Pozdravljeni. Po počitnicah grem v srednjo šolo imam pa 2 dilemi, kateri ne morem rešiti.
1. Dilema. Imam zelo čudno obliko postave (se mi zdi). Nekaj ljudi mi reče, da imam atribute, kaj s tem mislijo ne vem popolnoma, je pa eden izmed njih rekel, da to pomeni, da imam zelo veliko zadnjo plat in debele/okrogle vedre, v pas sem pa suha. Zaradi njihovih komentarjev se v svoji postavi in koži ne počutim najbolje. Če bi pa želela svojo postavo spremeniti, pa mi druzinski člani recejo, da je ne bom mogla, saj imam po po genih. Vse ženske v moji družini so močnejše postave. Zanima me, ali res imajo geni kaj pri tem, ali lahko to spremenim, kako sprejeti svoje telo.? Ko se pogledam v ogledalo, res na drugi strani vidim eno zelo neprivlačno podobo, da tako rečem. Ne vem kaj naj naredim.
2. Dilema. Ne vem kako se oblačiti in katere oblačila pristajajo moji postavi. Vse kar oblečem je baje čudno ali pa grdo. Starši mi naprimer ne dovolijo, da nosim kavbojke, ki so ohlapne, take kot jih danes nosijo vsi mladi (moda). Mislijo, da so te hlace čudne, in neprimerne za vsakdanje opravke. Zanima me vaše mnenje. Je pa res, da se v takih oblačilih lažje počutim, že zaradi postave.
Prosim, e mi odgovorite na moja vprašanja in mi pomagate???? hvala vam in lep pozdrav ❤️
Uredništvo
Ajda Busija-Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
V puberteti se naše telo spremeni in povsem običajno je, da imamo glede sprememb mešane občutke oziroma da nam je novo postavo včasih težko sprejeti. Sploh deklta v času pubertete doživljajo večje telesne spremembe, zaradi katerih postanemo bolj pozorne na svoje telo, na odobravanje drugih, na estetske ideale ipd. Predvsem v času odraščanja je običajno, da se v svoji koži ne počutimo najboljše, mnoge tvoje vrstnice in vrstniki imajo zagotovo podobne težave. Kar ti lahko v zvezi s tem svetujem je, da ne bodi prestroga do sebe in ne pozabi, da smo sami vedno svoji najhujši kritiki. Nihče drug nas nikoli ne bo tako ocenjeval in presojal kot sami sebe, še posebej ne ljudje, ki nas imajo radi. Verjamem, da ti komentarji glede tvoje postavejo pustijo grenak priokus, na žalost se ljudje velikokrat ne zavedajo teže njihovih besed, ko tako komentirajo postave drugih ljudi. Vedi, da taki komentarji povedo več o njih samih in o njihovih težavah kot o tebi. Če od koga v življenju pogosteje prejemaš podobne komentarje, ti svetujem, da o svoji stiski spregovoriš in mu poveš, kako taki komentarji vplivajo nate. Morda bo razumel.
Kar ti pravijo doma, da je oblika telesa pogojena z genetiko, je res. Seveda pa je naša postava deloma odvisna tudi od prehrane in telesne aktivnosti. Prehrana in telesna aktivnosti skupaj z genetiko določajo, kako se bo naše telo razvijalo. Namesto, da torej svoje napore usmerjaš v spremembo oblike telesa, ti priporočam, da se raje usmeriš na zdrav slog življenja - z uravnoteženo in raznovrstno prehrano ter redno športno aktivnostjo. Preko športa boš spoznala tudi, kaj vse ti tvoje telo omogoča, skozi to izkušnjo ga poskusi vzljubiti in imeti rada.
Kar se tiče oblačil pa je tako, da se moda hitro spreminja. Pomembno je, da najdeš oblačila, v katerih se dobro počutiš, saj boš v njih najbolj zasijala. Ali so v modi ali ne, ni tako pomembno, prav tako ni tako pomembno mnenje tvojih staršev. Poskusi staršem razložiti, da se v nekaterih oblačilih ne počutiš dobro, npr. v tistih, ki so oprijeta in da si bolj samozavestna v bolj ohlapnih oblačilih. Prosi jih, da to spoštujejo in ti pomagajo pri izbiri oblačil, v katerih se boš dobro počutila. Verjamem, da bodo razumeli.
Vse dobro ti želim in te lepo pozdravljam.
Ajda Busija-Novak, mag. psihologije
MU
MUJCEK SIVEK PUFY
Hvala vam za odgovor