Pozdravljeni,
sem dijakinja 3. letnika srednje zdravstvene šole (stara 18 let) in sem pred kratkim izvedela, da sem noseča. Pred dobrim mesecem sem bila na zabavi, kjer sem spoznala fanta, s katerim sva se zelo ujela. Zadnje čase sem imela veliko težav doma, zato mi je vse nekako ušlo izpod nadzora in sem se zelo napila. Tudi on je bil precej pijan in ja ... Vedno sem si želela otrok, vendar zaradi vseh okoliščin vem, da trenutno zanj ne bi bila sposobna ustrezno skrbeti ter mu dati kar potrebuje. Za nosečnost sem povedala dvema prijateljicama, ki me podpirata pri katerikoli odločitvi. Mislim, da bi bilo najbolje, da naredim splav (govorila sem tudi s svojo ginekologinjo), vendar bi potrebovala še kako mnenje odrasle osebe. Na svoje starše se žal ne morem obrniti, zato sem razmišljala, da bi povedala eni profesorici, ki mi je že lani pomagala pri eni drugi težavi. Strah me je pa, da bi ona to povedala svetovalni delavki, ki bi to lahko nato povedala mojim staršem. Skrbi me tudi, da bo katera profesorica ugotovila za nosečnost, saj zadnji teden pogosto bruham med poukom.
Kakršenkoli nasvet bom zelo cenila, hvala.
jo
jogurtek
Živjo jagodka,
Žal mi je da se spopadaš s tem.. če bi bila jaz na tvojem mestu, bi se odločila za prekinitev nosečnosti. Prvi razlog bi bil to, da fant ni moj partner in se mi bi zdelo nesmiselno da bi otroka obdržala. Drugi bi bil, tako kot si sama opisala, da ne bi bila sposobna skrbeti zanj. Otrok je namreč kar velik finančni zalogaj, sploh v teh letih, kot si ti. Super da si povedala prijateljicama in da imaš nekoga na katerega se lahko obrneš.. Imaš pa prav, da bi bilo bolje se obrniti še na kakšno odraslo osebo. Kaj pa če rečeš tej profesorici, da prosiš, da ne govori tega naprej? Imaš še mogoče kakšno drugo odraslo osebo okoli sebe, ki ji lahko zaupaš in se z pogovoriš (npr. teta, starejša sestra, babica, sestrična)?
No končna odločitev je le tvoja. Upam da ti še tu odgovorijo strokovnjaki.
Drži se in upam da sem ti vsaj malo pomagala.Citiraj
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena Jagodka,
Sporočaš, da se ti je zgodila nepričakovana nosečnost in zdaj premišljuješ, kaj storiti. Predstavljam si, da je lahko trenutna situacija, kljub želji po otrocih, velik šok in se verjetno počutiš zmedeno ter te je tudi strah. To sta povsem normalna in pričakovana odziva - takšna situacija je lahko zelo stresna in žal mi je, da si se znašla v njej, te pa toplo podpiram v odločitvi, da si pri spoprijemanju poiščeš oporo.
Zveni, da si že precej dobro in odgovorno razmislila o celotni situaciji: pogovorila si se tudi z ginekologinjo in zavedaš se realnih omejitev, ki jih lahko prinesejo trenutne okoliščine za skrb za otroka. Kot polnoletna oseba imaš seveda o tem pravico sama odločiti. Če se ti zdi, da trenutno ni primerna situacija, da bi otroka obdržala, je to popolnoma dobra odločitev. Enako velja tudi, če se tvoja odločitev premakne v drugo smer in se odločiš, da bi ga obdržala. Tukaj je predvsem pomembno, da je odločitev prava zate in se ob tem počutiš v redu.
Bližnji so ti lahko pri tem v veliko in tudi pomembno oporo, zato je dobro, da si se uspela pogovoriti s prijateljicama, ki jima zaupaš. Dobro pa je seveda, da imaš lahko v oporo tudi kakšno odraslo osebo, da ti stoji ob strani in pomaga pri odločitvi. Vidim, da si razmišljala govoriti s profesorico, ki ji verjetno lahko zaupaš bolj osebne težave. Če se ob tem počutiš varno in podprto, menim, da jo lahko prosiš za podporo tudi zdaj. Ker te je strah, da bi novica prišla do tvojih staršev, lahko svoje občutke in skrb tudi direktno nasloviš profesorici. Tako bo lahko tudi bolje razumela tvojo situacijo in se ustrezneje odzvala. Na koncu koncev si pri svoji starosti odgovorna za svoja dejanja in načeloma ni potrebe, da o tem zvedo starši.
Kot razumem, je tvoja situacija doma trenutno nekoliko napeta in o nosečnosti ne želiš govoriti s starši. Bi želela o tem povedati kaj več? Je kakšen poseben razlog, da se ne moreš obrniti nanje po pomoč? Z boljšim razumevanjem bi ti lahko bolje svetovala, da se bi mogoče tudi težave doma zdele nekoliko lažje obvladljive.
Želim ti vse dobro in te podpiram pri odločitvi, ki je prava zate.
Patricija Knez, dipl. psihologinja (un)