Pozdrav. Pišem vam zato, ker moja bivša punca ne želi izbrisati fotografij iz socialnih omrežij, na katerih sem tudi jaz. Sem ji povedal na lep način, če lahko prosim izbriše fotografije, ampak jih ne želi. Zelo me moti, da so na njenem profilu še vedno najine fotografije. Kaj lahko storim?
Hvala za odgovor.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Žal ne kaj veliko. Predlagam, da se z njo prijazno pogovorite in ji pojasnite, zakaj želite, da fotografije umakne in morebiti vas bo uslišala.
Sicer pa, če ste se takrat strinjali z objavo fotografij, fotografije pa niso žaljive, potem težko najdete vzvod, da bi lahko zahtevali umik fotografij. Predvidevam, da fotografije vsebinsko gledano niso v neskladju s pravili skupnosti, zato družabna omrežja ne bodo ukrepala ob morebitni prijavi.
Če vas fotografije res močno motijo ali vam celo škodujejo, bi vam svetoval, da se obrnete na pravno pomoč, kjer vam bodo morda lahko pomagali.
Marko, Safe.si
• Eb
Ebbbb
Piše se, da v današnju družbi vsakič ko greš na javno površino (v trgovino, mesto, na javni dogodek ...) si v javnosti in te imajo ljudje pravico snemati in slikati in to objaviti na internet brez tvojega dovoljenja? Ker obstajaj tudi live video mestnih kamer na internetu, do katerih lahko vsak dostopa in z vsebino načeloma dela kar hoče če prav razumem? Da čeprav si ti na fotografiji, do fotke nimaš pravice, ker jo je posnel nekdo drug in je to njegova intelektualna lastnina? Kdaj lahko prosiš, da jo izbriše, odstrani iz interneta, kdaj je žaljivo sploh?Da kot družba smo proč od tega, da se lahko snema in slika in objavi na internet samo z dovoljenjem osebe?
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_
Odgovor svetovalca:
V današnji družbi se res srečujemo s problemom razumevanja in varovanja zasebnosti. S tem pa je tudi povezano fotografiranje in snemanje ter objavljanje posnetkov na družabnih omrežjih.
Odgovori na zastavljena vprašanja niso tako enostavni zato predlagam v branje mnenje Informacijskega pooblaščenca, kjer pojasnjuje, kako je s fotografiranjem in objavljanjem posnetkov: »Slikanje in objava na socialnih omrežjih«, ki je dosegljivo na:https://www.ip-rs.si/mnenja-gdpr/6048a57a3ad76 in pa »Fotografije kot osebni podatek« nahttps://www.ip-rs.si/mnenja-gdpr/6048a64130f43
Marko, Safe.si
• Ar
Arči
Zdravo Abc123!
Razumem tvojo stisko in ne na koncu tudi jezo, ker bivša slik ne odstrani iz socialnega omrežja. Gre za področje, kjer kolikor je meni znano,  pravo orje ledino, da bi se zadeve uredile v pravo smer.
Malo sem pogledal, vendar pravne prakse na tem področju nisem našel: Brez dvoma pa obstaja v okviru EU. Osebno pa sem prepričan, da bi bivša morala na tvojo zahtevo, slike na katerih si, odstraniti z omrežja.
Marko je napisal, da sedaj ne moreš storiti ničesar, ker si se nekoč strinjal z objavo slik. Predpostavimo, da je tvoja bivša tvojo privolitev za objavo slik zares dobila. Sedaj pa se je stanje bistveno spremenilo. Z bivšo nista več par, torej imaš vso pravico, da morebitno soglasje za objavo slik na katerih sta skupaj, prekličeš. Te slike bi ti lahko povzročile nepopravljivo škodo, v primeru, da imaš sedaj drugo partnerko, ki pa jo te slike motijo. Morda bi te nova partnerka celo zapustila. V primeru pa, ko zaradi ravnanja nekoga nastane škoda, ima tisti, ki mu je škoda nastala, pravico zahtevati povračilo škode.
Saj ne nazadnje tukaj obtajajo tudi sodišča. Jaz osebno bi bivši zagrozil, da bom vložil tožbo za odstranitev slik. Skoraj zagotovo bi sodišče odločilo v tvojo korist. V tožbenem zahtevku bi zahteval, da bivša v določenem roku slike odstrani, v nasprotnem primeru pa bi za vsak dan, ko bi zamudila z odstranitvijo slik, morala plačati penale. Recimo 1000 EUR za vsak dan zamude.
Potem pa bi tvoja razmislila ali naj vztraja pri objavljneih slikah ali naj jih odstrani. Če potrebuješ še kakšno pomoč na tem področju, kar napiši. če bom vedel, ti bom odgovoril.
• Ar
Arči
Mordaše samo kratek komentar k temu kar je napisal Ebbbb.
Strinjam se z napisanim, da smo danes skoraj na vsakem koraku snemani, slikani.
Ne drži pa, da te imajo ljudje kar tako pravico snemati. Če dovoljenja za snemaje ne dam, me ničhe ne sme slikati ali snemati. Še manj pa sme potem to sliko objaviti. Izjema so znane osebnosti s področja filma, športa ali politike. Za te ljudi veljajo malo drugačna pravila. Vendar Abc123 zagotovo ne spada v to katogerijo ljudi. Zanj velja ustavno zagotovljena pravica do zasebnosti.
Tudi mestne kamere niso namenjene, da snemajo ljudi in jih objavljo na netu. Poglej malo te posnetke, objavljeni so z zamikom, pa še obrazi ljudi so zamegljeni (primerjaj Google Street View) Intelektualna lastnina posnetega prizora ali dogodka je nekaj povsem drugega.  Ali imam pravico do fotografije na kateri sem, posnel pa jo je nekdo drug, sploh ni pomembno v kontekstu, ki ga navaja Abc123.
Ebbbb, vprašal si, kdaj je posnetek žaljiv. Odvisno, tudi za primer Abc123 ne vem ali je ponetek celo žaljiv. Je pa zanj več kot moteč. In to bi moralo biti dovolj, da se ponetek z neta odstrani.
• Ab
Abc123
Hvala za nasvete. Očitno z lepo besedo ne bo šlo, da bi odstranila in izbrisala fotografije. Res je tudi, da to moti mojo novo punco, kar je povsem normalno. Ker se s tem nisem nikoli ukvarjal, me zanima, kako začeti sodni postopek? Mogoče, da za začetek dobi kakšno opozorilo? Se za take zadeve sploh da vložiti tožbo? Kakšen razlog navesti in kam se obrniti? Verjetno tu nastanejo tudi neki stroški. Bi bil zelo vesel, če bi kdo lahko pomagal. Drugače se očitno žal tega ne bo dalo rešiti.
• Eb
Ebbbb
Po mojem je tako, če te prijatelj snema brez dovoljenja in to objavi je težko to odstraniti? Oz. tako kot v zgornjem primeru? Če si na javnem mestu ali dogodku je potem normalno, da bodo slikali in snemali in če ne želiš biti na sliki, potem pač ne hodi na javna mesta/javne dogodke, to je edina rešitev? In ni tako kot v šoli, ko se morajo podati strinjanje za snemanje in objavljanje? Pa še to, vem da manekenke ko so se slikale v spodnjem perilu npr in je fotograf to objavil, je potem to intelektualna lastnina fotografa in do teh fotografij nimaš dostopa oz. nimaš pravice jih odstraniti z interneta, če si privolila v slikanje ne pa na objavo in ker je pač to biznis fotografa?
• Ar
Arči
Kot sem že napisal te popolnoma razumem. Bivša ti nagaja in imaš popolnoma prav, da tega ne boš več dovolil.
Imaš prav tudi, ko poveš, da bi bilo potrebno preden zaprošiš za pomoč sodiišče, bivšo partnerko obvestit, da boš vložil tožbo, če slik ne bo odstranila. Pisno, s povrtnico.
Zakaj ne bi mogel vložiti tožbo? Tožbo omogoča 134. člen OZ, kjer je zahteva za prenehanje s kršitvami osebnostnih pravic. Tožba se vloži na Okrajno sodišče, ki je pristojno po stalnem prebivališču tožene stranke. Ali začasnem, če tožena stranka na tem naslovu tudi prebiva.
Tožbo bi jaz imenoval: "tožba za odstranitev slik s socialnega omrežja" morda bi dodal še "in plačila v višini ... EUR" (to bi naj bilo nekakšna odškodnina za nagajanje). Verjtno bi lahko bila kot tožeča stranka navedena tudi tvoja nova partnerka, saj je, glede na objavljene slike, tudi prizadeta.
Seveda z vložitvijo tožbe nstanejo stroški. Ti so lahko zelo visoki (sodne takse, morebitni stroški izvedencev, stroški odvetnika in drugo), zato se vedno nagibam k izvensodni rešitvi spora, sodno pa le, če se z nasprotno stranko nikakor ni mogoče dogovoriti.
Torej za začetek lahko morda kar sam, bivši napisal pismo, mogoče ji pokažeš tudi vsebino tega kar se tukaj pogovarjamo in ji zagroziš s tožbo, če slik ne bo odstranila. Povej ji, da sodne stroške nosi tisti, ki pravdo izgubi, kar je nabolj verjetno tvoja bivša.
Če pa bo bivša še kar vztrajala in slik ne bo odstranila svetujem, da zaprosiš za pomoč odvetnika. Seveda to pa že stane, v začetku nosiš stroške ti sam. Ali pa zaprosi za pomoč kakšnega malo boljšega študenta prava.
Pa še en problem lahko nastane. Nič nisi napisal kolika sta oba stara. Če sta še mladoletna, se postopek vodi drugače.
Res ti želim, da bi zadevo čimprej uspešno zaključil.
• Ar
Arči
Pa še kratek komentar k temu kar je napisal Ebbbb: brez zamere dragi Ebbbb to kar pišeš ni v nobeni zvezi s problemom, ki tare Abc123. Če sem pošten sploh ne vem kaj bi rad povedal. Pišeš o povsem drugi temi. Saj pravim, pa brez zamere, dragi Ebbbb.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_
Pozdravljen, Abc123,
zgoraj ti je že zelo dobro odgovoril Arči, kaj drugega kot to, ti žal ne moremo svetovati.
Lep pozdrav iz uredništva.
• sp
spela
Arči. sploh ni res kar si napisal.
https://www.ip-rs.si/mnenja-zvop/fotografiranje-naklju%C4%8Dnih-oseb-na-javnih-povr%C5%A1inah-pri-nas