Pozdravljeni!
Stara sem 15 in se nočem postarati. Moti me to, da bom enkrat starejša in pri 30-, 40-ih primorana sprejeti določeno odgovornost (nekako se mi zdi, da se pri 20-ih še lahko zabavaš). Še bolj pa me mori misel na to, da se bom vidno postarala. Problem ni v tem, da bi svoj zunanji videz visoko cenila, sploh ne (imam namreč slabo samopodobo), težava je, da nočem dobiti gub na obrazu (ta me od vsega telesa najbolj skrbi). Gledam igralce, starejši so z vsakim filmom in včasih me stisne, ko pogledam kakšnega iz njihove zgodnje mladosti (ko so bili npr. v svojih dvajsetih), gledam pevce, nenazadnje pa gledam tudi svoja starša. Ne želim dobiti gub, se postarati ... Zakaj ne moremo večno izgledati mladi?
Moje vprašanje je torej, kaj naj naredim glede tega, kako naj se sprijaznim, da čas pač beži in uživam v trenutku? Ker četudi uživam v trenutku, se ga nekoč spet spomnim in bi rada zajokala, ker je od njega minilo že toliko časa.
Lep dan vam želim.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena Dorian!
Pišeš, da te je strah staranja, večjih odločitev in gub, ki jih to postopoma prinaša. Verjamem, da so takšne misli obremenjujoče in se želiš upreti staranju ter temu, kar prinaša s sabo, še posebej, ko opazuješ igralce, pevce in svoje starše. Želiš si ohraniti mladost in ti je težko ob misli, da bi jo izgubila. Pa vendar... S staranjem lahko pride tudi precej lepega.
V medijih pogosto vidimo slike slavnih ljudi, ki v mladosti in še dolgo kasneje ohranijo mladosten videz, tak izgled pa se visoko ceni in je zaželen. Včasih pa pozabimo, da te slike pogosto ne prikazujejo realne podobe oseb - so prirejene in olepšane, da zgledajo bolj idealne. Takšna idealizirana podoba in poveličevanje mladostniškega videza pa vpliva tudi na to, kako sami vidimo sebe in kako oblikujemo svoje vrednote. Hitro smo lahko pod pritiskom, da moramo vedno izgledati mlado. Tukaj pa se je potrebno ustaviti in premisliti, kakšna je realna situacija.
Staranje, kolikor se ga želimo izogniti, je nekaj čisto naravnega in normalnega. Z leti - zaradi procesov v telesu - seveda koža izgubi na elastičnosti in napetosti, tako pa se pojavijo gube. Sčasoma se začnejo pojavljati pri vseh in ni s tem nič narobe, so pač del življenja in se jih ne rabimo sramovati. Zunanji videz se bo spreminjal - naša notranjost pa je tista ključna, ki ostane z nami, in ni nujno, da se mora postarati. :) Kaj točno pa bi zate pomenilo, če bi dobila gube? Kakšne misliš, da bi bile posledice?
Res je, da začnemo sprejemati tudi več odgovornosti - služba, družinske odgovornosti, ... Škoda pa bi bila, da bi spregledali vse pozitivne vidike, ki jih prinese s sabo. Z odgovornostjo pridejo tudi večja samostojnost, zrelost, modrost in nove priložnosti za rast! Sprejemaš lahko lastne odločitve in si oblikuješ življenje ter vsakdan po svojem okusu in željah. Prav tako ni potrebno, da naenkrat sprejmeš vso odgovornost. To se dogaja počasi in postopoma, pri tem pa ti lahko pomagajo tudi starši. Vprašaš jih lahko po njihovih izkušnjah in kako so se sami soočali s tem. Misliš, da bi ti bilo tako lažje?
Sicer pa, kdo pravi, da se moramo s starostjo in odgovornostmi nehati zabavati? Tudi tvoji starši in slavni zvezdniki lahko še vedno najdejo radost in smisel v vsakem obdobju svojega življenja. Mogoče ni enako kot prej, se pa v vsakem obdobju najde nekaj dobrega, tudi čudovitega.
Sedaj pa se osredotoči na ta trenutek, tukaj in zdaj. Spomni se, da si stara šele 15 in imaš še veliko mladostniških let pred sabo. Osredotoči se na to, kar te zdaj veseli in izkoristi ta čas, ki ga imaš, za prijetna doživetja. Mogoče si kdaj žalostna, saj je od kakšnega lepega trenutka minilo že precej časa, kar je popolnoma normalno, pogrešaš tisti čas. Raje se poskusi osredotočiti na radost, ki si jo takrat doživela, in ne na čas, ki je minil od tega. Hkrati ne pomeni, da ne moreš tega podoživeti, kakšno aktivnost ali dogodek ponoviti sedaj in še kdaj, ko boš starejša. Uporabi pretekle lepe trenutke za navdih, kako zdaj preživeti svoj čas na lep način.
Predlagam ti tudi kratko vajo, s katero si lahko pomagaš okrepiti svojo samopodobo. Razmisli, kaj ti je na svojem telesu trenutno všeč. Kaj ti tvoje telo sedaj omogoča? Zapiši si svoja pozitivna opažanja in si jih večkrat ponovno preberi, dopolni - tako se boš lažje osredotočila na sedanjost, ko ti bodo misli uhajale na prihodnost in skrbi.
Želim ti, da boš našla mir in radost v vsakem obdobju svojega življenja
Patricija Knez, dipl. psihologija (un)
do
dorian
Res, res vam hvala za odgovor in lepe želje! :)
Lep pozdrav.