Hej! Jaz bi mogoče šla na ekonomsko gimnazijo naslednje leto. Gledala sem katere predmete imajo in sicer:
fizike ni, biologija in kemija sta 2 leti.
in sta predmeta podjetništvo in ekonomija.
Ali bi lahko iz te gimnazije prišla na zobozdravstveni, veterinarski ali kakšen podoben faks?
• Uredništvo
Polona Kunstelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala za tvoje vprašanje, bi te pa vseeno vzpodbudila, da pogumno stopiš do svetovalne službe, ki jo imate na osnovni šoli, saj boš tako lahko pridobila resnično celostne informacije svetovalne delavke, ki te bo lahko usmerila na podlagi tvojih interesov, potencialov ter osebnostnih lastnosti.
Jaz ti bom lahko posredovala zgolj splošen odgovor. Vedno je smiselno, da pridobiš informacije na spletnih straneh posamezne fakultete. Tako lahko na primer na strani Veterinarske fakultete Univerze v Ljubljani prebereš informacijo, da se lahko v enoviti magistrski študijski program Veterinarstvo vpiše, kdor je opravil splošno maturo. V primeru omejitve vpisa bodo kandidati izbrani glede na: splošni uspeh pri maturi (50 % točk), splošni uspeh v 3. in 4. letniku (40 % točk), uspeh pri enem od naravoslovnih predmetov pri maturi (fizika, kemija, biologija) (10 % točk). Kandidati, ki pa imajo opravljeno poklicno maturo v srednješolskem programu veterinarski tehnik in izpit iz maturitetnega predmeta kemija; če je kandidat ta predmet že opravljal pri poklicni maturi, pa izpit iz biologije ali fizike. Izbrani predmet ne sme biti predmet, ki ga je že opravil pri poklicni maturi. V primeru omejitve vpisa bodo kandidati izbrani glede na: splošni uspeh v 3. in 4. letniku (40 % točk), splošni uspeh pri poklicni maturi (40 % točk) in uspeh iz predmeta pri maturi (20 % točk).  Za študij dentalne medicine pa se po srednji šoli (najbolje gimnaziji ali z maturitetnim izpitom končani srednji zobotehnični šoli) kandidat vpiše na medicinsko fakulteto, smer dentalna medicina. Študij traja 6 let. Ko opravi zadnji izpit na fakulteti, pridobi naziv doktor dentalne medicine. Samostojno delo mu omogoči šele enoletno pripravništvo, ki ga zaključi s strokovnim izpitom. Specializacija traja približno 4 leta (različno glede na specialnost) in se konča s specialističnim izpitom.
In tako lahko tudi podobno preveriš še za ostale programe, ki te zanimajo.
Sedaj pa je najprej nujno, da v šoli, kamor se nameravaš vpisati, povprašaš, če ti omogočajo zaključiti svoje srednješolsko izobraževanje s splošno maturo. Splošna matura je sestavljena iz obveznega in izbirnega dela. Uspešno opravljena splošna matura ti pa seveda omogoča pestro izbiro karierne poti.
Predlagam, da si pri iskanju informacij čim bolj aktivna in jih pridobivaš na ustreznih naslovih, torej tam, kjer nameravaš nadaljevati izobraževanje.
Najprej pa kar pogumno potrkaj na vrata svetovalne šole v vaši osnovni šoli.
Želim ti, da pridobiš čim bolj celostne informacije, ki ti bodo omogočile zate osebno najbolj optimalno odločitev.
Vse dobro.
Polona Kunstelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
• Za
Zalca
Ekonomska gimnazija se zaključi s splošno maturo. Za veterino je pa pogoj tudi obvezno en navarovlosni predmet na maturi kajne? Glede na to da na ekonomski gimnazije ni fizike in je biologija in kemija samo 1 in 2 letnik potem pomeni da naravoslovni predmeti na ekonomski gimnaziji niso maturitetni, torej da jih ne moreš imeti na maturi?  Oz. Kaj jih lahko greš delati na navadno, splošno gimnazijo ali bolj težko?   Na ekonomski gimnaziji imaš za maturo obvezno slo, mat (osnovni ali višji nivo), en tuj jezik (osnovni ali višji nivo, strokovni predmet;gospodarstvo in en izbirni predmet. Koliko uspešno tudi naredijo ljudje te predmete glede n to da 3 in 4 letnik nimaš kemije in biologije? Vem da ljudje ki so se iz ekonomske gimnazije vpisali na naravoslovne smeri so imeli manjko znanja ker v srednji šoli teh predmetov niso imeli in so s težavo delali fax ali so ga pa pustili. Ali je bolje, da če n osnovni nisi imel dobrih ocen iz naravoslovnih predmetov da sploh ne greš na gimnazijo kjer je poudarek na naravoslovnih predmetih ker ti bodo tudi v srednji delali težave?     Za na navadne gimnazije je precej visoka omejitev, zakaj za ekonomske manj? Svetovalna služba pri nas bolj malo pomaga.
• Uredništvo
Polona Kunstelj
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najlepša hvala za tvoje dodatno vprašanje. Iskreno se ti pa opravičujem, da si dlje časa čakala na moj odgovor. Vprašanja, ki si jih zastavila, so utemeljena in potrjujejo tvoje temeljito analizo in posledično tudi sklepanje. Na vprašanja ti pa žal težko odgovorim. Večinoma se učence, ki nameravajo študirati veterino, vzpodbuja k vpisu na gimnazijo. Vsak zase pa ve, koliko dela je pripravljen vložiti v učenje. Če je tvoja želja močna, boš vsekakor z višjim nivojem motivacije sedla za mizo in se učila in učila ... Mnogokrat sem presenečena, ko dijaki rečejo, da se veliko učijo. Ko jih vprašam, koliko je to konkretno, rečejo recimo tri ure ali manj. Je to resnično veliko? Odvisno je od vsakega posameznika. Za nekatere dovolj, spet za druge pa mnogo premalo. Tudi bistri učenci se veliko učijo. Kaj ti želim povedati? Mnokrat namreč dijaki rečejo, sem neumen, a potem ob preverjanju njihovih učnih strategij ugotovimo, da ne delajo sproti domačih nalog, če česa ne razumejo, ne poiščejo pomoči sošolca, ki snov razume, da sami ne iščejo poti do rešitve ...
Povprašaj recimo tudi učiteljice, ki te poučujejo naravoslovne predmete, kaj je tisto, kar bi lahko še krepila, da bi nadgradila svoje znanje. Kaj bi še lahko naredila? Imaš kakšno idejo? Včasih so učenci na neki osnovni šoli, ki imajo dobro pedagoginjo, povsem konkurenčni učencem z druge šole, katerim znanje ocenjujejo z višjimi ocenami, a le - te pravega znanja ne odražajo. Študij veterine je zahteven. Predlagam, da z mamo pokličeta na fakulteto in povprašata, koliko je dejansko dijakov, ki uspejo po poti, ki jo opisuješ. Vsakršna pot, ki jo boš izbrala, te pa bo postavljala pred izzive. Vedno znova boš morala vstati in vztrajati. Včasih nam pogum vzame pogled predaleč v prihodnost ... Vedno pa se pot začne s prvim korakom. In najbolje je, da vse misli usmeriš v ta korak. In potem v naslednjega. In naslednjega. Srečno!
Naj bodo čarobni prazniki. Vse dobro ti želim.
Polona Kunstelj, univ. dipl. socialna pedagoginja