Spoštovani,
želela bi razumeti, zakaj tako težko verjamem, da je ljudem iskreno mar zame. Sama zelo rada pomagam drugim, jih poslušam in jim stojim ob strani, vendar ko nekdo želi pomagati meni, tudi če za pomoč sploh nisem prosila in mi oni sami želijo pomagati, se temu izogibam, ker mislim da sem jim breme. Ko nekomu zaupam, kaj me v resnici muči, se pogosto začnem oddaljevati od te osebe, čeprav mi ni naredila nič slabega. In to me uničuje iz noter ker vem, da drug osebo užalim stem, ampak ne znam drugače. Poskusila sem ampak, kot da se dogodki v življenju sami zložijo tako, da ta oseba na koncu gre iz mojega življenja brez nekega jasnega razloga. Rada bi razumela, od kod izvirajo ti občutki in zakaj se tako odzivam.
Hvala
• Uredništvo
Urška Horvat

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš, da drugim zelo rada stojiš ob strani, sama pa pomoč težko sprejmeš in se ob tem hitro začneš počutiti kot breme. Takšni občutki imajo lahko različne vzroke in so lahko povezani z različnimi življenjskimi izkušnjami, odnosi, ki smo jih imeli z drugimi, ali pa s tem, kako smo se skozi čas naučili doživljati sebe in svojo vrednost. Brez bolj poglobljenega raziskovanja bi bilo težko vedeti, od kod točno izvirajo pri tebi.
Tudi to, da se po tem, ko se nekomu odpreš, začneš oddaljevati, ne pomeni, da ti za to osebo ni mar ali da si nehvaležna. Včasih se lahko tako odzovemo, ker se skušamo na nek način zaščititi pred občutki ranljivosti ali strahu. Pomembno pa je, da veš, da takšni načini odzivanja niso redki in da jih je mogoče bolje razumeti ter postopoma spreminjati.
Morda bi bilo zanimivo za začetek raziskati, kaj se običajno dogaja v tebi v trenutkih, ko ti nekdo ponudi pomoč ali ko se komu zaupaš. Kakšne misli se pojavijo? Kakšne občutke opaziš? Ali se pojavi kakšen strah? Takšno raziskovanje je lahko prvi korak k boljšemu razumevanju sebe. Pri tem ti lahko pomaga tudi psihoterapevt ali psiholog, s katerim lahko svoje vedenje in občutke raziskuješ bolj poglobljeno.
Urška Horvat, dipl. psihologinja (UN)