js mam zlo čudno željo...željo mam po tem da prstanem u bolnci za usaj par dni da mi bojo vrjel starši da je preuč stresa pa usega...ne iščem pozornosti ampak sam hočm da bi jih enkrt zaskrbel za moje duševno zdrauje...nikol me ne uprašajo kak sm pa če kej rabm kak pogovor al pa kej kr ne štekajo da smo najstniki in mamo ful problemou da ni use tk ko se jim zdi...zadnč nism več zdržala in sm se začela rezat kar ni blo prvič sam pač ne vem..ampk ob enem me je pa tud strah se komu zaupat kr pač nočm da starši zvejo direktno kr bojo reagiral zihr ful razburjeno pa se jim bo zdel brezveze zaka se bi js rezala pa mela stres...pa tud šolski delavki se nočm kr me je strah da bi staršem šla pisat al pa me poslala u bolnco kr pol bi blo pa sraje doma da bi zvedl da rabm psihiatra pačč za starše splohh nočem da zvejo na tak način pač ko bi vidl enkrt da je neki narobe pa bi bla u bolnci bi zvezdl sam to je drugač nocm pa da jim gre kdo govort al pa da sama povem.
• Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Zaradi samopoškodbenega vedenja še ne pristanejo vsi mladostniki v bolnišnici, razen če je zaradi tega resno ogroženo tvoje življenje.
Si že kdaj poskusila - iskreno povedati staršem kaj te teži/obremenjuje, kakšne stiske imaš? Če bi starše zaskrbelo zate, kaj bi ti to pomenilo? A samo če pristaneš v bolnišnici bodo zares verjeli? Kako pa je to drugače, če bi torej izvedeli po tej poti? Malo protislovno se mi sliši vse to. Zakaj bi manj burno reagirali na ta način, tega ne razumem najbolje. Zaskrbelo bi jih zelo močno, to zagotovo. Njunih reakcij pa ne moreš predvideti, lahko da se bosta odzvala drugače kot pričakuješ. Ampak dokler ne boš poskusila z odkritim pogovorom z njima so vse samo "špekulacije".
Šolski svetovalni delavki se zagotovo lahko zaupaš in ji tudi poveš, da ne želiš da takoj govori s starši. Z njimi mora govoriti le v primeru če preceni, da je tvoje življenje pomembno ogroženo zaradi tvojih odzivov/vedenja, v nasprotnem primeru pa je vse stvar dogovora med vama. Na tak način delamo tudi psihologi v ambulantah-naši razgovori temeljijo na zaupnosti in poskrbimo za občutek varnosti, vse do te mere, ko je življenje posameznika zaradi samopoškodovanja ogroženo, takrat pa moramo to s starši jasno skomunicirati.
Si staršem to že kdaj povedala - da bi si želela,da te vprašajo kako si in ali če potrebuješ pogovor? Eni starši res težko razumejo svoje najstniške otroke, a lahko jim daš priložnost, da bi vsaj poskusili. A za to, jim moraž zaupati svoje težave.
Takrat ko so negativni občutki v tebi tako izraziti, da stisko lajšaš s samopoškodbenim vedenjem, ali obstaja takrat še kakšen drug način kako bi si lahko olajšala situacijo? Kaj bi ti pomagalo, da bi se pomirila in sprostila? Glasba, sprehod, pogovor...?
Javi se še kaj,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije, spec. klinične psihologije