Za začetek bi rada povedala da me že od malega(5.leta) dostikrat boli glava.Zdaj sem že navajena na vse to in da mi nič ne pomaga,"nič ni narobe z mano,naj samo pijem vodo,zdravo jem,telovadim" itd..Ampak nič ne pomaga.Zadnje dve leti se je vse samo poslabšalo.Zdi se mi kot da občutim valove žalosti/depresije in kar naenkrat se to spremeni.Učasih sem čisto okej,nič posebnega.Lahko sem tudi zelo srečna,se smejim a to ne traja za dolgo.Kar naenkrat sem že spet izčrpana,utrujena od vsega,najrajši bi samo izginila od sveta in se nikoli ne vrnila.A tega ne morem zaupati nikomur.Nevem kako se izražati.V šoli mi je obupno za hodit.Ves čas mi v glavi zabija,dolgčas mi je,počutim se izčrpano od vsega.Nemorem se spravit do učenja,da bi karkoli storila niti domače naloge.Pa ne da cel čas ležim,si ne umivam zob/telesa.Zato se res sprašujem kaj je le to saj ni depresija drugačna??Včasih se mi kar zdi da je nekaj narobe a ne samo to da sem najverjetneje depresivna.Da hodim k psihologu a do zdaj je to kot samo dodatni napor,samo bolj me utruja.In to ni tista utrujenost s katero se mi mami primerja.Ne to je čisto drugače ampak nevem kako razložit,nemorem,možgani mi preprečujejo.In nato se mi zdi da imam neko osebnostno motnjo saj bi si lahko obrazložila dosti mojih občutkov,zakaj je tako kot je.A to ni še vse.Še veliko je kar me ubija in nevem če bom lahko še dolgo zdržala xx
Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala tako pomembne teme zate. Zdržala boš, draga gospodična! Ne poznam te, a prepričana sem o tem. Iz tvojega načina pisanja je razvidno, da si zelo inteligentno, razmišljujoče dekle. Zakaj meniš, da ne moreš zaupati nikomur? Ali redno obiskuješ psihologa? Zakaj ti je to dodatno breme? Njemu zagotovo lahko poveš o vsem tem in skupaj bosta lahko poiskala marsikatero rešitev. Kar opisuješ so nekateri očitni znaki depresije (izčrpanost, pretiran počitek, zanemarjanje osnovne higiene, slabše razpoloženje), ampak ni pa zapisano toliko, da bi lahko to zagotovo trdila. Tudi pri razjasnitvni tega bi ti psiholog lahko pomagal. Na kakšnem način pa meniš, da bi dejstvo, da imaš osebnostno motnjo, lahko obrazložilo tvoje občutke? Prosim te, zaupaj svoje občutke nekomu, lažje ti bo. Stvari dobijo širšo sliko oziroma lahko na kakšno našo težavo pogledamo z nove perspektive in na ta način lažje rešimo ali pa vsaj omilimo težave. Pa javi se prosim še tukaj kaj.
Lepo pozdravljena,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije
Id
Idkmyname22
Hvala,sam zadnje case imam vse vecje pomisleke o samomoru in zacela sem antidepresive kar je brezveze
Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Menim, da si se odločila za pomemben korak - jemanje antidepresivov in pohvale za to. Zakaj meniš, da je to brezveze? Zdravilo ti bo v pomoč pri tem, da boš lažje nadzorovala slabe/negativne misli.
Če imaš samomorilne misli jih prosim zaupaj svojemu terapevtu. Naredila bosta varnostni načrt, kako postopati v primeru, ko se pojavijo take slabe misli. Če bi se misli tako intenzivirale, da bi resno ogrožala svoje življenje je nujno da to takoj skomuniciraš z nekom od bližnjih - starši, razrednik, psiholog, psihiater, zdravnik. Kdorkoli od tebi pomembnih odraslih, samo povej mu prosim. Če bi čutila, da jih ne moraš kontrolirati pa nemudoma poišči pomoč v najbližjem zdravstvenem domu ali pa pojdi na katero od triažnih ambulant mladostniške psihiatrije (ne vem sicer iz katerega konca Slovenije si, da bi ti lahko bolj natančno svetovala). Vedno je na voljo tudi TOM telefon: 116-111.
Kaj pa te motivira v življenju, razveseljuje, navda s pozitivno energijo? Imaš kakšne hobije? Upri se na stvari, ki te napolnijo z energijo in ki te sproščajo. Na ta način možgani dobijo nov "zagon" in težave lahko bolje razrešujemo ter posledično ne vidimo stvari tako v slabi luči. Bi to zmogla?
Lepo te pozdravljam in upam, da se še javiš kaj,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije