Ali so rezultati npz povezani s šolskimi ocenami? Torej toliko kot imaš oceno takšno % bo bil približno rezultat? Nam so tako rekli. Kako da so pa povprečja nižja potem in kako to da je običajno slovenščina boljša kot drugi predmeti?
Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen/a,
če govoriva o vpisnih pogojih za srednjo šolo, je od letošnjega leta naprej tako:
60% ocene 7.,8.,9. razreda in 40% dosežki pri NPZ. Več o vpisnih pogojih in formuli najdeš na https://www.gov.si/teme/vpis-v-srednjo-solo/ pod točko 9. Na tej strani imaš tudi tabelo za izračun točk v primeru omejitve vpisa.
Kako je glede samih % in ocen ti težko rečem. Verjetno pa drži nekako tako da takšno kot imaš na splošno oceno toliko približno, ne vedno, znaš na splošno o predmetu. Če se je zgodilo to, da je povprečje znanja pri določenem predmetu nižje kot sama ocena pri šolskem predmetu bi verjetno to lahko razložili tako, da so vam v šoli na splošno dajali boljše ocene glede na znanje, ki ste ga imeli ali pa ravno zaradi ocenjevanja po delih (tekom leta) ste dosegali boljši rezultat, NPZ pa je ocenjeval celoto naenkrat. Pri slovenščini pa ste morda imeli boljše rezultate saj je to vaš materni jezik, ki ga uporabljate od rojstva. Ravno zato nekatere stvari delate po posluhu ali občutku ob tem kar že znate. Druge predmete ste se morali učiti, morda z manj posluha in občutka.
Kot sem omenila, težko ti zagotovo odgovorim na tvoje vprašanje, je pa moj odgovor eden izmed verjetnih in ti daje nadaljnji prostor z razmislek.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije