Emanuel je star 17 let spoznala sem ga pred kratkim.
Že en mesec se poznamo, in mi je ful všeč.
Jaz mu pa grem na k****.
Poljubil me je samo zato da bi mu dala mir.
Naredil je posnetek v katerem me žali.
Jaz pa sem čisto zagledana, nič mi ne pomaga ne merem se opreti misli nanj.
Pravi da se mu ne smemo približati razen ene punce zaradi katere sem nevzdržno ljubosumna.
Kaj naj naredim?
Lep pozdrav in hvala vnaprej! -
Uredništvo
Lea Kopač

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Zdi se, da ti je Emanuel podal nekoliko mešane signale (kot pogosto rečemo). Po eni strani do tebe ne izraža naklonjenosti. Praviš, da se mu ne smeš približati, kar pomeni, da te odriva stran. Misliš tudi, da mu greš na živce. Po drugi strani pa ti je namenil poljub, kar lahko nakazuje na to, da si tudi ti njemu všeč. Morda situacija, v kateri ne veš točno, kaj si Emanuel misli o tebi, povzroča občutke zmedenosti in negotovosti, kar pa je za tovrstne okoliščine popolnoma pričakovano. Posnetka, v katerem te žali, žal ne morem videti, zato tudi težko sklepam, kaj točno je Emanuel z njim želel doseči. Mislim pa, da obstaja nekaj možnih razlogov: z žaljenjem je morda želel potrditi svoj status oz. pokazati fantovsko moč; po drugi strani je to lahko način sporočanja nenaklonjenosti; možno pa je tudi, da s tem sporoča ravno nasprotno - naklonjenost. Pri mladih namreč ni redkost, da svojim simpatijam (namesto da bi bili do njih prijazni, jih pohvalili ali izražali, da so jim všeč) raje nagajajo, saj ne znajo ali pa si ne upajo naklonjenosti pokazati na ustrezen način. Sprašujem se tudi to, kako točno ti je Emanuel sporočil, da se mu ne smeš približati, kot tudi to, kakšen odnos ima s punco, na katero si ljubosumna.
Žal nima nobena od naju možnosti, da bi lahko Emanuelu prebrala misli in tako videla njegova resnična čustva. Lahko pa nanje sklepaš na podlagi tega, kako se fant do tebe obnaša, pozorna si lahko na znake, ki ti jih pošilja, seveda pa bi največ razkril prav pogovor. Kakorkoli, glede na to, da praviš, da greš fantu na živce in da se zdi, da te je nekoliko odrinil od sebe, ti bom v nadaljevanju podala nekaj smernic, ki ti morda lahko pomagajo pri prebolevanju. Seveda pa ne poznam tvoje situacije tako dobro, da bi lahko z gotovostjo vedela, kakšna prihodnost vaju čaka (morda skupna ali pa ne).
Naj ti povem še to, da nisi edina, ki si se znašla v tovrstni situaciji. Sploh v obdobju mladostništva se pogosto zgodi, da se zagledamo v nekoga, ki pa nas ne vidi enako. Si namreč v obdobju, ko ugotavljaš, kakšne lastnosti morebitnih partnerjev so ti všeč, kaj ti morda ne odgovarja, kaj ti je pri partnerju pomembno itd. Enako velja tudi za Emanuela. Vsekakor pa včasih žal pride tako, da si dva posameznika ne delita čustev oz. en drugega ne zaznavata enako. To navadno povzroči neprijetna čustva, kot so npr. žalost, ljubosumje, lahko tudi obup ali strah. Vendar brez skrbi – večina posameznikov se tudi s takimi situacijami uspešno spoprime, se iz take izkušnje nekaj nauči, kar pa je naložba za prihodnost.
Ko želimo nekoga preboleti, nam pogosto pomaga čas. Ta omogoči, da se čustva nekoliko ohladijo, morda spoznamo tudi nekoga drugega, ki nam je všeč, ali pa zgolj spoznamo, da skupne prihodnosti z našo simpatijo žal ne bo. Nekaterim pomaga, da v tem obdobju zmanjšajo stike s simpatijo, kar jim omogoči, da manj mislijo nanje, saj jih ne vidijo več tako pogosto, morda prekinejo stike tudi na socialnih omrežjih ipd. V kolikor se ti dogaja, da ves čas razmišljaš in premlevaš o Emanuelu, je lahko tvoja strategija ta, da se poskušaš zamotiti. Npr. ko se zalotiš, da premlevaš o njem, odpri svojo najljubšo knjigo, s prijateljico se odpravi na sprehod ali v kino, se posveti šolskemu delu ipd. Pripraviš si lahko seznam aktivnosti, pri katerih moraš uporabljati svojo glavo in se osredotočati na nekaj drugega, kar ti bo pomagalo, da pozornost preusmeriš stran od njega.
Po drugi strani pa ti lahko pomaga tudi npr. zapisovanje dnevnika. Vanj lahko zapišeš svoja čustva in misli, izliješ na papir vse, kar ti leži na duši. Tako boš stvari dala ven iz sebe in prepričana sem, da ti bo že samo po tem lažje. Seveda pa se lahko pogovoriš tudi s kakšno prijateljico ali z nekom, ki mu/ji zaupaš. Poveš mu/ji lahko, kako se počutiš, če te bo oseba razumela ter ti nudila sočutno oporo, pa se boš prav tako zagotovo počutila bolje. Vsekakor pa ti priporočam, da čim več svojega prostega časa nameniš aktivnostim, v katerih uživaš. Vse to ti bo pomagalo, da bo hitreje minil čas, bodisi z Emanuelom ob strani ali pa tudi ne.
V kolikor bi želela še kaj sporočiti, kar pogumno. Sicer pa ti želim vso srečo!
Lea Kopač, dipl. psihologinja (un)Citiraj