Zivjo torj mam pac neke tezave. Par mescou se ze jism rezala ampk dons sm se spet zacela. Razlog za to je pac druzina, pa en sošolc... tkoda ce pac mi loh pomagate kr res nemorm vec sama
Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si se v svoji stiski obrnila na nas.
Prosim, če mi napišeš malo več o tem, kaj doživljaš v družini in kaj se dogaja s sošolcem. Kaj te pripelje do stiske, da se začneš rezati? Kdaj zmoreš brez rezanja?
Če bom malo več vedela o tebi, ti bom lažje pomagala, zato bi te prosila, če lahko napišeš čim več o svojih občutkih in o tem, kaj se ti dogaja.
Želim ti vse dobro, se kmalu spet bereva.
Srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije
An
Ana_p
Okej pac doma se ful kregamo in karkol se zgodi (npr. Moja sestra Razbije kroznik) sm js kriva in pol se kregamo ful pa oci hoce it delat v švico in nobenmu razn sestri to mi dobr glede sošolca pa je to pac da sm vanga on ni vame ubistvu je on v mojo ful dobro prjatlco zaljubln.... pa tko ucas se spomnm na stvari k so se dogajale neki casa nzaj... brez rezanja mi uspe sam k sm u sol pa se to ne usk dan kr ucas se tud u sol rezm pa zvecer pa zjutri se ne rezm pac res slis se tko ful bedn sam so pa to take stvari k mene spravjo hitr v jok in pol do tega da se rezm
Uredništvo
Marjetka Gojkošek
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Hvala, da si malo bolj opisala situacijo.
A se lahko doma s kom o vsem tem pogovoriš? Recimo, da bi povedala, kako se počutiš, ko te po krivem obtožijo, ali pa da bi povedala, da ti ni ok, da gre oči delat v Švico. Da bi imela možnost izraziti sama sebe in svoje občutke.
Glede sošolca: razumem, da ti mora biti zelo težko, če je tvoja simpatija zaljubljena v nekoga drugega, hkrati pa je pomembno razumeti, da srce ne izbira in da moramo sprejeti, da nekomu nismo všeč. To nikomur od nas ni lahko, se pa lahko o tem pogovarjamo, se zjočemo, si dovolimo, da nam je težko in preusmerimo prozornost kam drugam, ne več k njemu. Čez čas nam je boljše in gremo lažje naprej.
Če prav razumem, se te stvari hitro dotaknejo in si potem žalostna. S tem ni čisto nič narobe. Če tako čutiš, je ok, če to pokažeš, četudi jočes. Je pa možno to izraziti tudi na drugačne načine, ne samo z rezanjem. A imaš koga, s komer bi se lahko pogovorila? Da bi svojo žalost in bolečino dala na kak drugačen način ven? Na ta način ne bi škodovala sebi, ampak bi predelovala tako, da ne bi prizadela sama sebe. Velikokrat smo namreč v stiski in bi najraje skočili iz svoje kože, vendar ko se zjočemo, komu zaupamo, zamotimo s kakšnimi bolj prijetnimi aktiavnostmi, se čustva malo omilijo, in gremo lažje naprej (brez da si škodujemo).
Predlagala bi ti tudi pogovor s šolsko svetovalno službo ali kakšnim drugim odraslim, ki mu zaupaš (če imaš koga takšnega). Tako ne bi bila sama v tej svoji stiski, ampak bi jo lahko delila. Kaj praviš na to?
Želim ti vse dobro, pa piši še kaj, če boš tako začutila.
Srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije