Pozdravljeni,
ne vem ce je to pravo mesto kjer bi lahko to vprasala, ampak vseeno - pred kratkim sem izvedela, da sem noseca. Trenutno zakljucujem studij in caka me se nekaj izpitov in zakljucna naloga. Zdaj pa imam veliko vprasanj glede tega kaj bi bilo najboljse da storim. Ali bi bilo iz financnega vidika (dodatkov ipd. ki bi mi pripadli) bolje, da ostanem studentka in vzamem absolventa ali ostanem brezposelna oz. najdem neko sluzbo za nekaj mesecev (za dolocen cas). Ne poznam pravne zakonodaje, zato ne vem kaj storiti. Kdaj dobis vec financne pomoci - ko si student (v mojem primeru bi morala vzeti absolventa) ali ce si brezposln. Poudarjam, da izhajam iz financno spodobne druzine, zato mi studentska stipendija ne pripada, ampak se vseeno prezivljam sama, sploh pa bo to potrebno zdaj, ko bom imela otroka. Predvidem tudi, da ce se zaposlim za dolocen cas in mi ta potece, ne prejemam porodniske?
Upam, da mi boste lahko pomagali, hvala.
N
• Tw
TwilightSparkle1
Živjo,
Si se pogovorila z očetom otroka? Njegova dolžnost je, da ti pomaga, pri vzgoji in finančno. Otrok najbrž ni bil načrtovan? Najbrž je tudi fant še študent. Najbolj pomembno vprašanje pa je ali si otroka sploh želiš? Če ne, ga lahko daš v posvojitev ali pa narediš splav. Ni obveza. Veliko žensk obdrži otroka, ker družba še vedno deli svoje mnenje, da ženska mora biti mama. Potem se otrok rodi in je za vse sama, potem pa svojo odločitev obžaluje, oče pa ne pomaga. Za takšno odločitev potrebuješ tudi podporo, kaj na to pravijo starši?
• nu
nuzt
starši so lahko za nasvet glede končanja študija in zaposlitve in za podporo in imajo neko vlogo, sploh če bodo finančno pomagali, niso pa najpomembnejši, ker ženska je polnoletna in sama sprejema zase odločitve, do katerega leta bodo zanjo še sprejemali odločitve starši?
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
najprej naj ti čestitam in zaželim uspešno ter zdravo nosečnost. Upam, da se ti vsi plani glede študija in priprav na porod iztečejo, kot si boš zamislila.
Pišeš, da nisi povsem prepričana, kaj bi se ti bolj obrestovalo - da vztrajaš s študentskim statusom ali prekineš status študentke in skušaš najti zaposlitev. Verjamem, da je to zate velika in pomembna odločitev, ki terja veliko tehtanja in premislekov.
Jasnega odgovora na vprašanje žal nimam. Dejstvo je, da ti kot študentski mamici ne pripada porodniška, ki bi jo sicer prejemala, v kolikor bi bila zaposlena. Je pa res, da ti kot študentki pripadajo druge ugodnosti. Več o tem si lahko pogledaš na strani http://www.studentskamama.si/, kjer študentka, ki je hkrati tudi mamica, predstavlja različne vidike in odgovarja na vprašanja, ki si jih zastavila tudi sama. V primeru, da bi se odločila, da prenehaš s statusom, bi zate to pomenilo iskanje službe. Pri tem moraš imeti v mislih tudi to, da bi lahko imela težave - že tako so težave s pridobivanjem službe, v tvojem primeru pa bi lahko bilo iskanje še bolj oteženo. Z vidika delodajalca je lahko zaposlitev noseče osebe pravzaprav veliko tveganje - ker bi bil finančni vložek velik, po drugi strani pa bi čez par mesecev mogli iskati novo osebo. Kljub vsemu pa to še ne pomeni, da ti ne bi uspelo najti službe. Ti pa svetujem, da se glede finančnega vidika in svetovanja obrneš še na koga drugega, ali pa si morda več prebereš na https://www.gov.si/teme/pravice-ob-rojstvu-otroka/. Tako boš dobila najbolj realne in točne informacije.
Upam, da sem ti z odgovorom vsaj malo pomagala pri tem, kam se še lahko obrneš za več informacij.
Želim ti vse dobro in te lepo pozdravljam,
Urška Pisar, dipl. psihologinja (un)