Hej! Jaz zelo zelo težko povem, če si kaj želim.
Že 2 meseca se pripravljam na to, da bi preko spleta naročila majico od enega pevca, ki je zadnjič umrl. Vedno me je bilo zelo strah povedati. Danes sem rekla če lahko preko spleta naročim kapo in je rekla, da lahko. Ponavadi sva to delali skupaj, zdaj pa je rekla naj kar sama. Ko sem naročevala me je bilo zelo strah, saj ji nisem povedala da bom tudi majico, a sem je vseeno naročila.
Skor ziher je moj strah brezvezen, ampak skrbi me kaj bo rekla ko bo pošiljka prišla. A je čudno če hočem majico od nekoga, ki je umrl? A vam bi bilo čudno, če bi vaša hčirka to naročila? -
Uredništvo
Tanja Kodrič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Praviš, da si že nekaj časa želiš naročiti majico pevca, ki ti veliko pomeni, a te je hkrati strah povedati mami, da jo želiš naročiti. Ko si se odločila, da jo boš naročila sama, te je zaskrbelo, kako bo reagirala, ko bo pošiljka prišla. Sprašuješ se, ali je čudno, da si želiš majico od nekoga, ki je umrl.
Najprej se ti opravičujem, če ti odgovarjam malo pozno in je pošiljka morda že prispela. V vsakem primeru vedi, da tvoji občutki niso nenavadni. To, da te skrbi, kako bodo drugi sprejeli tvoje odločitve, kaže, da ti je mar za njihovo mnenje in da si želiš ohraniti dober odnos. Včasih je res težko izraziti svoje želje, še posebej staršem, zaradi strahu kako se bodo odzvali. Bojimo se, da nas ne bodo razumeli ali da bodo presodili, da naša želja ni smiselna ali primerna. Podobno se lahko dogaja tudi odraslim in nič ni narobe, če v sebi občutiš nekaj dvomov ali zmedenosti. Ko nam je nekaj res pomembno, lahko postanemo previdni ali zadržani, ker nam veliko pomeni, da nas drugi razumejo.
Tvoja želja po majici pevca, ki ti je pomemben, ni nenavadna ali napačna. Pravzaprav je to lep način, da izraziš spoštovanje do njega in njegovega dela. To pomeni, da ti je njegova glasba verjetno na nek način pomagala ali te zelo navdihnila in da ceniš to kar je ustvaril.
Razumem, da te skrbi, kako bo mama reagirala, ko bo pošiljka prispela. Iz tvojega pisanja se zdi, da imata sicer lep odnos in da sta pogosto skupaj naročali stvari. Morda bi bilo najlažje, da se z njo pogovoriš še pred prihodom paketa. Lahko ji preprosto poveš, da si naročila še eno stvar, ki ti veliko pomeni in si jo že nekaj časa želiš, ampak te je bilo strah vprašati, ker nisi vedela kako bo reagirala. Verjamem, da bo razumela in cenila, da si iskrena. Če pa se ti zdi pogovor pretežak, lahko počakaš, da pošiljka pride in ji takrat mirno razložiš, zakaj ti ta majica toliko pomeni.
Tvoj strah ni "brezvezen". Vsi se kdaj znajdemo v dvomih, še posebej, ko nam nekaj res veliko pomeni. To, da si kljub strahu sama naročila majico, je pravzaprav korak k temu, da postajaš bolj samozavestna in zaupaš svojim odločitvam. Naslednjič, ko si boš nekaj želela, vseeno poskusi zbrati pogum in se o tem pogovoriti z mamo. Iskren pogovor bo pomagal, da bo bolje razumela tvoje razloge, hkrati pa boš tako ohranila zaupanje med vama. Morda mama res ne bo odobrila vsakega nakupa, a to ne pomeni, da tvoje želje niso veljavne. Pomembno je, da se naučiš izraziti svoje občutke in se zavedaš, da tvoje mnenje šteje, kar ti bo pomagalo tudi pri drugih odnosih v življenju.
Ne pozabi, da so tvoji občutki pomembni. Če imaš še kakšne skrbi ali bi rada še kaj delila, sem tukaj zate.
Tanja Kodrič, dipl. psihologinja (UN)