Spoštovani,
sem visoko in ne tako zelo suho dekle. Visoka sem 182 cm in imam 88 do 90 kg. Že od vrtca trpim norčevanje in posmehovanje zaradi bolj velikega obsega. Ne rečem da sem zelo debela imam pa velike obline kot so boki in pa bedre. Vsak dan velilo prehodim in ne jem veliko ampak sem že 2 leti na isti teži, ljudje pa se mi še vedno posmehujejo in šepetajo ko grem mimo. Vedno bolj je naporno. Kaj naj naredim?
Uredništvo
Andreja Lamut Gazvoda

Odgovor svetovalca:
Draga, Ellii,
iz tvojega opisa je jasno, da si že dolgo izpostavljena posmehu in komentarjem. To, da si visoka, da imaš obline in da se tvoje telo razvija na svoj način, ni nič narobe. Ljudje se pogosto norčujejo iz tistega, kar je drugačno, ker ne znajo ravnati z lastno negotovostjo. To pa ne pomeni, da je s tabo karkoli narobe.
Napisala si, da se tvoja teža ne spreminja, čeprav veliko hodiš in ne ješ veliko. V adolescenci se telo močno spreminja, hormoni delajo svoje, metabolizem se lahko upočasni ali pospeši, telo pa se oblikuje v odraslo obliko.
Kar pa je res težko, je to, kar doživljaš od okolice. To se ti zdi vedno bolj naporno. Obdobje mladostništva in prehoda v odraslost je eno najbolj občutljivih obdobij za oblikovanje samopodobe. Veliko mladih se v tem času počuti negotovo in ima občutek, da niso dovolj dobri. Posmehovanje in šepetanje pa lahko te neprijetne občutke še okrepita. Čisto možno je, da drugi s svojim vedenjem izražajo lastno nesigurnost, morda ljubosumje ali pa se želijo pokazati pred ostalimi.
Razmišljam, kaj lahko narediš ne glede na to, kako se drugi obnašajo. Najprej je pomembno, da najdeš osebo, ki ji lahko zaupaš. Če si vključena v šolo, je to lahko kakšna sošolka, učiteljica ali svetovalna delavka, s katero bi se lahko pogovorila. Morda imaš prijateljico, sorodnico ali mamo, s katero bi lahko spregovorila o tem. Pogovor ti lahko pomaga razumeti, kako zaščititi sebe in kako se odzvati, ko te drugi ranijo. Veliko deklet, ki so visoka in imajo obline, se počuti zasmehovane, ker družba poveličuje drobnost. A tvoje telo je močno, odraslo, ženstveno. In ni nič narobe z oblinami, boki ali bedri. To je samo oblika telesa, ne merilo vrednosti.
Če te skrbi zdravje ali teža, se lahko pogovoriš z zdravnikom. Ne zato, ker bi bilo s tabo kaj narobe, ampak zato, da dobiš občutek varnosti in razumevanja. Zdravnik ti lahko razloži, kaj je za tvoje telo normalno in zdravo ter ti svetuje glede gibanja in čim bolj zdrave prehrane, da bo tvoje telo dobilo vse, kar potrebuje za razvoj in delovanje.
Pogumno pri skrbi zase še naprej.
Andreja Lamut Gazvoda, univ. dipl. Soc. Pedagoginja