Pozdravljeni,
Je to normalno, da se ne maram objemat oziroma mi je pri tem neprijetno? Je kaj narobe z mano? Moram to popraviti? Že od majhnega se ne maram objemat, še posebaj z bližnjimi (ni bilo nikakršnega fizičnega nasilja, da je prišlo do tega), objemem jih le, ko imajo rojstni dan, saj to se spodobi, čeprav niti temu ne bi ravno rekla objem. So mi tudi oni rekli, da kakšen je to objem, ampak šaljivo pa da se razumemo to mi ni nič prizadelo, ker je res. Pa tudi s prijateljicami se ne objemam, razen če one grejo v objem pa tudi one so rekle zakaj se ne objemaš in ko me to vprašajo mi je malo neprijetno, ker se potem počutim, kot da nekaj n v redu z mano, pač preprosto tak tip človeka sem, ki se ne objema.
LP
Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
to, da se ne objemaš rada, še nikakor ne pomeni, da je s tabo karkoli narobe. Ljudje smo si v marsičem različni, med drugim tudi v tem, v kolikšni meri nam je fizičen stik z drugimi prijeten in pomemben. Nekateri se radi objemajo in dotikajo, med tem ko drugim to ni naravno ali prijetno in oboje je v redu. Nekateri ljudje imajo preprosto nižjo potrebo po fizičnem stiku in večjo občutljivost na telesno bližino, kar je na nek način bolj osebnostna lastnost, ne pa nujno tudi težava.
Fizični stik (kot je objem) ni edini ali najbolj "pravilen" način izražanja topline, ljubezni ali prijateljstva. Naklonjenost lahko izražaš tudi drugače – z besedami, dejanji, prisotnostjo, pomočjo, pozornostjo. Seveda včasih ljudje pač pričakujejo objem, ker je ta splošno kulturno dojet/opredeljen kot nek znak bližine, naklonjenosti in kadar nekdo odstopa od tega vzorca, se zdi “čuden”. V resnici pa ni čudno – je samo redkejše. Pravzaprav ljudje marsikaj počnemo iz kulturnih vzgibov, torej le zato, ker se tako pričakuje, ne pa zato, ker bi si sami tega želeli. Prepričana sem, da pogosto to velja tudi za objemanje.
Sprašuješ se, ali moraš to pri sebi popraviti. Če tebi ustreza drugačen način izražanja naklonjenosti, bližine, ni potrebe po spremembi. Edino, kar je morda smiselno premisliti, je, kako tvoje vedenje vpliva na odnose – ne zato, ker bi morala delovati proti sebi, ampak da znaš tudi drugim razložiti, kaj ti ustreza in kaj ne, da se ne bodo počutili zavrnjeni ali zmedeni ter hkrati da lažje obvladaš nekoliko neprijetne situacije. Svojim bližnjim, s katerimi se morda večkrat znajdeš v neprijetni situaciji zaradi objemanja, lahko jasno razložiš, da objem ni tvoj način izražanja naklonjenosti in da to še ne pomeni, da jih nimaš rada.
Lepo te pozdravljam,
Amadeja Jurič, mag. psihologije