Nekaj časa sem zelo pozoren na svoje zdravje, čeprav ni ničesar za skrbeti (se mi zdi). Bil sem pri zdravniku in me je skrbelo za srce, videli smo, da je moje srce vredu in dela kot mora, ampak mene še vedno skrbi. Ta skrb velikokrat vključi paniko, in tudi me je strah zaspati, ker imam občutek kot da se ne bom zbudil. Kaj naj naredim? Kaj mi je?
• Bo
Bond007
Malo si hipohonder. Preberi malo o tem, in boš videl, da gre za namišljen strah, ki je prisoten vsaj v majhni meri pri vsakem človeku, je v spektru obsesivno kompulzivne motnje. Ker je to nekaj zelo motečega, česar sploh ne potrebuješ v vsakdanjem življenju, se boš moral potruditi in sam pri sebi strah premostiti, da izzveni - vzemi za primer svojo srčno bojazen in kako nič ni bilo iz tega, tako si dopoveš, da je bilo samo v tvoji glavi, strah je neviden. Na zdravnika se obrni samo v resničnih primerih, sicer te ne bodo jemali resno. Nič hudega ti ne bo in strah je odveč. Good luck.
• Uredništvo
Nejla Đikić

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen Seba,
Če prav razumem, imaš skrbi glede svojega zdravja, čeprav so zdravniki že preverili, da je s tvojim srcem vse v redu. Takšne skrbi so lahko zelo neprijetne in lahko hitro prerastejo v paniko in težave s spanjem. Gre za strah pred smrtjo, ki je sicer prisoten pri vsakem človeku, ampak se občasno pri tesnobnih ljudeh zelo poveča in moti vsakdanje življenje. Zdi se mi, da se je to zgodilo pri tebi.
Tvoji simptomi nakazujejo, da se pri tebi mogoče razvija anksiozna motnja s paničnimi napadi. V paničnem napadu nas lahko telo in misli tako prestrašijo, da imamo občutek, da se nam bo zgodilo nekaj hudega (npr. da se ne bomo zbudili). Ta občutek je zelo močan, ampak ni nevaren in ne pomeni, da se ti bo kaj zgodilo.
Priporočala bi ti obisk pedopsihiatra ali psihologa, ki ti bodo pomagali razumeti kaj se dogaja in se natančno pogovorili s tabo ter ocenili, če res gre za anksiozno motnjo ali kaj drugega. Prav tako te bodo naučili kako umiriti telo in misli. Pri mladih je pogosto že psihoterapija zelo učinkovita, včasih pa se za krajši čas vključijo tudi zdravila.
Do pregleda si lahko pomagaš z umirjanjem dihanja, pogovorom s osebo, ki ji zaupaš in s tem, da se vedno spomniš, da gre za občutek tesnobe, ki bo minil. Lepo bodi!
Nejla Đikić, dr. medicine, specializantka psihiatrije