Koliko naj bi se v šoli pripravljali na npz so imele druge šole posebne priprave, reševanje starih pol? Mi nismo imeli nekih ful priprav. Tudi rezultatov nam niso nekaj ful razlagali kaj naj bi pomenili. Kaj in koliko sploh pomenijo rezultati kako se jih razloži in interpretira?
Uredništvo
Katarina Šepetavc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen/a,
priprave na NPZ niso predpisane, zato je to področje prepuščeno avtonomiji učiteljev - so pa pole starih NPZ-jev iz vseh predmetov prosto dostopne vsem na spletni strani republiškega izpitnega centra in si jih lahko učenci tudi sami odprete, shranite,... skupaj z moderiranimi rešitvami za odgovore. Tako da sami lahko vadite, kolikor želite.
Gotovo ste izvedeli svoje rezultate NPZ pri posameznem predmetu, prav tako ste jih lahko primerjali s povprečnimi rezultati v Sloveniji. Imeli ste tudi organizirane vpoglede v svoje popravljene pole NPZ, kjer ste lahko videli, katere naloge ste reševali pravilno, katere napačno. Možno je, da ste o napakah lahko govorili tudi s svojimi učečimi učitelji. Učeči učitelji na šoli navadno med poletnimi počitnicami naredijo podrobnejšo analizo rezultatov NPZ (katere naloge so bile boljše reševane, katere slabše in zakaj), ter naredijo načrte, kako bi lahko v bodoče slabše rezultate izboljšali.
Rezultati NPZ v 9. razredu iz slovenščine in matematike pa se od letos naprej uporabljajo tudi kot kriterij v primeru omejitve vpisa v srednji šoli (poleg zaključenih ocen v zadnji triadi).
Lep pozdrav,
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja
Jo
Jovonanovo
Zakaj so rezultati v povprečju nekje 50% (odvisno od sole do sole) in kaj pomeni to, da znajo za 2? Zakaj se toliko razlikuje rezultat od šolskih ocen?
Uredništvo
Katarina Šepetavc
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen/a,
rezultati pri NPZ so nekje v okviru povprečja populacije, torej nekje med 50-60%, kar je dokaj normalno. Kaj je znanje za 2 v šoli, določajo minimalni standardi znanja, ki jih je načeloma v povprečnem šolskem ocenjevanju znanja za nekje polovico testa - tako so pač testi največkrat sestavljeni. NPZ načeloma v svoji sestavi nima veliko preverjanja minimalnih standardov znanja, ampak predvsem temeljne in nekaj višjih standardov znanja, zato je rezultat na NPZ pri večini slabši kot v šoli.
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja
Jo
Jovonanovo
In kaj to pomeni je dobroali slabo? Za kšno oceno bi bilo tole potem? Kako se sploh vrednoti npz in kakšnenaloge so notri? "nadarjeni" učenci kakšen rezultat običajno dosežejo?
Uredništvo
Katarina Šepetavc
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
pomeni, da ima povprečen slovenski devetošolec neko povprečno znanje pri vsakem predmetu. Je to slabo? Jaz bi rekla, da je pričakovano. Seveda pa bi lahko bilo boljše. Ocene so umetna tvorba in tu to ni toliko pomembno, poleg tega bi bilo za relevantno šolsko oceno potrebno preveriti, koliko katerih in kakšne cilje je posamezen NPZ obsegal.
Moderacije za vrednotenje vseh NPZ-jev so javno obljavljene na spletni strani republiškega izpitnega centra in si jih lahko sam ogledaš.
Nadarjeni učenci so v šoli zelo široka kategorija, saj se identificira nadarjene na različnih področjih, ne le na intelektualnem/učnem področju, tudi na področjih umetnosti, športa, tehnike,..., zato o tem, kakšne rezultate dosega na NPZ identificiran nadarjen učenec težko govoriti. Nikoli sicer nisem delala analiz, je pa bilo po površinskih pogledih bilo razvidno, da načeloma intelektualno in učno nadarjeni učenci dosegajo na NPZ načeloma boljše rezultate od povprečja.
Rezultati NPZ naj bi bili namenjeni predvsem temu, da pogledamo, kje imamo, tako na ravni šole kot na ravni vsakega posameznega učenca, možnosti izboljšav in temu naj bo namenjena tudi interpretacija rezultatov.
Želim ti lepo poletje.
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja