Pozdravljeni! Star sem 15 let in že dolgo se spopadam z res nizko samozavestjo zaradi svojega videza, predvsem obraza. Že od nekdaj imam zadebeljene zgornje veke, ki skoraj pokrivajo trepalnice, in majhne oči. To mi daje občutek, da izgledam neprivlačno in nefotogenično. Poleg tega imam velik nos in nesimetričen obraz, kar samo še povečuje moje slabo mnenje o sebi. Ko se pogledam na fotografijah, izgledam še slabše, zato se slikanju povsem izogibam.
Tudi v vsakdanjih situacijah, na primer na avtobusu ali drugih javnih mestih, imam občutek, da me vsi opazujejo in vidijo, kako grd sem. To mi je res grozno, zato se teh situacij pogosto izogibam, če ni nujno, da sem tam. Hkrati opažam, kako se vsi okoli mene družijo, spoznavajo nove ljudi in celo dejtajo, jaz pa imam občutek, da zaradi svojega videza nimam nobenih možnosti. Danes se mi zdi, da videz naredi prvi vtis, in ker sam ne izgledam dobro, se počutim, kot da sem že na začetku v slabšem položaju.
Samozavest imam res nizko, in večkrat, ko sem v novem okolju, dobim občutek, da ljudje moj videz opazijo in si mislijo, da sem čuden, čeprav tega ne izrazijo vedno neposredno. Čeprav sem se trudil prepričati, da pretiravam, pogosto dobim potrditve, ki me spravijo še bolj dol. Počutim se, kot da z odraščanjem postajam samo še manj privlačen.
Poleg tega imam ravne lase, ki jih nikakor ne morem oblikovati – vsaka frizura izgubi obliko, kar me še bolj obremenjuje. Razmišljal sem že o lepotni operaciji za oči, ampak se bojim, da tudi to ne bi rešilo mojih težav ali bistveno izboljšalo mojega počutja.
Največji izziv mi je primerjanje z drugimi – za katere se mi zdi, da so lepi, kar me še bolj potiska v prepričanje, da sem grd. Imam sicer lepo postavo, vendar se mi zdi, da to nikogar k temu nic ne pripomore, saj imam tako cuden obraz Hvala za odgovore se ze naprej zahvaljujem
jk
jkfgka
Živjo,
sama imam isti problem. Niti ni, da ne maram svojega obraza, ampak je preprosto tako grd (premajhne oči, tanka usta, nesimetrična oblika obraza, velika ušesa itn.). Tudi las si tako kot ti preprosto ne morem oblikovati in vsaka frizura na meni izgleda grozno.
Kar hočem povedati je, da nas je več, in da nisi edini. Razumem, kako se počutiš, ker je biti grd res ponižujoče. Sem brala, če bi se to dalo kako izboljšati, ampak so edini nasveti samo higiena in samozavest, ampak težko je biti samozavesten, če vidiš posmehljive poglede (ali pomilujoče, če imaš 'srečo') drugih. Torej ti bom rekla, da poskusi to sprejeti. Nekega dne boš že našel nekoga, ki te bo ljubil takega, kot si. In vedi, da zagotovo ne izgledaš tako slabo, kot si misliš (1. ljudje se bolj ukvarjamo s sabo kot z drugimi, 2. si v puberteti in torej še posebej kritičen do svojega videza, 3. neka študija je pokazala, da te drugi vidijo 25% bolje, kot se ti sam).
Drži se in si zapomni, da si zaslužiš biti samozavesten in si vreden prav toliko kot kdorkoli drug.
Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljen!
Pišeš, da se že dalj časa spopadaš z nizko (telesno) samopodobo. Na svojem obrazu zaznavaš veliko pomanjkljivosti in zdi se ti, da zaradi njih izgledaš neprivlačno in nefotogenično. Posledično se izogibaš različnim situacijam, kjer bi se tvoje domnevne pomanjkljivosti lahko še bolj izrazile - fotografiranju, pojavljanju na krajih, kjer bi te lahko videlo več ljudi ipd. Občutek imaš, da te vsi opazujejo in vidijo tvoje pomanjkljivosti. Na podlagi odzivov drugih ljudi in primerjanja z njimi hitro najdeš potrditve svojega prepričanja, da si grd. Zdi se ti tudi, da imaš zaradi svojega izgleda manj možnosti za druženje in spoznavanje novih ljudi. Ker si s svojim izgledom zelo obremenjen in to vpliva na različna področja tvojega življenja, si razmišljal tudi o lepotni operaciji. Vendar pa nisi prepričan, da bi to bistveno prispevalo k dvigu samopodobe in izboljšanju počutja.
Kot je lepo zapisala že tvoja vrstnica, si trenutno v obdobju, ko se tvoje telo in obrazne poteze hitro in intenzivno spreminjajo, s tem pa se spreminja tudi tvoj pogled nanje. Nezadovoljstvo z lastnim videzom v obdobju mladostništva res ni redko, saj smo v tem času izrazito pozorni na svoje pomanjkljivosti in zdi se nam, da so nanje pozorni tudi vsi ostali. To pa največkrat ne drži - ker toliko pozornosti namenimo lastnemu videzu, je ostane relativno malo za to, da bi se ukvarjali še s pomanjkljivostmi drugih. Pogosteje druge vidimo v precej bolj pozitivni luči kot same sebe. Naš pogled na druge je tudi bolj realen in celosten (osebo vidimo kot celoto in nismo osredotočeni le na določene dele obraza, npr. oči ali nos), medtem ko sebe zaznavamo bistveno bolj parcialno (smo "zapičeni" v svoje pomanjkljivosti, ki jih drugi največkrat sploh ne opazijo). Po drugi strani pa veliko vlogo pri tem, kako privlačna se nam bo zdela neka oseba, igra njena samozavest - ta se kaže preko telesne drže, kretenj, obrazne mimike in vedenja. Oseba z nepopolnim nosom ali nesimetričnim obrazom, ki izžareva samozavest (npr. ima pokončno držo z dvignjeno glavo, na obrazu nasmeh in vzpostavlja očesni stik), se bo zelo verjetno večini ljudi zdela bolj privlačna kot oseba s popolno simetrijo obraza, ki je vidno negotova vase (je sključene drže, izgleda prestrašeno in gleda v tla).
Ključno se mi torej zdi vprašanje, kako lahko postaneš bolj samozavesten in v manjši meri obremenjen s tem, kako te zaznavajo drugi. Pri tem ti lahko pomaga, da se poskušaš osredotočati na stvari, ki so ti pri sebi všeč (super, da si že omenil svojo lepo postavo!) in ne le na svoje pomanjkljivosti. Lahko zapišeš seznam stvari, ki so ti pri sebi všeč. Pri tem se ne omejuj le na videz, temveč razmisli o svojih osebnostnih lastnostih, sposobnostih in spretnostih. Čeprav je, kot praviš, v današnjem svetu zunanji videz zelo pomemben, je v resnici to le majhen delček vsega, kar predstavlja osebo. Res je, da videz pogosto igra določeno vlogo ob prvih stikih z ljudmi, toda za pristne odnose z drugimi je veliko bolj kot zunanjost pomembno to, kako se do drugih vedemo - to pa je odvisno od tega, kako se počutimo v svoji koži. Glede na to, da ti velik izziv predstavlja primerjanje z drugimi, ki se ti zdijo lepi, ti svetujem, da ne preživljaš veliko časa na socialnih omrežjih, ki spodbujajo to primerjanje. Namesto tega poskusi več svojega časa nameniti aktivnostim, ob katerih se počutiš prijetno in dobro v svoji koži ter ob katerih pozabiš na to, kaj si mislijo drugi. To so lahko različni hobiji, umetnost, ukvarjanje s športom itd. Pri dvigu samopodobe ti lahko pomaga tudi to, da vzpostaviš (bolj) zdrav način življenja, saj se boš v zdravem telesu bolje počutil. Če boš gradil na teh različnih "stebrih" zdrave samopodobe, bo tvoj videz sčasoma postal manj pomemben in te bo manj definiral. Poleg tega pa lahko pričakuješ, da se bo z odraščanjem tvoje zaznavanje lastnega videza vsaj delno spremenilo in boš lažje videl tudi svoje privlačne poteze.
V branje ti priporočam še članke v tejle naši rubriki, ki govorijo o 10 korakih do boljše samopodobe.
Želim ti vse dobro v novem letu, predvsem pa samosprejemanja in zaupanja vase.
Anja Rakovec, mag. psihologije
Bo
Bomcoclattt
Jaooo js mam isto pac ful sovrazim svoj obraz js mam acctualy motnjo pa kakorkol js mam iste probleme pa ful sem grda pa sigurn nisi grd pa vem kak je to ko mas take misli pa sam da ves da nisi sam pa da nisi grd ce tud se ti zdi