zivjo..ze nekaj casa pri sebi opazam da imam vedno kar obdobja ko sem samo zalostna, vecinoma je to med prazniki, ravno v casu ko bi morala biti najbolj srecna, sem zalostna..kar tko, brez posebnega razloga, samo zalostna sem in jokam in ne vem zakaj..npr danes je miklavzev vecer, sodelujem zraven pri igrah in se imamo vedno ful fajn, imajo me za veselo in zabavno osebo in tudi jaz sem v tistem momentu res srecna in vesela..ampak ko pridem domov sploh nisem vec vesela ampak samo padem v zalost..to se mi dogaja ravno zdaj, ko sem prisla iz miklavzeve predstave, kjer je blo res super, ampak doma mi vse pade dol in kar pozabim na lepe stvari ki so se zgodile in samo jokam..tudi moj rojstni dan se bliza, kmalu za tem tudi bozic pa novo leto, ampak se tega sploh ne veselim..pravzaprav me spravlja v zalost, ko bi moralo biti ravno obratno..ampak nekje globoko imam obcutek da je to zaradi faksa, ker imamo precej zahtevne izpite, ampak sigurno ne more biti to edini razlog, ker sem bila tudi se v casu solanja v srednji in osnovni soli zalostna celo med poletjem, kjer ni bilo nobenega testa ali karkoli zaradi cesar bi se morala sekirati glede sole..sigurno tudi faks kaj vpliva na moje razpolozenje, ampak to ne more prav veliko vplivati na to, ker za faks se rabim samo uciti in to je to, izpiti so narejeni..velikokrat se bolj sekiram zaradi socialnega zivljenja..recimo da kar velikokrat se dobimo s prijatelji in takrat ko smo skupaj, se imamo res fajn..ampak mene zelo boli, ker imajo vedno mene za najbolj zabavno, nasmejano in veselo osebo v druzbi, velikokrat sem tudi od ostalih, ne samo od prijateljev dobila vprasanje, ce sem sploh kdaj zalostna ker sem vedno vesela in nasmejana in oddajam pozitivno energijo..itak da se nasmejim pa jim odgovorim da nimam cemu bit zalostna..ampak to sploh ni res..tko vidim da me niti eden od prijateljev ne pozna tok dobr, da bi vedel da se jaz velikokrat doma v sobi, kjer me noben ne vidi v bistvu najbolj jokam, sploh ne vem niti tocno zakaj..ampak kar tako, ker cutim neko zalost in tesnobo v sebi..takrat edino upanje vidim v tem, da bom nekoc imela fanta, ki mu bom lahko vse povedala kar me tezi in ga objela..res si zelim imeti nekoga, ki bo vedno ob meni tudi ob tezkih trenutkih, ne samo ko bom zabavna in vesela v skupini prijateljev..evo zdaj ko to pisem, mislim da sem prisla do zakljucka, da potrebujem le fanta, ki mu bom lahko vse zaupala in da bom ob njem vedela da imam nekoga ki bo v vseh slabih in lepih trenutkih z mano..tudi to bi znal biti razlog da sem zalostna ravno med prazniki, ker sem vedno sama na rojstni dan in praznike..mislim nisem ravno sama, sem s prijatelji ali pa z druzino, ampak mi to ne pomaga ce noben od njih ne ve da trpim s tem ker sem sama brez fanta in se samo zato toliko sekiram oz. jokam..
nevem zakaj sem sla sem na forum vse to pisat, ker sem ocitno sama prisla do zakljucka zakaj sem najveckrat zalostna ob praznikih..ko sem to zacela pisat prisezem da nisem vedela razloga za zalost..bom vseeno objavila, da dobim mogoce kaksno spodbudo za samsko zivljenje:)
Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
hvala, da si svoje misli delila na našem portalu. Včasih je dovolj le zapis o svojih občutkih in se razpoloženje spremeni. Pisanje dnevnika je zelo dobra metoda pri premagovanju žalosti in manj prijetnih doživljanj. Najprej bi ti želela povedati, da je povsem normalno, da smo kdaj žalostni. Kadar smo žalostni le nekaj dni, gre za t. i. kratkoročno žalost, ki običajno hitro mine. Žalost, ki jo sproži nek določen dogodek, moramo predelati in če ne zmoremo sami, je dobro poiskati pomoč. Ko govorimo o daljših obdobjih žalosti, s pridruženimi občutki osamljenosti in praznine, se je s tem potrebno soočiti na način, ki zahteva precej truda in moči.
Navajaš, da te imajo prijatelji in družina za vedno veselo, zabavno in pozitivno osebo, a ko se »srečaš sama s sabo«, če se tako izrazim, te preplavijo občutki žalosti. Dandanes nenehno ponavljamo, da je treba biti pozitiven, nasmejan, vesel, toda včasih je to nemogoče in zapademo v težja čustvena stanja. Zgolj prigovarjanje, da moramo biti pozitivni, pogosto ne zadostuje, saj nam čustva včasih narekujejo drugače. Namesto čakanja, da neko neprijetno čustvo mine, lahko sami prevzamemo nadzor nad njim. Ljudje se z žalostjo soočamo zelo različno. Nekateri bodo svoje težave delili z bližnjimi in se skozi pogovor že delno razbremenili. Veliko ljudi pa se z žalostjo in lastnimi tegobami sooča v osami, samo v svojih mislih in žalosti navzven skorajda ne bodo pokazali. V resnici je veliko več takšnih ljudi, ki svoje težave oz. prava čustvena stanja skrivajo, saj skrbi pogosto nezavedno potlačimo in z njimi ne želimo obremenjevati drugih. Iz tvojega zapisa je moč razbrati, da res oddajaš v svet pozitivno energijo, a mogoče poskusi kdaj na vprašanje prijateljev o tem, če si sploh kdaj žalostna, preprosto in iskreno odgovoriti, v tem smislu: »Veš, v resnici sem velikokrat žalostna in jočem, ko sem sama, vendar vsak dan znova izberem, da bom ohranjala pozitivno držo – vsaj navzven, čeprav mi je pogosto zelo težko.« S tem odgovorom lahko odpreš s kakšnim bližnjim prijateljem/prijateljico debato o tvojem soočanju z žalostjo in tesnobo, ki ti lahko prinese občutek olajšanja in sveže ideje o tem, kako se ostali spoprijemajo s tem. Roko na srce – prav vsak posameznik, vsaj enkrat v življenju pride do te točke, ko se mora spoprijeti z manj prijetnimi čustvi.
Omenjaš tudi fanta oz. partnerja, ki si ga želiš in v tesnih ljubezenskih odnosih lahko dobiš veliko podpore, ljubezni, zadovoljstva, sreče. Ljudje smo socialna bitja in brez odnosa niti ne preživimo, zato so izpolnjujoči odnosi resnično pomembni. V prvi vrsti je dobro, da delaš na sebi, na lastni samopodobi, izboljšanju samozavesti in samospoštovanja. To je dolgotrajen proces, ki ga ljudje usvajamo oz. negujemo tekom celega življenja. Od lastne samopodobe je odvisno tudi, kako nas dojemajo vsi okoli nas, zato je pomembno, da vsak dan gradimo svojo samopodobo v pozitivni smeri. Kadar si žalostna, se loti dejavnosti, ki ti bo dala energijo (npr. sprehod, joga, barvanje mandal, vrtnarjenje, ustvarjanje, poslušanje glasbe ipd.) ali pokliči osebo, ki ji zaupaš, se pogovori. Življenje si ustvarjamo na podlagi svojih misli in občutkov, in če so ti pozitivni, bo takšno tudi življenje in počutje. Preko vsega tega boš tudi spoznala, česa vsega si sposobna, kaj vse zmoreš, ne da bi to zares vedela. Spoznavanje samega sebe je proces, ki traja vse življenje. Počni to, kar te osrečuje in polni.
Prazniki so sicer čas, v katerem bi se naj veselili z družino, sorodniki in prijatelji. Božični čas pa je tudi obdobje, v katerem ljudje doživljajo največ depresivnih epizod. Ena izmed ameriških raziskav je pokazala, da se kar 45% vseh vprašanih boji božičnih praznikov. Zakaj je temu tako? Žalost se poveča zaradi previsokih in nerealnih pričakovanj ter pretirane samorefleksije. Nekateri posamezniki doživijo številna negativna občutja (depresivne epizode, jezo, stres, osamljenost…) na božič zaradi pretirane komercializacije in socialnih pritiskov, ki v ospredje postavljata darila in »popolne« medosebne odnose.
Prav je, da si se odločila zapisati tvoje razmišljanje na forum in veseli me, da si preko lastnega zapisovanja občutij, že nekako ugotovila kaj je tisto, kar si zares želiš ali potrebuješ. Za srečo in duševno ravnovesje se je treba venomer truditi. Spodbujamo ga lahko s skrbjo zase in za druge, z osrečujočim delom, s postavljenimi dolgoročnimi cilji, z izkušnjami iz preteklosti, z negovanjem tesnih medosebnih stikov in z razvijanjem čustvene odpornosti.
Moč je v tebi. Verjemi vase in rada se imej.
Mirne decembrske dni ti želim,
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij