Pozdravljeni,
sem študentka prvega letnika na Filozofski fakulteti v Ljubljani.
Situacija v kateri sem se znašla me spravlja v obup, saj moje psihično zdravje zelo trpi.
Celo leto sem se izčrpavala, obremenjevala, garala ter odpovedovala vsej sprostitvi in zabavi. Do jesenskih rokov mi je uspelo narediti 13 in pol izpitov od 15ih, vendar sem si že na sredini študijskega leta zaprisegla, da nočem imeti nobenih fakultetnih obveznosti med poletjem (da se bom lahko končno sprostila in napolnila baterije).
Bedno se počutim, ker je večina mojih prijateljev na lažjih fakultetah in se med letom niso toliko trudili kot sem se jaz, pa so vseeno naredili vse, brez da bi jim kaj ostalo za poletje.
Tako se nočem počutiti še nadaljnih 4 ali več let študija. Zavedam se, da bo zaradi velikega števila izpitov vedno kaj ostalo v jesenskem roku, zato ne vem ali se prepisati na kakšno lažjo fakulteto ali kljub temu vstrajati na tej težji poti (in se pač sprijazniti, da zaradi zahtevnosti moje dvopredmetne smeri najverjetneje ne bom imela nekega "socialnega" oz. "normalnega" študentskega življenja).
Najlepša hvala za odgovor in lep pozdrav.
Jd
Jdoa
Si predstavljam, da si slabo in da ti je težko, ampak sori filozofska je pa res ena izmed lažjih fakultet. Nevem kako misliš iti na lažjo... plus prvi letniki so ponavadi težji od ostalih
Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej hvala, da si tako iskreno delila svoje doživljanje in si se obrnila na svetovalnico.
Pišeš, da si obupana in psihično izčrpana od vseh obveznosti na fakulteti in od vseh odrekanj preko leta. K temu dodatno prispeva tudi tvoja odločitev, da ne želiš študijskih obveznosti v času jesenskega roka. Zaradi števila vseh obveznosti, pa se tvoja pričakovanja niso izšla na takšen način, kot bi si želela, saj te čaka še izpit in pol. Verjamem, da se počutiš izčrpano, brez energije in motivacije za naprej. Da si v dvomih, ker ne veš kaj bi bilo zate najbolje. In da ti razmišljanje o tvoji prihodnosti vzbuja številna čustva, kar te še dodatno izčrpa.
Izpostavila si dilemo v kateri si se znašla - ali vztrajati na trenutni smeri študija in vzeti v zakup dejstvo, da boš imela veliko obveznosti in da počitnice verjetno nikoli ne bodo tako proste, kot bi si želela; ali pa poiskati smer študija, ki bo lažja in ti bo omogočala več svobode in prostega časa. Verjamem, da ti je misel na vsa odrekanja, skrbi ter prihajajoče izpite, neprijetna. Da ti brskanje po telefonu med premorom od učenja in pogledi na slike tvojih prijateljev, ki uživajo brezskrbno poletje, povzroča stisko. Pa vendar je izbira prave smeri študija, ki te zanima, veseli in ti predstavlja dobro izhodišče za tvojo prihodnost, ključnega pomena. Pri sprejemanju odločitve glede dileme, ki si jo opisala, imej v mislih naslednja vprašanja: Ali me smer študija, ki sem ga izbrala, navdihuje? Mi je učenje vsebin, ki nam jih predstavijo, zanimivo? Bi lahko na katerem od teh področij, za katera bom usposobljena po končanem študiju, delala več časa in bi bila srečna, da me čaka takšno delo? Se vidim na tem področju čez nekaj let? Ali obstaja kakšna druga smer, ki mi je bolj všeč ali se mi zdi primernejša? To so samo nekatera vprašanja, ki ti lahko pomagajo pri razmišljanju o tej dilemi.
Verjamem da situacija, ki si jo opisala, ni prijetna. Da bi si tudi ti želela enostavnejšega študija. Pa vendar je dobro imeti v mislih tudi to, da tako kot obstajajo tvoji prijatelji, ki imajo enostavnejši študij, obstajajo tudi posamezniki, ki jim je za jesenski rok ostalo bistveno več izpitov. Morda tudi takšni, ki bodo mogli ponavljati letnik zaradi vseh neopravljenih obveznosti. Na vsaki točki v življenju je namreč tako, da obstaja nekdo, ki mu je v dani situaciji bolje, so pa tudi posamezniki, ki so v bistveno slabšem položaju. Čeprav je težko, ti predlagam, da se skušaš večkrat osredotočiti na sebe in svoje dosežke. Da se skušaš manj primerjati z drugimi in se osredotočiš na to, kaj vse si ti, glede na vse izzive, ki si jih morala premostiti, dosegla, da si tu kjer si. Mislim, da si lahko ponosna nase, da si v prvem letniku, ko se pravzaprav še prilagajaš na povsem nov sistem dela in učenja, uspešno opravila toliko izpitov. In da te do uspešno končanega prvega letnika loči sam izpit in pol!
Prav tako pa verjamem, da je prvo leto v nekem smislu najtežje. Ker gre za prehod iz srednje šole na fakulteto, ki je v številnih pogledih zahteven. Zahteva prilagajanje, spremembo načina življenja, usklajevanje študijskega in zasebnega življenja. Verjamem, da boš z vsakim letom bolj suvereno usklajevala študijske zahteve in svoje zasebno življenje. Tukaj si lahko pomagaš tudi na način, da svoje "zahteve" nekoliko prilagodiš. V kolikor se odločiš, da boš na tej smeri vztrajala, bi bilo dobro, da malo spremeniš svoja pričakovanja. Sama si namreč izpostavila, da se zavedaš, da ti bo ostal tudi kakšen izpit za jesenski rok. Pa vendar to ne pomeni, da so tvoje počitnice brez pomena. Če boš to sprejela kot dejstvo, si lahko skušaš počitnice organizirati na drugačen način - da si kljub izpitom v jesenskem roku, vzameš nekaj prostega časa in uživaš. Pomembno je, da ob vsem tem skrbiš za svoje počutje in duševno zdravje. In da narediš spremembe, v primeru, da so zahteve prevelike.
Izbira enostavnejše poti v življenju, ne prinese nujno boljših in bolj zadovoljujočih rezultatov. Upam, da boš uspela najti pravo pot zase, ki te bo navdihovala kljub preprekam in vsem izzivom.
Želim ti uspešen zaključek študijskega leta in vse dobro za naprej,
Urška Pisar, mag. psihologije