Občutek imam da nikamorne spadam. Pred enim letom tri dni po mojem rojstnem dnevu (ko sem dopolnila 10 let tri dni kasneje v ponedeljek 10.10) mi je umrla babica, pomoje sem duh ali stena. Ima moja bff rojstno dnevno zabavo tik po mojem rojstnem dnevu in sem jo danes med odmorom uprašala kdaj imam rojstni dan in je zelo dolgo oklevala dokler ni povedala. Neka tradicija je da vsakemu ki ima rojstni dan objaviš vse najboljše ampak pomoje se noben ne bo spomnil ker bojo usi iskali popolno darilo za njo (ne da bi bila ljugosumna samo povem ) letos som se premešali v druge oddelke (a,b,c) res smo se fejst premešali in to mi tudi všeč samo da imam občutek da sem še večji duh kot prej.še tole bom dodala do moji najboljši prijateljici da vse njene prijatelje da na isto linijo z tem hočem povedati da recimo imamo mene in še eno njeno prijateljico na rojstni dan morajo nekateri priti prej ker ji morajo pomagati okrasiti hišo (to je ubistvu malo ne vljudno saj je to njena zabava ampak vseeno) no in recimo povabi nekoga iz drugega razreda in reče vidve pridita ob tej pa tej uri vidve ob tej pa tej ostala pa ob tej. In še zelo se boji z kom se bom jaz preveč družila ampak ne jaz pa sploh ne smem omeniti da mi ni všeč da z drugimi pozdrave in z mano komaj kdaj. Nevem a je kaj z mano narobe kod da me vsi zapodejo v hrbet saj jaz sploh ne znam reči ne oprostite če vam z tem krajšam čas. Se opravičujem
Uredništvo
Ajda Busija-Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Hvala, da si mi pisala. Iz tvojega pisma sem razbrala, da si že nekaj časa v stiski, da imaš občutek, da te vrstniki ne opazijo, da so tvoji prijatelji pomembnejši od tebe, da nikamor ne spadaš. Verjamem, da ti je trenutno težko.
Trenutno si stara 11 let, kajne? Prihajaš v puberteto, zato se tvoje telo in počutje spreminja, hormoni delujejo drugače kot so delovali do zdaj. Ta hormonska nihanja bi lahko ob vsem, kar se ti trenutno dogaja, vplivala na tvoje razpoloženje in mogoče usmerjala pozornost na dogodke in vidike tvojega življenja, ki so ti neljubi. Imaš kakšne prijatelje, s katerimi se rada družiš? Si povezana s svojo družino? Imaš mogoče kak hobi, pri katerem se vedno dobro počutiš? Poskusi se osredotočiti na take stvari in več časa preživeti z ljudmi, s katerimi se dobro počutiš. Počni aktivnosti, ki te napolnijo z energijo in pri katerih pozabiš na svoje težave.
Vsa prijateljstva niso večna; prijatelji pridejo in grejo - mogoče bo tako tudi s tvojo prijateljico. Se boš pa iz tega prijateljstva zagotovo kaj naučila, npr. kakšni so pravi prijatelji in česa si pri prijateljih ne želiš. Tako boš lahko v nove odnose in prijateljstva vstopala z eno dodatno izkušnjo, zaradi katere boš boljša prijateljica.
Trenutno si mogoče tudi malo zmedena glede svoje identitete in vloge v svetu okoli tebe. To je popolnoma "normalno", tvoja identiteta se trenutno razvija in prav je, da se iščeš, da preizkušaš sebe, da ugotoviš, kdo si in kdo nisi, kaj ti je pomembno in kaj manj pomembno.
Želim ti, da skozi to, morda nekoliko viharno, obdobje zdržiš in se najdeš. Lažje boš zdržala in lepše živela s kakšno prijetno osebo ob sebi, ki ji lahko zaupaš, pa naj bo to mama, prijatelj(ica) ali učitelj(ica).
Lepo te pozdravljam in ti pošiljam velik objem.
Ajda Busija-Novak, mag. psihologije