Lep Pozdrav!
Gre za nujno situacijo!!!
Moja sošolka si je v 6.razredu pisala z nekim fantom, ki ga ni poznala in jo je prisilil, da mu pošiljala nage slike, ki so krožile po socialnih omrežjih,......njeni starši so to ugotovili in šli na policijo in osumljenca niso našli. Zdaj pa hodi v 8.razred in si piše z več različnimi fanti, ki so od nje še starejši npr. 10 ali več. Res me skrbi za njo nazadje, ko sem ji hotela pomagati sma se skregali, ker nobenega noče poslušat in mu verjet. Rabi pomoč njenim staršem sem že rekla ne samo jaz tudi druge sošolke, da za vsak primer ji pogledajo telefon, da ne bi do česa prišlo ona pa vedno reče, da se sam zajebavam pa hecam in logično, da bodo starši vrjeli otroku ne pa njeni sošolki ali sošolkam in tudi, če bi ji pogledali telefon ima chat skrit v neki mapi. Res me skrbi zanjo
Lp. Black widow
• Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Razumem, da te skrbi za tvojo sošolko. Sploh, če se ji je že zgodilo, da je fant izkoristil njeno zaupanje oziroma jo celo spolno nadlegoval (jo prislil, da mu pošilja nage slike). Praviš, da si svojo skrb že zaupala sošolkinim staršem. Kako pa so oni reagirali? Menim, da kaj več, kot da poskušaš govoriti z njo in da poveš svoje pomisleke njenim staršem, ne moreš narediti (vse to pa si že poskusila). Verjamem, da ti je hudo ob misli, da bi bila tvoja sošolka spet ranjena, vendar nimaš kontrole nad njenim vedenjem in to moraš sprejeti.
Če se boš odločila o svojih skrbeh še enkrat govorit z njo, ti predlagam, da poskusiš to narediti na miren način. Lahko izraziš svojo skrb in jo vprašaš ali tudi njo kaj skrbi, da bi se zgodilo isto, kot se je v preteklosti. Poskusi pa se izogniti pridigi in moraliziranju. Mogoče bo drugič bolj pripravljena poslušati. Če ne bo, mislim, da ni kaj veliko več v tvoji moči, da bi jo prepričala, da bolj pazi nase. Kar lahko še narediš pa je, da se potrudiš, da ostaneta prijateljici in ji daš vedeti, da če bo kdaj želela govoriti s tabo o svojih stiskah, se lahko obrne nate.
Če ti lahko še kako pomagam, si dobrodošla, da mi ponovno pišeš.
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije
• 12
123
z veseljem bi ti pomagala a žal ne vem kako
• Bl
Black Widow
Pozdravljeni!
Spet, vam pišem situacija se je poslabšala. Moja prijateljica o kateri sem govorila je neznancu poslala sliko (nevem kakšno ni hotela povedati sam rekla je-grdo sliko) in on jo je delil naprej njenemu učitelju za glasbo...In zdaj ne upa povedati staršem niti oditi na vaje v glasebno šolo....nevem zakaj dela take napake? ali jo ni izučila tista situacija v 6.razredu?.....iskreno ne razumem jo! laže mi v obraz, da pozna ljudi, ki jih sploh ne. Hočem ji pomagat ob enem me pa jezi njen odnos do mene in spet bo hudo. Kot sem že povedala smo z prijateljicami hotele pomagati in smo povedale staršem za dejanja( đ zgodba iz 6.razreda- zdaj smo stare že 13), ampak nam niso vrjeli, ker je rekla da je le hec. Ko ji bi starši vsaj telefon pregledali...Povedala sem mojim starsem in njih tudi malo-ampak res malo skrbi. Rekla sta da nemorem pri tem veliko pomagat. Nemorem vrjet je pa res, da ima socialno pomoč v šoli in stvari drugače dojema( da ne bom zlobno rekla)
Prosim pomoč
• Uredništvo
Maruša Grešak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Razumem, da te skrbi za tvojo prijateljico in da ji želiš pomagati. Veliko si že naredila (povedala svojim staršem in staršem prijateljice) in menim, da nad to težavo na žalost nimaš velikega vpliva. Edino, kar lahko še narediš je, da se pogovoriš s šolsko svetovalno delavko. Iz tvojega sporočila sem razbrala tudi precej jeze nad to prijateljico. To lahko zelo dobro razumem. Zanjo te skrbi, ona pa si ne želi pomagati. To te seveda spravlja v stisko. Se pa sprašujem, kako to jezo doživlja tvoja prijateljica. Kaj meniš? Misliš, da jo začuti in se ustraši? Bi lahko bil to eden izmed razlogov, da te odriva? Razumem tudi, da te zelo frustrira, da ti prijateljica laže in te odriva. Kolikor je to težko sprejeti, ni naša pravica, da bi na silo pomagali sočloveku.
Lepo je, da prijateljici ponudiš pomoč in prav si naredila, da si izrazila zaskrbljenost njenim in svojim staršem. Kot sem že rekla, se lahko obrneš še na svetovalno službo v šoli. Menim pa, da ne bo produktivno, da na prijateljico pritiskaš, da preneha s svojim vedenjem. Rajši poskusi, če zmoreš in jo imaš rada, kljub jezi, ki jo čutiš, ostati njena prijateljica in ji daj vedeti, da si tu zanjo. Kot sem že rekla, mislim, da si naredila vse, kar lahko, da bi jo zaščitila. Več, kot da skrb ponovno izraziš odrasli osebi, ni v tvoji moči. Razumem pa te tudi, da je to težko sprejeti.
Če ti lahko še kako pomagam, se le ponovno oglasi.
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije