Mi smo se med poletnimi počitnicami preselili. Od septembra hodim na to šolo. Nisem sprejeta, saj me imajo vsi za piflarko. Imam odlične ocene, v novi plesni skupini sem najboljša itd... Imam prijateljico iz paralelke, vendar se vidiva lahko samo občasno. En moj sošolec je še posebej nespoštljiv, in, priznam, da sem ga tudi udarila saj mi je strgal vstopnico ter ne žalil češ da:
Kaj počnem tu,
Da ne nihče ne mara,
Da naj ******* iz te šole,
Ipd.
Prosim za pomoč
Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala svojo stisko. Selitev in prihod v novo šolo sta že sama po sebi zelo zahtevna, ti pa se ob tem soočaš še z izključevanjem in nespoštljivim vedenjem sošolcev. Žal mi je, da se ti dogaja in verjamem, da ti je ob tem hudo.
To, da imaš odlične ocene, da si uspešna v plesni skupini in da se trudiš, ni nič slabega. Nasprotno – to govori o tvoji vztrajnosti in talentu. Žal se včasih zgodi, da drugi svojo negotovost izražajo z žaljenjem ali izključevanjem tistih, ki so uspešni, kar pa nikakor ni prav. Kar se ti dogaja je nasilje, ki je nesprejemljivo in ga je potrebno ustaviti.
Ali si o tem že povedala svoji razredničarki/razredniku, svetovalni delavki/delavcu na šoli ali svojim staršem? Če še nisi, je pomembno, da čimprej spregovoriš o tem z odraslo osebo, ki ji zaupaš (starši, razrednik, šolska svetovalna delavka), da začnete čimprej iskati ustrezne rešitve. Razumem, če ti to ne bo najlažje storiti. Mogoče ob misli na to, začutiš strah, da se bo potem vedenje sošolcev se poslabšalo ali te je sram, da se ti to dogajajo ali kakšen drug neprijeten občutek. S takimi podobnimi občutki se srečuje marsikatera žrtev nasilja. Ampak ni tvoja krivda in odgovornost, da se ti to dogaja in tudi ni tvoja naloga, da bi morala takšno vedenje prenašati. Je pa potrebno, da o tem spregovoriš z odraslo osebo, ki ti potem lahko pomaga in ustrezno reagira. Nasilneži se pogosto počutijo močnejši od žrtev, ker mislijo, da žrtev ne bo nikoli spregovorila in ukrepala. S tem ko zaupaš svojo težavo odrasli osebi, lahko potem skupaj z njo naredite spremembo v pravo smer.
Ko se soočaš z nasiljem, lahko to zelo vpliva na tvoje razpoloženje – počutiš se žalostno, jezno ali prestrašeno. Včasih se zgodi, da v takih trenutkih sami reagiramo z jezo ali nasiljem, kar je razumljivo, a situacije ne reši. Zato je pomembno, da o tem spregovoriš z odraslo osebo, ki ti lahko pomaga najti varne in učinkovite načine, kako se zaščititi in se počutiti bolje. Hkrati pa je pomembno, da tvoji sošolci dobijo jasno sporočilo, da njihovo vedenje ni sprejemljivo.
Če še kaj potrebuješ, smo tu za tebe.
Objem,
Sara Seršen, mag. psihologije