Spoštovani!
Rabila bi vaš nasvet. Sedaj sem v 9 razredu in obiskujem novo šolo. Do 8 razreda sem hodila v drugo šolo, kjer se nisem več počutila vredu. V 8 razredu se je začelo z tem ko sem se močno skregala z mojo njaboljšo prijateljico, najbolši prijateljici sma bili ze od 1 razreda. Zaradi najinega spora je vse ostale v razredu obrnila proti meni in vse so me zasovražile. O meni jim je govorila samo slabo in potem se je še stopnjevalo. Postala sem tarča norčevanja, žaljenja... Zares sem se počutila salbo saj nisem vedela kam bi se skrila, vendar tega nisem želela pokazati. To pa še ni vse moja razredničarka je bila grozna . Ona je bila "glavna, najboljša, najpametnejša, najlepša, in še in še" ob njej sem se zares počutila nesposobna in najslabša. In še bi lahko razlagala. Zaradi vsega me je mama prepisala na novo šolo. Zaradi moje slabe iskušnje se ne upam povezati z novimi sošolci. Tukaj p so pogrupirani. Če se družiš z enimi so jesni drugi in obratno. Rabila bi nasvet kako naj pristopim do mojih novih sošolcev, še posebej ker sem se v enega od mojih sošolsev močno zaljubila.
Prosim za nasvet. Lp
Zala
Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Zala!
Opisuješ torej svojo izkušnjo na prejšnji šoli, kjer si se zaradi slabih odnosov počutila izključeno iz razreda. Če prav razumem, tudi tvoja razredničarka v tej situaciji ni bila ravno v oporo. Žal mi je, da imaš tako izkušnjo in ti obenem čestitam za pogum ob prepisu na drugo šolo.
Prihod na novo šolo, v torej popolnoma novo okolje in družbo, je lahko zelo zahteven, vendar pa nam vseeno ponuja možnost novega začetka in novih poznanstev. Seveda je pričakovano, da so se v razredu v preteklih devetih letih že nekako oblikovala prijateljstva in so sošolci nekoliko »pogrupirani«, vendar pa to še ne pomeni, da tebe ne bodo sprejeli medse.
Predlagam ti, da se na začetku ne omejiš na že oblikovane skupine, ampak poskušaš vzpostaviti stik s tistimi, ki se ti zdijo najbolj odprti, dostopni, prijazni oz. te na drugačen način pritegnejo. Glede na to, da si nova na šoli in te šole še ne poznaš dobro, lahko pogovor začneš zelo splošno. Povprašaš lahko kaj o težavnosti predmetov, o navadah oz. zahtevah učiteljev, obšolskih dejavnostih in kakšnih drugih posebnostih te šole. Za spoznavanje novih ljudi so še predvsem priročne obšolske dejavnosti, kjer se srečuješ z učenci, ki imajo podobna zanimanja kot ti in lahko tako lažje vzpostaviš pogovor.
Verjamem, da je zaradi pretekle slabe izkušnje lahko zelo težko pristopiti do novih sošolcev, vendar zaupaj vase in prepričana sem, da ti bo uspelo vzpostaviti nekaj novih poznanstev, prijateljstev.
Vse dobro.
Nika Koder, dipl. psihologinja (UN)