Pozdravljeni!
Sem dijakinja, stara 17 let in obiskujem 3. letnik srednje šole. Imam najboljšo prijateljico s katero sva sošolki. Danes mi je povedala, da je noseča. Iskreno povedano, mi je to, da je noseča že velikokrat prišlo na misel in sem že kar dosti o tem razmišljala, vendar sedaj, ko mi je to potrdila pa se popolnoma obnemela in ostala brez besed. Sem njena najbolša prijateljica in se mi zdi, da imam tukaj kar pomembno vlogo v smislu psihične podpore. Pa vseeno, nimam pojma kako naj odreagiram. Mislim, saj sem jo pomirila in sva se pogovorili, povedala mi je tudi, da načeloma želi otroka obdržati. Glede tega nimam nobenega problema, vendar me skrbi, kako bodo to sprejeli drugi (sošolci, prijatelji,...). Da smo si na jasnem, ne skrbi me zame, kako bodo drugi gledali na to da sem prijateljica s punco, ki je noseča pri 17ih letih, ampak me skrbi zanjo, kajti živiva v družbi, v kateri je dan danes dosti oziroma kar preveč "bullying-a" (posmehovanja, norčevanja). Glede na to, da želi otroka obdržati, bodo vrjetno to da je noseča zvedeli tudi v šoli in me zanima, kako naj odreagiram v primeru, da se kdo začne norčevati, ali pa da je nekdo (recimo starši) nebi podpiral. Rada bi ji bila v oporo in ji pomagala, kolikor se bo le dalo. Za vso pomoč in odgovore se vam že v naprej iskreno zahvaljujem.
pi
pikapoka
Hej. Me veseli, da podpiras prijateljico. Odlocila se je, da bo otroka obdrzala. Prav, njena odlocitev. Vendar, pri 17 letih, je za moje pojme, prezgodaj. Otrok je velik financni zalogaj, predvidevam, da trenutno ne opravlja nobenega dela. Nima se koncane srednje sole, nima izobrazbe in se cesa. Vprasanje je tudi, se njen fant strinja s tem? Iskreno, ce bi jaz zanosila pri teh letih, bi prekinila nosecnost. Poskusi se pogovoriti z njo se o tem. Ne napeljujem k splavu, vendar je potrebno dobro premisliti, saj je otrok zelo velika odgovornost. Splav lahko opravis do 10 tedna nosecnosti, kasneje pa ti ga mora odobriti komisija. Mogoce se naj punca pogovori s solskim psihologom, zdravnikom, ginekologom, z osebo, ki je starejsa in ji zaupa (teta, sestra,babica...)... Seveda upam, da tukaj odgovori se strokovnjak.
To je le moje mnenje (sem imela isti primer s prijateljico).
Upam da bo vse okej. :)
Uredništvo
Urška Žerak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala za tvoje vprašanje in za to, da si mi zaupala svoje skrbi. Pozorno sem prebrala tvoje sporočilo. Če te prav razumem te skrbi za prijateljico, ki ti je zaupala novico o nosečnosti. Najprej bi rada pohvalila tvojo pripravljenost in željo po opori in pomoči prijateljici. Iz tvojega zapisa lahko razberem, da sta zelo dobri prijateljici in menim, da je zelo pomembno, da nudiš prijateljici podporo v tem obdobju, saj se tako lahko nekomu zaupa in se razbremeni.
Predlagam, da s prijateljico skupaj pobrskata po spletu in se informirata o ključnih značilnostih nosečnosti v obdobju mladostništva ter o izzivih materinstva. Opisuješ tudi, da te skrbi, ker ne veš, kako se odzvati v situaciji, če bo prijateljica deležna posmehovanja s strani vrstnikov oz. nesprejemanja staršev. Mislim, da je pomembno, da se zavedaš, da je to le ena izmed možnosti. Morda te bo odziv vrstnikov in staršev presenetil v pozitivni smeri. Če pa bo prijateljica deležna negativnih odzivov okolice, menim, da je pomembno, da ji stojiš ob strani in ji daš vedeti, da ni sama. Predlagam, da se z njo veliko pogovarjaš in da skupaj počneta nekaj, kar obe veseli in se bosta lahko skupaj sprostili (npr. ogled filma v kinu, skupno nakupovanje, obisk najljubše kavarne ipd.).
Če misliš, da bi prijateljici dobro del pogovor s kakšnim strokovnjakom, ji lahko to tudi predlagaš. Morda se lahko zaupa svetovalni delavki na vaši šoli. Ostale vire pomoči najdeš na tej povezavi.
Mislim, da je krasno, da ima tvoja prijateljica osebo, ki ji lahko zaupa in ji je pripravljena nuditi oporo in pomoč.
Upam, da sem ti z odgovorom vsaj nekoliko pomagala. Hvala za tvojo skrb in trud. Vesela bom, če se še kaj oglasiš.
Vse dobro!
dr. Urška Žerak, mag. psihologije