zdravo kako skriješ nosečost pred starši
hvala za odgovor
• ra
radapomagam
Hej, vem, da nisi v lahki situaciji in si verjetno pod velikim pritiskom. Nočem ti soliti pameti, samo povem ti iz skrbi – vem, da se zdi strašno povedat staršem, ampak skrivanje nosečnosti je res lahko nevarno, predvsem za tvoje zdravje. Mogoče obstaja kakšna odrasla oseba, ki ji zaupaš, da bi ti pomagala to rešiti na varen način – šolska svetovalna, zdravnik, kdorkoli. Res ni treba, da si v tem čisto sam/a. Če boš rabila kdaj samo pogovor ali oporo, sem tukaj
• nw
nwekkf
Zdravo,
ja, tudi jaz se pridružujem temu, kar je napisala radapomagam. Tudi, če bi ti uspelo nosečnost skrivati do konca (kar je malo verjetno), boš na neki točki morala povedati staršem. Bolje, da jim poveš čim prej, ko imaš na voljo še veliko časa, da skupaj ugotovite, kaj boste storili v tej situaciji. Če te skrbi, kako bodo reagirali, poskusi najprej povedati kakšni drugi odrasli osebi, ki ji zaupaš, in nato ti lahko ta oseba pomaga pojasniti zadevo tvojim staršem.
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala za tvoje zaupanje.
Sprašuješ, kako staršem skriti nosečnost. Sliši se, da si se znašla v težki situaciji. Verjamem, da te je strah, te skrbi, si želiš, da bi lahko nosečnost skrila, kar pa ni dobra dolgoročna rešitev. Tekom nosečnosti se bo tvoje telo spreminjalo. Hkrati se med nosečnostjo lahko pojavijo različne zdravstvene potrebe, za kar je pomembno, da imaš ob sebi oporo, pomoč in ne nosiš vsega bremena sama.
Verjamem, da pogovor s starši ne bo lahek in te je strah njihove reakcije. Starši lahko odreagirajo z močnimi čustvi iz različnih razlogov, vsaj delno zagotovo iz skrbi zate. Se strinjam s predlogi vrstnikov, da, če ti je lažje, se lahko o tem pogovoriš s kom drugim, ki mu zaupaš in ti ta oseba pomaga pri pogovoru s starši – če si še v šoli, je lahko to razrednik/čarka, šolska svetovalna delavka, osebni zdravnik/ca, teta; kdorkoli, ki mu zaupaš. Kdo je oseba, ki ji najbolj zaupaš in bi se lahko z njo o tem pogovorila?
Želela bi te vprašati tudi, ali se že obiskala svojo ginekologinjo ali ginekologa? Zelo pomembno je, da čimprej opraviš pregled in se z zdravnikom pogovoriš o možnostih, ki jih imaš. Ginekolog/inja ti lahko pomaga tudi s svetovanjem in pojasnili, da boš lažje sprejemala odločitve, ki so najboljše zate. Na pregled greš lahko tudi sama, brez spremstva, če si dovolj stara (od 15. leta dalje). Če še nimaš izbranega ginekologa/inje, se oglasi v najbližji ginekološki ambulanti (če bi pri tem potrebovala pomoč, nam napiši in te bomo usmerili).
Upam, da boš čimprej dobila oporo in pomoč. Če še karkoli potrebuješ, smo tu zate.
Objem,
Sara Seršen, mag. psihologije