav!
• Uredništvo
Maja Krajnc

Odgovor svetovalke:
Draga mladenka,
žal ne vem, kaj je bil sprožilec, da si se v zadnjem letu tako spremenila. Morda je to kakšna napačna odločitev, morda kaj drugega. Vsak v svojem življenju kaj obžaluje. Toda ravno to obžalovanje je tisto, ki nas ščiti pred ponovnimi napačnimi odločitvami. Ukvarjati se s preteklostjo nima smisla, ker je pač ne morem spremeniti. Lahko pa se iz odločitev, ki niso bile dobre marsikaj naučimo.
Če ne bi napisala, da te dejavnosti, ki so te nekdaj osrečevale, zdaj utrujajo, bi ti svetovala, da poiščeš aktivnost, ki te veseli. Ker v tvojem pisanju ne najdem nobene psihološke razlage, ti svetujem, da greš k svojemu zdravniku in ga prosi za kompleten pregled krvi, še posebej del, ki zadeva delovanje ščitnice. Niso vedno vsi simptomi, ki jih ti navajaš, posledica čustvenih motenj. Kljub temu pa ti svetujem, da prebereš knjigo Elisabeth Lukas Na sledi veselju. Morda ti bo osvetlila situacijo v kateri si.
Res ti želim, da se izkoplješ iz tega stanja, tudi tako, da boš nalogo, ki jo moraš opraviti danes, opravila danes in ne jutri.
Prav prisrčen pozdrav in vse dobro,
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja