Moje prijateljice se skos norčujejo iz tega, kakšen poklic bom imela. Jaz bom eksobiologinja in one govorijo, da bom od frcala v vesolje in tam umrla in se poročila z nekim vesoljcem... Pač js verjamem v življenje izven Zemlje in pač ne vem, kaj je s tem narobe.... Pa tudi skos se me izogibajo pa se pogovarjajo kot da me ni zraven, kot da sem duh... Js sem tega že sita, kaj naj naredim? Z drugimi se ne razumem tako dobro, z mojo prejšnjo BFF pa sma skregane že tko celo leto ????sej sem jo že vprašala če bi bile spet prijateljici, pa ima vedno isti odgovor: sej midve sploh nism skregani, ampak pač še ne družim, lahko me pa kdaj karkoli vprašaš.
Ampak to ni isto ???????????????????? prosim, pomagajte mi ????????????????????
Ja
Jančko
Ta čisto razumem ker imam skoraj isti problem kot ti . Mene v šoli zmerjajo da sem kitajček in to mi ni ušeč .
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena vesoljka,
hvala ker si nam pisala, verjamem, da je takšen občutek nesprejetosti med svojimi vrstniki lahko zelo boleč. Takšno govorjenje in vedenje s strani tvojih prijateljic ne zveni nič kaj »prijateljsko« in žal mi je, da moraš to prenašati. Si se morda o tem njihovem vedenju že kdaj skušala pogovoriti z njimi? Morda jim lahko poveš, kako se ob takšnih besedah počutiš in kako bi si želela da ti kot tvoje prijateljice stojijo ob strani pri tvojih željah. Nasploh se mi zdi izjemno, da se zanimaš za tako zanimivo naravoslovno in znanstveno področje. Verjamem, da marsikatero dekle tvojih let nima tako velikih ambicij in zanimanj. Je pa res, da je to področje v Sloveniji morda malo manj poznano, kot je razvito v tujini. Morda odzivi tvojih prijateljic izhajajo tudi iz nepoznavanja tega področja. Morda sploh ne vedo, kaj eksobiolog pravzaprav počne. Misliš, da bi se situacija lahko kaj spremenila, če bi tvoje prijateljice ta poklic bolje spoznale? Morda si lahko skupaj ogledate kakšen film, kjer ga lahko bolje spoznajo? Če so te tvoje prijateljice tudi tvoje sošolke, se morda lahko z učiteljico naravoslovja zmeniš, da bi pri kakšni šolski obveznosti malo bolje predstavila to področje in bodo tudi ostali bolje razumeli. Morda pa še koga navdušiš za takšno znanstveno delo :)
O čem pa se rade pogovarjajo tvoje prijateljice? Te njihove teme in pogovori zanimajo, misliš da bi se lahko z njimi povezala tudi preko njihovih zanimanj? Če meniš, da nič od tega ne bi doprineslo k izboljšanju odnosov, je morda bolje če se od teh odnosov nekoliko oddaljiš. Verjamem, da se sliši težko, vendar nam ostajanje v odnosih, ki nas bremenijo, lahko na dolgi rok povzroči več nezadovoljstva in težav, kot pa če nekoliko tvegamo in si poskušamo poiskati nova prijateljstva drugje. Morda lahko poskusiš iti na kakšne krožke, astrološke tečaje in naravoslovna tekmovanja ali pa se pridružiš kakšni spletni skupnosti, ki ima podobna znanstvena zanimanja. Tam boš zagotovo spoznala veliko vrstnikov, ki jih zanimajo podobne stvari in morda z njimi stkeš nova prijateljstva. Seveda pa se ne rabiš omejiti samo na naravoslovne krožke, lahko poskusiš čisto kaj novega ali kar te že veseli poleg eksobiologije.
Kar pa se tiče tvoje najboljše prijateljice, mi njen odnos deluje, kot da sicer nima zamer do tebe, vendar pa morda potrebuje prostor in čas izven tega vajinega odnosa. Vem, da se to sliši hudo, vendar moraš upoštevati tudi njene želje v tem odnosu. V obdobju mladostništva se spreminjamo, dobivamo drugačne interese in posledično nam morda nekatera prijateljstva ne ustrezajo več. Vendar kar pogumno, verjamem, da v tvoji okolici obstaja nekdo, s katerim se lahko bolje povežeš in ustvariš prijateljstvo. Če se situacija nič ne izboljša in če se počutiš zelo osamljeno, ti svetujem, da svoje občutke zaupaš še kakšni odrasli osebi, lahko so to tvoji starši, sorojenci, morda šolska svetovalna delavka, razredničarka ali katera koli druga učiteljica/učitelj, za katerega meniš, da bi ti prisluhnil. Ne ostajaj sama s to stisko, jaz sem ti tu vedno na voljo, če boš še rabila pomoč.
Lep pozdrav,
Lara Bukovec, dipl. psihologinja (UN)