Pozdravljeni,
nočne more imam že približno 1 leto ali pa pol leta, vsakič imam drugačne, ponoči se zaradi njih zbudim, prepotena, prestašena in z glavobolom. Nism jih mela pogosto ampak zadne mesece se to dogaja bol in bol. Nočne more so vedno drugačne in vedno bol strašljive. Enkrat sem šla spat, med spanjem so se mi zgodile nočne more, začela sem se tresti, imela sem občutek koda bi negdo prihajal in izhajal iz mojega telesa, moja usta so bila zaprta, nisem mogla kričati. Velikokrat med nočnimi morami molim in mislim na boga, žal tudi to nepomaga. Rabim pomoč, zvečer me je strah hodit spat, počutim se neodobno. Nočne more mi približno trajajo 2 uri, neznam opisati kakšne so ali kaj se mi zares dogaja. Čisto obupana sem in rabim pomoč.
Hvala,
Prestrašena.
Uredništvo
Špela Brezočnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš, da že več mesecev izkušaš intenzivne nočne more in lahko si predstavljam, da se trenutno počutiš nemočno, saj ne veš kako naprej. Rada bi ti povedala, da si pogumna, da si delila svojo stisko, saj sem iz tvojega zapisa dobila občutek, da te situacija čustveno in telesno izčrpava.
Zanima me, če je v zadnjem času v tvojem življenju prišlo do kakšnih sprememb ali če izkušaš stresno obdobje. Nočne more se lahko med drugim pogosteje in intenzivneje pojavljajo ob doživljanju hujšega stresa in tesnobe. Do tega pride zaradi popuščanja mehanizmov med spanjem, ki nas med budnostjo ščitijo pred preplavljenostjo z močnimi čustvi. Tlačenje mor je namreč pojav, ki je večinoma (čeprav ne nujno) povezan z duševno stisko.
Omenila si, da si prav tako razvila strah pred spanjem. Morda naslednjič pred spanjem poskusi izvesti kakšno tehniko sproščanja, ki bi ti pomagale pri razbremenitvi telesa in misli. Pri tem si lahko pomagaš s trebušnim dihanjem, pri katerem počasi med vdihom šteješ do štiri, nato zadržiš vdih eno sekundo, potlej pa med štetjem do štiri počasi izdihneš. To je le ena izmed tehnik, pomembno pa je, da najdeš takšno tehniko, ki ti bo najbolj odgovarjala, zato predlagam, da si pogledaš še druge tehnike, ki ti lahko v takšnih trenutkih pridejo na pomoč. Menim, da bi ti v tvoji situaciji najbolje pomagal klinični psiholog, s katerim lahko raziščeta tudi morebitne razloge za pojavljanje nočnih mor in načine, kako jih zmanjšati.
Lepo bodi,
Špela Brezočnik, dipl. psihologinja (UN)