Zdravo
Sem 12 letna punca , ki ima zeljo po samoumoru . Nevem kako so ljidje lahko tako nesramni neznajo gledat na druge . No bom sla kr od zacetka. Zgodba se zacne v prvem razredu ko so me sosolci vedno zmerjali in ni se nehalo do 6 razreda šest let sem to prenasala . Enkrat v četrtem razredu so me celo pretepli ampak ni blo hudo samo en me je udaril in sem se zgrudila na tla. V šestem razredu pa se je zacelo cisto novo poglavlje mojega zivljenja in ni bilo prav nic pozitivno .Samo da omenim jaz sem trenutno 7 razred. Začelo se je z projektom poš (popestrimo šolo ) prijavila sem se in prav tako par mojih prijateljic . Prav tako se je prijavilo nekaj starejsih deckov ( leto dni starejsih od nas) nič posebenga se ni dogajalo. En dan pa smo se nekaj pogovarjali in so zaceli bit zelo hudobni neprijazni vglavenem nesramni.Mislila sem da je to normalno ampak ni bilo .Celo leto v sestem sem se vsaki dan jokala zaradi njih. Se zdaj mi govorijo da sem debela grda da sem cudna zmerjajo me zaradi vsega in hočem da se neha .Ampak to ni bistvo zgodbe v šestem se je zgodilo še toliko stvari ki bi jih rada omenila kot naprimer da me ja moja najbolsa prijateljica zapustila . Ampak bo predolgo vse skupaj nazaj na pomemben del . No vglavnem ko so me te decki zmerjali vsaki sleherni dan so se mone "prijateljice " z njimi smejale ko so mi govorili da sem grda so se smejale zraven in meni to ni bilo smesno . To se dogaja tudi zdaj v sedmem razredu in me zelo boli . Ampak vedno mi pomagajo moje soigralke treniram košarko in to mi je zelo pomagalo ampak ni dovol . Začela sem sem se rezati in razmislati o samoumoru ker res nevem kako naprej nemorem se vec pogledati v ogledalo in si reci sej si lepa vse kar jaz vidim so debelost grdota itd . Visoka sem 172cm in imama 61 kg in mislim da je to zelo prevec . Vse moje sosolke imajo 40 kil jaz pa proti njim zgledam kot kasen slon . Nevem vec kaj naj naredim . In po moje 12 letnica nebi smela iti skozi take temne stvari . Tega še nisem povedala nikomur niti druzini in nobenrmu strah me je upam da mi lahko pomagate hvala.
Lp Nihče
• Kl
Klarcii
Pozdravljeni
Za zacetek naj povem da je 61 kg cisto primerno za tvojo visino
172cm.
Povem naj ti da smo vsi ljudje na tem svetu lepi vendar razlicni.
Mogoce si nepredstavljam kako se pocutis samo vem da si vredu punca in vrjamem da ce bi to storila kar goviris noben nebi bil vesel.Sploh ne razmisljaj o tem. Vrjamem da si pogumna zato lahko marsikaj naredis da se to nemudoma mega! Ce z svojim videzom nisi zadovoljna ne skrbi noben ni popolen tudi popolni ljudje imajo v sebi vsaj koscek nepopolnosti. Zacni ziveti zase tvoje zivljenje je tvoja priloznost! In ne zapravi je zaradi ljudi ki se grdo obnasajo do tebe. Pozvizgaj se na njih ignoriraj vem da je v takih primerih to vcasih tezko samo piskusi. Svetujem ti da to kar se dogaja zaupas komu npr psihologinji solski ali starsem oni bodo ze ukrenili nekaj ti pa bid lahko tako nekako zazivela na novo. Tudi ce se to nebo zgodilo smej se danes,jutri pa jokaj in hocem da to preberes vsak dan.
Nehaj se rezati to ne bo resilo nic vtjemi mi postavi se na noge in nekaj ukreni. Ni sola edino obmocje za prijatelje vkljuci se v razlucne krozke se kje drugje kroji ptijateljstvo in novo druzbo.
Vrjamem vate in upam da bos komu povedala za to, vrjamem da se bo kmalu obrnilo na boljse.
• Ob
Obupanaw91904
No js sm pa 14 letna punca , ki sm prvo mislila isto kot si ti tale trenutek in vem ni lepo ampak zakaj bi bila zalostna zaradi mnenja drugih to je tvoje zivljenje in tu je pomenbno samo tvoje mnenje , za tvojo visino imas cist vredu kg sicer pa za svoja leta si kr velika☺ prepricana sem da imas lepo postavo , pa da si zelo lepa , ne sekiri se komaj 12 si stara sele zacela si zivet pocakaj da bos spoznala nove ljudi in bos vidla da ti bo bolse...Karkoli bos rabila se obrni na pomoc in ne razmislaj tako
• Ča
Čas
Draga 12 letna punca.
Ker si v svojih najbolj občutljivih letih življenja, ti polagam na srce da so to le prehodi in bo vse uredu. Na žalost imajo ravno tisti, ki so najbolj nesramni največ problemov in nosijo stisko, ki jo znajo pokazati le z agresijo do drugih. Vem da so besede prijateljev lahko težke in se zdijo pomembne, ko pa v resnici ne nosijo nobenega večjega pomena pri tem kdo si ti. Uživaj v stvareh, ki te veselijo, obdaj se z ljudmi, ki te imajo radi in s svojim zadovoljstvom in srečo bodo najbolj nesramni videli, da ti nič ne pride do živega saj si močna oseba. Zunanjost človek lahko spremeni, vendar karakter je tisti ki definira človeka. Mlada si, ne pusti da ti druga oseba pokvari tvojo mladost. Je le človek, ki sam ne ve kdo je in se išče. Uživaj v košarki in bodi z najbližjimi. Prijateljev bo v tvojem življenju veliko, družina je pa le ena in prav tako tvoje življenje. Ti si pišes svojo zgodbo in sedaj je še prekratka, da bi se končala. Toliko stvari te čaka, da jih dosežeš, glasbe da jo poslušaš, medalj da jih osvojiš. Ne pusti parim osebam s svojimi osebnimi problemi, da ti vse to vzamejo stran. In pa pusti času čas, saj zaceli vse rane.
Lepo praznuj preskok v novo leto in naj bo 2019 tvoje leto.
Lp, Čas
• ni
nihče
Hvala vsem ki ste mi odgovorili res te mi pomagali in polepsali zivljenje uzivajte tudi v v novem letu ❤
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljena, draga deklica,
prejela boš tudi odgovor svetovalca, ampak ker so prazniki imamo žal malce zamud z odgovori.
Prosimo te, da še spremljaš temo in počakaš na odgovor strokovnjaka.
Vse dobro!
Uredništvo.
• Uredništvo
Heliodor Cvetko

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena, čeprav z majhno zamudo. Si pa, kot berem, vmes že dobila nekaj pozitivnih odzivov. Res je zanimivo (grozljivo), kako hitro se znamo ljudje znesti nad nekom, ki pokaže svoje šibkosti. Kako si ga znamo privoščiti in kako kar ne odnehamo, čeprav vidimo da trpi. Ti si res v razvojni fazi, ko večina ni zadovoljna sama s seboj in se boš verjetno čez kakih deset let nasmehnila, ko se boš spominjala vsega tega. A do takrat je potrebno vzdržati, preživeti.
Ko sem razmišljal, kaj pametnega ti lahko svetujem, sem postal pozoren na tvojo izjavo, da (tvoji) bližnji, družina, ne vedo kaj dosti o tem. Je možno, da tvoji starši ne opazijo, da že nekaj časa trpiš? Žal vem, da je možno. Možno je tudi, da opazijo, pa ne intervenirajo. Zelo jasno želim tole povedati, tvoji starši (oz. skrbniki) so te dolžni zaščititi. Pa ne samo tvoji starši, tudi učitelji oz. šola je dolžna ukrepati, da se to preneha.
Kar opisuješ (da delajo s teboj) enoznačno spada pod medvrstniško nasilje. In če že tolikokrat govorimo o ničelni tolerance do nasilja, je to mogoče doseči le, če vsak izmed nas opravi svojo dolžnost. Če torej, vsi odrasli in odgovorni okrog tebe tega ne opazijo, kaj se ti dogaja, se moraš jasno izraziti. Kako? Tako kot si dogajanje opisala nam, iz česar enoznačno sledi, da si žrtev in da nad teboj izvajajo nasilje (psihično in fizično). Najenostavnejša pot bi bila, da se zaupaš npr. razredniku ali komurkoli od učiteljev na tvoji šoli. Če ti je to težko storiti, se obrni na šolsko svetovalno službo. Najnormalnejša pot pa bi bila, da doma z zadevo seznaniš starše in da oni v šoli zahtevajo ustrezno ukrepanje. Delavci šole zagotovo poznajo protokol, po katerem morajo ravnati v tem primeru. Seveda se lahko obrneš tudi na institucije zunaj sole (če bi ti bilo lažje), npr. na Center za socialno delo, pediatra v šolski ambulanti, policijsko postajo. Delavci vseh navedenih inštitcij so dolžni odreagirati po svoji službeni dolžnosti.
Da ti bo lažje, ti lahko pri tem (ko boš govorila s kom) pomaga katera od tvojih prijateljic ali soigralk košarke. Lahko seveda posredujemo tudi mi (jaz), a v tem primeru nam moraš zaupati svoje osnovne podatke.
Draga deklica, nisem spregledal tvojih navedb o samopoškodbenem vedenju , o tvojem nezadovoljstvu s samo seboj in pomislekom, da se pokončaš. Osredotočam se na bistveno; ko se bo prenehalo trpinčenje, zasmehovanje, ...ko se boš v matični sredini (šoli, razredu) bolje počutila, boš tudi sebe lahko videla v drugi luči oz. se boš lažje spopadla z vsem tem. Zato te opogumljam, da narediš tisto, kar pa moraš narediti ti, da nekomu jasno in glasno daš vedeti, kaj se ti dogaja.
Držim pesti in ti želim vse dobro,
Heliodor Cvetko, univ. dipl. psiholog in psihoterapevt
Svetovalni center za otroke mladostnike in starše Maribor