Pozdravljeni, sem štirinajstletno dekle in imam brata ki je star 17 let. Pred kratkem sva bila sama doma. Jaz sem bila v svoji sobi on pa v dnevni sobi.
Ko pa sem šla v kuhinjo da napolnim svoj bidon z vodo, sem ga zalotila pri nečem ki se mi zdi zelo neprimerno. Namreč on se je "samozadovoljeval" na kavču. Ko me je opazil me je celo vprašal če me to moti in če se mu želim pridružit. Nato sem rekla ne in se zaklenila v sobo dokler starša nista prišla domov.
Z bratom nisva tako blizu saj je on od malih nog hotel "poškodovati" mene in sta naju starša dala narazen.
Staršem še nisem povedala saj nočem škodovati bratu.
Prosim za nasvet.
Hvala.
Uredništvo
Tina Toman

Odgovor svetovalke:
Gabi pozdravljena!
Tvoj brat odrašča in raziskuje svoje telo. Samozadovoljevanje je nekaj normalnega in mnogo ljudi to poizkusi vsaj kdaj v življenju, mnogi pa to redno prakticirajo. Tudi tvoj brat ima pravico to početi. Res pa je, da pri tem ni bilo v redu, da to ni počel nekje v zasebnosti. Na kraju kjer bi bil sam.
Razumljivo pa je, da je tebe to šokiralo in verjamem, da ti ni bilo prijetno, ko si ga opazila, da se samozadovoljuje. Tudi, če z bratom nimata posebnega odnosa bi bilo prav, da se z njim o tem pogovoriš. Povej mu, da ti je bilo neprijetno in da se nisi dobro počutila, ker je to počel v dnevni sobi, ki je vaš skupni prostor. Povej mu tudi, naj te k temu ne nagovarja več.
Morda se bosta po pogovoru skupaj sporazumela, če bosta o tej temi spregovorila s staršema. Vsekakor pa se s slednjima pogovori, če brat ne bo razumel tvojih pogledov na to oziroma te ne bo upošteval in bo s svojim početjem nadaljeval na vidnem mestu oziroma te silil v to.
Kar pogumno.
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja