Živjo
Zadnje čase opažam veliko objav na omrežjih, da se da služiti online. Obljubljajo mastne denarje in zaslužke, delo od doma in da je to boljše kot biti zaposlen. Je to res? Lahko zaupam tem ljudem in se prijavim ali bom žrtev prevarantov? Kako vedeti kaj je res?
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Takšni oglasi so na internetu prisotni že zelo dolgo časa in so obdobja, ko jih je več. Pri njih spletna stran, kjer zahtevajo naše osebne podatke, predvsem številko kreditne kartice ali transakcijskega računa. Seveda je po eni strani logično, da potrebujejo te podatke za izplačilo zaslužka, a po drugi strani je to tudi način zlorab in kraje denarja. Če gre za delo preko spleta, mora imeti ponudnik zagotovljen cel sistem, preko katerega vodi delo in izplačilo in to ni le ena spletna stran, kamor se vpiše nekaj podatkov in številko TRR ali kreditne kartice. Potem mora biti vzpostavljen poslovni odnos med teboj in ponudnikom. Če gre za zaposlitev, se to zagotovo ne bo zgodilo preko spleta, če pa gre za sodelovanje, kjer se zahteva status samostojnega podjetnika, d.o.o. ali pa gre izplačilo preko podjemne pogodbe, je treba podpisati pogodbo z njimi oz. vsaj dogovor, ki je osnova za izstavitev računa (ta je lahko v elektronski obliki).
Pri takšnih oglasih, in sicer ponudbah za delo preko spleta, ki obljubljajo bajne zaslužke, je treba biti zelo previden. Zelo verjetno ne gre za pravo ponudbo (gre za prevaro), če pa ponudba je legitimna, pa se običajno zahteva veliko dela, zaslužek pa ni takšen, kot ga obljubljajo. So tudi primeri, ko se preko oglasov novačijo delavci, potem pa se jih ne plača. In, če je ponudnik izven EU, potem tudi pravno običajno ni mogoče narediti nič.
Jaz bi se takšnim oglasom ognil v velikem loku, še posebej, če zvenijo preveč dobro (da bi bili resnični). Sicer pa je treba res dobro preveriti podjetje, kaj dela, kje ima sedež in kakšna so mnenja o njem na spletu. Prvi korak je, da v Googlu (ne z umetno inteligenco, kot je npr. ChatGPT) poiščeš informacije o oglasu ali podjetju in vprašaš ali gre za scam. Na strani, kjer ponujajo delo tudi preveri ali so jasno navedeni vsi podatki o podjetju, vključno z lastniki ali vodstvom, sedež podjetja, telefonske številko in koliko časa podjetje ter spletna stran obstaja. Če so e-poštni naslovi na brezplačnih ponudnikih e-poštni storitev (Gmail, Hotmail itd.), potem je to tudi pomemben opozorilni znak. Prav tako odsvetujem sodelovanje s podjetji, ki imajo sedež izven Slovenije ali EU, oziroma je treba biti v tem primeru zelo previden.
Več o prevarah z oglasi za delo pa si preberi na: https://www.varninainternetu.si/lazne-ponudbe-za-delo-od-doma/
Marko iz safe.si